شماره خبر : 16606
منتشر شده در مورخ : ۲۰ دی ۱۴۰۱
ساعت : 10:37
مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح : تولید بیش از ۷۵۰ سبد محصول در صنعت دفاعی کشور

مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح : تولید بیش از ۷۵۰ سبد محصول در صنعت دفاعی کشور

 

امیر سرتیپ امیر حاتمی گفت: امروز بیش از ۷۵۰ نوع از محصولات دفاعی، داخل کشور تولید می‌شود در حالی که پیش از انقلاب،‏ ایران تولید کننده فقط ۳۰ نوع از این محصولات بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح با اشاره به گشایش فصل نوین رشد و بالندگی بخش دفاعی کشور  پس از  جنگ تحمیلی افزود: ایران در چهار دهه تحریم‌های ظالمانه علیه نیرو‌های مسلح ، با تکیه بر مدیریت جهادی و انقلابی در همه حوزه‌های  رزم زمینی، هوایی، دریایی، موشکی، راداری، پدافندی و ... به دستاورد‌ها و پیشرفت‌های خیره کننده‌ای در لبه فناوری‌های روز دنیا دست یافته است.
مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح با توصیف توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین حوزه‌های پیشرفت تسلیحاتی ایران افزود: ایران امروز با تکیه برتوان دانشمندان جوان، طیف گسترده‌ای از موشک‌های بالستیک و کروز تولید داخل را برای مقابله با هرگونه تهدید، در اختیار دارد.
امیر سرتیپ حاتمی با یادآوری هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در منطقه عین‌الاسد و عناصر ضد انقلاب در شمال عراق به عنوان نمونه‌ای از قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: دست‌یابی به انواع پهپاد‌های رزمی ، بمب افکن، رهگیر، شناسایی، مراقبتی، جنگالی و انتحاری نیز ، ایران را جزو پنج قدرت برتر جهان در حوزه پهپادی قرار داده و این قابلیت ، دست برتر نیرو‌های مسلح در نبرد‌ها و تهدیدات احتمالی پیش رو است.
مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح همچنین تصریح کرد: بنا بر اظهار نظر مراجع معتبر دریایی، ایران با ساخت انواع ناوشکن‌های بومی ، زیردریایی‌های پیشرفته ، شناور‌های تندرو تهاجمی مجهز به سامانه‌های دفاعی متنوع، تولید انواع مهمات شامل مین‌های دریایی ‏ ، موشک‌ها و اژدرها ، به یکی از قدرتمندترین کشور‌ها در عرصه دریا تبدیل شده است.
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به تجربه تلخ بمباران شهر‌ها و شهادت مردم مظلوم غیرنظامی کشورمان در دوران دفاع مقدس گفت: به همت متخصصان ایرانی ، امروز کشورمان جزو معدود سازندگان، پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافندی در جهان است.  

برچسب ها : مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح صنعت دفاعی کشور نیروهای مسلح