شماره خبر : 17046
منتشر شده در مورخ : ۷ بهمن ۱۴۰۱
ساعت : 18:56
راوی گف: باز شدن پل نهم در گرو آفتابی شدن هواست

راوی گف: باز شدن پل نهم در گرو آفتابی شدن هواست

استفاده از اسفالت سرد در مرکز استان نفت خیز، توجیه منطقی ندارد
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خبر داده که : به منظور افزایش سرعت در خدمات رسانی به شهروندان، برای اولین بار از اسفالت سرد در مرمت و بهسازی نوارهای حفاری و چاله های سطح شهر در معابر مناطق هشت گانه استفاده خواهد شد.
به گفته وی آسفالت سرد یکی از آسان ترین و به صرفه ترین گزینه برای تعمیر چاله ها و روسازی سطح معابر است که در هر نوع شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.
پرویز حسینی این را هم گفته که این نوع اسفالت نیاز به خشک کردن سطح داخلی چاله و برش سطح و دیوار چاله و گرم کردن سطح اولیه نیست.
اسفالت سرد و گرم تفاوت هائی دارند. اسفالت سرد به مخلوطی از مصالح سنگی و قیر و یا امولسیون قیر گفته می شود که مواد اولیه آن در دمای محیط مخلوط می شود. اسفالت سرد را می توان برای ترافیک سبک یا متوسط مصرف نمود و چنانچه در آینده ترافیک سنگین شد، آن را با اسفالت گرم روکش کرد، بنابراین می توان نتیجه گرفت که استفاده از آسفالت سرد برای انجام کار موقتی است و به تنهائی دوام لازم را ندارد، خصوصاً این که خیابان ها و جاده های اهواز، کلاً زیر ترافیک سنگین است که مسلماً اسفالت سرد در برابر آن مقاوم نیست چون زیرسازی هم انجام نمی شود و حتی به گفته معاون فنی شهرداری احتیاجی به خشک کردن زمین نیست.
سوال اساسی این است که شهرداری با داشتن کارخانه اسفالتی که روزانه آن همه تولید دارد، چرا باید از اسفالت سرد استفاده کند که بعد دو باره کاری شود؟ بهتر نیست شهرداری آمار بدهد که تولیدات کارخانه اسفالت کجا مصرف می شود؟ آیا همه آن به فروش می رسد؟ یا اگر می گویند قیر نیست، قیری که در اختیار شهرداری قرار می گیرد از کجا سر درمی آورد؟ به هر حال بهتر است کارشناسان دفتر فنی استانداری موضوع استفاده از آسفالت سرد را بررسی و با مقایسه تفاوت های آن با آسفالت گرم، نظر بدهند که انجام این کار چقدر به سود یا ضرر پروژه مرمت خرابیهای اهواز است؟ حیف نیست در مرکز استان نفت خیز ما، از آسفالت سرد استفاده شود؟
باز شدن پل نهم در گرو آفتابی شدن هواست
چهارشنبه هفته گذشته نه، هفته قبل از آن که بارانی بود، استاندار از تعدادی پروژه های عمرانی اهواز دیدن کرد که یکی از آنها پل نهم بود. در آنجا آقای محراب سوال کرد چرا پل افتتاح نشده که جواب دادند به خاطر قسمتی است که باید اسفالت شود اما به درازا کشیده، حالا هم منتظریم هوا آفتابی شود بعد اسفالت کنند و قول دادند هفته بعد کار تمام شود ( یعنی هفته گذشته ) اما با وجود این که هواشناسی اعلام کرده بود که سه شنبه و چهارشنبه آفتابی خواهد بود، اما این بار مه شد تا این پل طلسم شده به خاطر اسفالت نشدن یک راه دسترسی همچنان بسته بماند تا ببینم بعد از رفع هوای مه آلود چه خواهد شد؟
استاندار در این بازدید در ترافیک گیر کرد و از حال و روز مردم خبردار شد و گفت بنا داشتیم رضایتمندی مردم را فراهم کنیم که نارضایتی ایجاد شد. آقای محراب پرسید چرا یکباره 200 جبهه کاری باز کردند که بعد در آن بمانند؟
