شماره خبر : 17159
منتشر شده در مورخ : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
ساعت : 10:35
افزایش مراجعه به اورژانس‌های قلب و ریه مراکز درمانی خوزستان

افزایش مراجعه به اورژانس‌های قلب و ریه مراکز درمانی خوزستان

 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز استمرار هوای آلوده را عامل افزایش مراجعه به اورژانس قلب و ریه در بیمارستان‌های خوزستان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، دکتر مهران امین در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: باتوجه به استمرار آلودگی هوا در استان و به ویژه اهواز، تعداد مراجعه افراد به اورژانس بیمارستان‌ها و بخصوص اورژانس ریه و قلب افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: پوست، ریه، چشم ها، دهان و بینی بخش‌هایی از بدن هستند که زودتر از سایر اعضا در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند و آسیب پذیری بالایی دارند.

آقای امین ادامه داد: هوای آلوده‌ای که وارد ریه‌ها می‌شود، بدون شک تبادل‌های گازی که قرار است انجام و اکسیژن تحویل خون دهد، مختل می‌کند و این مسئله باعث مشکلات تنفسی و سپس مشکلات قلبی خواهد شد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازاضافه کرد: همین مشکلات نیز برای چشم ها، پوست و دهان و بینی به وجود می‌آید و اگر در بلندمدت این اتفاق رخ دهد، مشکلات مزمن ایجاد می‌شوند.

این مقام مسئول می‌گوید: بروز مشکلات قلبی و ریوی، علاوه بر اینکه باعث افزایش مراجعه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شوند، سبب طولانی‌تر شدن مدت درمان در بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها خواهد شد، بنابراین به مردم و به ویژه افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و تنفسی توصیه می‌شود در روز‌های آلوده از تردد‌های غیرضروری و انجام فعالیت‌های سنگین در فضای باز خودداری کرده و دارو‌های خود را مصرف و درصورت بروز مشکل به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند، ضمن اینکه مصرف سبزیجات، لبنیات کم چرب و میوه نباید فراموش شود.

برچسب ها : مراکز درمانی خوزستان بیماری تنفسی خوزستان