شماره خبر : 17143
منتشر شده در مورخ : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
ساعت : 17:50
راوی گفت: سرمایه گذاران در صورت حمایت  استاندار به پرورش ماهی در قفس روی بیاورند

راوی گفت: سرمایه گذاران در صورت حمایت  استاندار به پرورش ماهی در قفس روی بیاورند


استاندار خوزستان در بازدید از اسکله صیادی بحرکان (بندرگاهی در هندیجان) از سرمایه گذاران برای <پرورش ماهی در قفس> دعوت کرد.
آقای محراب با تاکید بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی در هندیجان، برای تسلط بر بازارهای منطقه گفته: یکی از بهترین روش های پرورش ماهی در دنیا، پرورش ماهی در قفس است که با توجه به ظرفیت های موجود، موانع اداری باید از سر راه برداشته شود.به گفته استاندار خوزستان زمانی که ماهی در قفس تولید شود، آسیبی به اکوسیستم نخواهد رسید. این امر به عنوان سندی برای صادرات است و از سرمایه گذاران اصلی  کشور دعوت می شود وارد این عرصه شوند.
برای پرورش ماهی در قفس، بخشی از آب دریا، سراب، آب پشت سد و ... را از اطراف و کف، توسط ابزارهای مختلفی مثل توری با چشمه های مختلف محصور می کنند و برای اولین بار ماهیگیران از قفس برای نگهداری موقت ماهی ( تا زمان آماده شدن برای فروش) استفاده می کنند. پرورش ماهی در قفس، روش جدیدی است که در سال های اخیر در نواحی ساحلی به کار برده می شود.مزایای پرورش ماهی در قفس عبارتست از : سهولت کار نسبت به استخرهای خاکی و بتونی چه در احداث و چه در اجرا، هزینه سرمایه گذاری کم تر و تولید بیشتر در واحد سطح، استفاده اصولی از منابع آب های طبیعی و نیمه طبیعی با توان تولید پائین، محصور کردن ماهیان در یک سطح کم و مصرف انرژی کمتر و تبدیل انرژی به ماده بیشتر، امکان توسعه و قابلیت جا به جائی راحت تر و استفاده از غذای طبیعی و زنده و در نتیجه کیفیت گوشت بالاتر. طبق آخرین آمار اخذ شده از فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه پرورش ماهی در قفس، هم اکنون نزدیک به 200 قفس دریائی در آب های شمالی و جنوبی کشور نسبت به پرورش با اخذ مجوز فعالیت دارند که در استان های گلستان، مازندران و گیلان به پرورش ماهیان دریائی کپور، آزاد، خاویاری و قزل آلا توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی پرورش داده می شود و امیدواریم استان خوزستان هم با توجه به حمایت و علاقمندی استاندار خوزستان، به استان های پرورش دهنده ماهی در قفس که سود سرشاری دارد به پیوندد.
این همه سامانه موازی لازم است؟
 وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی سامانه <برپا> به منظور جبران افت کیفیت تحصیلی و حل مشکل دانش آموزانی که به هر علتی دسترسی به تحصیل ندارند، خبر داده است گفته شده این سامانه براساس دانش روز طراحی و در آن از آخرین فناوری ها در حوزه فنی و مدل کسب و کار استفاده شده است.
مبارک است، هنوز به خوبی از عملکرد سامانه بازماندگان از تحصیل خبردار نشده ایم که سامانه جدید دیگری این بار برای جبران افت تحصیلی راه اندازی شد. گویا سامانه ای هم به منظور اقدام برای دانش آموزانی که مشکل لوازم التحریر دارند ایجاد شده است. واقعاً هر کدام از این موارد باید برای خودش یک تشکیلات جداگانه داشته باشد و می توان امیدوار بود که با این همه آفتابه لگن، پلوئی در کار باشد¿  شاید آقایان در نظر دارند یک سامانه هم برای بررسی نتایج اقدامات سامانه هایی که راه اندازی شده و شرح وظایف مشترک یا شبیه به هم دارند، در آینده شروع به کار کند!