حالا صرف نظر از ترافیک ناشی از این همه جبهه کاری، آیا این همه نیروی ناظر وجود دارد که تمام این جبهه ها را زیر نظر دقیق داشته باشند و اگر به خاطر کار زیاد مجری ها از پس آنها برنیامدند، مقصرند؟
تنها پل واقع در شهر که مسئولیت آن با وزارت راه و شهرسازی است
نگهداری و رسیدگی به وضعیت پل ها در شهر به عهده شهرداری است اما پل نهم از این قاعده مستثنی است و این مهم را به گردن اداره کل راه و شهرسازی گذاشته اند و در اصل تنها پلی است که در شهر قرار دارد اما امور آن توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می شود. قضیه از این قرار است که زمان استانداری آقای حجازی که مهندس دهقانی هم مدیر کل راه و شهرسازی و آقای خادمی (معاون فعلی وزارت راه و شهرسازی) معاون عمرانی استانداری بود با این توجیه که پل نهم جنبه ترانزیتی دارد (در حالی که در شهر قرار دارد) وزارت راه را قانع کردند که نگهداری آن از وظایف این وزارتخانه شود که چنین شد. یاد باد آن روزگاران که چه کارها می شد و چه افراد کار بلد و مقتدری سکان امور استان را به دست داشتند.
قول دو روزه برای ساماندهی حمل زباله در اهواز چه شد؟
دو هفته پیش با یکی از مسئولان شهرداری اهواز در باره نابسامانی جمع آوری و حمل زباله شهر در شبکه استانی بحث شد. وی قول داد تا دو روز بعد با شروع به کار پیمانکار جدید حمل زباله، مشکل رفع شود که تا حالا خبری نشده و وضع از همان قرار است. ضمناً گفته شده بود تعداد زیادی مخزن زباله خریداری شده که در نقاط مختلف جایگزین مخزن های درب و داغون فعلی می شوند که این کار هم انجام نشد. در حال حاضر اطراف این مخزن ها بسیار کثیف و زباله ها پراکنده اند و به صورت کانون های غیر بهداشتی در آمده اند که لازم است هر چه زودتر این وضع تغییر کند.
بعضی ادارات به خاطر افراد خاص یک بام و دو هوا هستند
در میان این همه بازدیدها و سرکشی ها، چه خوب است سازمان های نظارتی، وضعیت فیزیکی داخل سازمان ها و دستگاه ها را هم شامل بازدیدهای خود بکنند تا برخی حقایق آشکار که تبعیض آمیز است و نارضایتی کارکنان را به همراه دارد، برای آنها روشن شود. از جمله هر اداره شامل دو بخش است و یک بام و دو هوا کاملاً در آنجا مصداق دارد. مثل شمال و جنوب شهر به این ترتیب که بخشی از اداره که به افراد و نیروهای خاص اختصاص دارد، از تمام امکانات و مزایا برخوردار است، مثل دیوار کوب، سقف کاذب، پنجره دوجداره و چه بسا سرویس بهداشتی اختصاصی و در حالی که اداره مربوطه معطل تأمین هزینه های ضروری مثل پرداخت  حقوق و اضافه کاری کارکنان است، باید به اجبار برای اتاق آقایان این همه خرج کنند و اگر این کار را نکنند، کارها گره می خورند و بعضی اسناد امضاء نمی شوند. خلاصه اگر آقایان بازرسان بروند وضع را از نزدیک ببینند به حقایق تلخی پی می برند.
سرپرست جدید اداره کل دامپزشکی استان معرفی شد
در مراسمی دکتر ناصر عسگری فرد به عنوان سرپرست اداره کل دامپزشکی استان معرفی و از زحمات دکتر مصطفی کنار کوهی مدیر کل سابق قدردانی شد.

 

برچسب ها : پل نهم اهواز استان نفت خیز خوزستان