شماره خبر : 17158
منتشر شده در مورخ : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
ساعت : 10:34
وجود ۴۰ اقامتگاه رسمی بومگردی در خوزستان

وجود ۴۰ اقامتگاه رسمی بومگردی در خوزستان

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان: ۴۰ اقامتگاه رسمی بومگردی در مناطق شهری و روستایی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی حاکم بر استان در فصل بهار و وجود جاذبه‌های گزدشگری طبیعی و تاریخی، پیش بینی می‌شود امسال مسافران از نقاط مختلف کشور خوزستان را به عنوان مقصد سفر‌های نوروزی و گردشگری انتخاب کنند.

وی افزود: بدون شک اقامتگاه‌های بومگردی و روستا‌های استان یکی از مقاصد مسافران نوروزی خواهند بود، به همین دلیل هماهنگی‌های لازم با دهیاری‌ها و متولیان روستایی و اداره امور روستایی انجام شده و تعدادی اقامتگاه در نقاط مختلف ساخته، بهسازی و بهره برداری شدند.

ارسطوزاده تعداد اقامتگاه‌های بومگردی روستایی و شهری در خوزستان را ۴۰ مورد اعلام کرد و ادامه داد: مقرر شده دهیاری‌ها در ورودی‌های روستا‌ها امکاناتی را برای جذب گردشگر، پذیرایی، هدایت به روستا‌ها و استفاده از ظرفیت آن‌ها ایجاد کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اضافه کرد: با تهمیدات ویژه و راهنمایی و پذیرایی گردشگران به روستا‌های استان، علاوه بر بهره مندی ساکنان روستا‌ها از مزایا و منافع گردشگری، طبیعت و جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و دیدنی روستا‌ها به گردشگران معرفی می‌شوند.

برچسب ها : اقامتگاه رسمی بومگردی در خوزستان بومگردی خوزستان