آدرس جایگاه های فروش بنزین یورو 4 را اطلاع رسانی کنید
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز گفته با وجود افزایش روزانه مصرف بنزین، اما روزانه 150 هزار لیتر بنزین یورو 4 در سطح شهر اهواز توزیع می شود.  ‌به گفته عبدالکریم محمدی در حالت عادی مصرف روزانه باید 85 لیتر در روز باشد اما هم اکنون مصرف روزانه بنزین به بالاتر از 100 میلیون لیتر در روز رسیده است. وی این را هم گفته برای توزیع بنزین مشکلی نداریم.خب، خدا را شکر که شما مشکلی ندارید، اما مردم مشکل دارند که نمی دانند کجا بنزین یورو 4 دریافت کنند و بهتر است چنین جایگاه هایی مشخص و اطلاع رسانی شوند. 
تعدادی از جایگاه ها هم یا تعطیلند که می فرمائید بدهی دارند و بسته اند، برخی از آنها هم چند نازلشان خراب است. 
می دانیم که استان خوزستان دو شرکت منطقه ای پخش فرآورده های نفتی در اهواز و آبادان دارد که مسئولیت تامین بنزین شهرهای مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی استان را عهده دارند.  ‌
هزینه های کمرشکن خرید کالای خانه و مخارج دیگر، جوانان را از ازدواج فراری داده
نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفته : در حال حاضر تهیه یک جهیزیه معمولی کمتر از 300 میلیون تومان نیست. مثلاً یک یخچال فریزر ایران مطلوب 25 تا 30 میلیون تومان و ماشین لباسشویی مطلوب 15 میلیون تومان است. وی با بیان این که افزایش قیمت کالای لوازم خانگی ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه به ویژه فولاد است، معتقد است دولت، هم از بابت نرخ ارز و هم از لحاظ مواد اولیه باید کمک کند و یک ثباتی را ایجاد کند تا تولید کنندگان با اطمینان خاطر برای یک سال برنامه ریزی کنند و قیمت ها روند افزایشی طی نکنند.از این موضوع گذشته در بحث تشکیل خانواده، فقط خرید لوازم خانگی مطرح نیست و سایر هزینه ها چنان کمرشکن است که دلیل اصلی فراری بودن جوانان از ازدواج همین مخارج بالاست که دولت بی خیال کاهش قیمت‌هاست و ساده انگاری است که تصور شود امیدی به ثبات قیمت‌هاست.در حال حاضر فروشندگان، از لوازم خانگی تا پارچه و غیره ترجیح می دهند، چندان فروش نداشته باشند چون در خرید بعدی باید خیلی بیشتر از قبل کالاها را خریداری کنند و ناچارند آنها هم قیمت را بالا ببرند که مردم توان خرید ندارند.
گفتید درزهای ساختمان ها را بگیرید و مردم کلی گرفتار و متضرر شدند
در فصل زمستان، به خصوص وقتی مثل امسال هوا خیلی سرد می شود و همزمان کمبود گاز و برق هم وجود دارد، شرکت های مربوطه تاکید می کنند که برای مصرف کمتر سوخت، تمام درزهای ساختمان ها گرفته شود. حالا در هر خانه ای که توصیه عمل شده کلی گرفتاری پیدا کرده اند چرا که وقتی هیچ هوایی رد و بدل نشود، بر اثر گرمای ناشی از بخاری ها، ساختمان دم کرده و کفک می زند و حتی داخل کمدها، لباس ها و رختخواب ها مشکل پیدا می کنند و رفع مشکلات این چنینی کلی هزینه و وقت می خواهد و قوزی بالای قوزها می شود.بنابراین بهتر است هرگونه توصیه ها و پیشنهادات برای صرفه جوئی های انرژی، کارشناسی شده باشد تا مردم را گرفتار نکنند.

 

برچسب ها : لوازم خانگی استاندار خوزستان ازدواج