شماره خبر : 17362
منتشر شده در مورخ : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
ساعت : 12:37
تولید روزانه بیش از ۲ هزار تن شکر سفید در خوزستان

تولید روزانه بیش از ۲ هزار تن شکر سفید در خوزستان

 

مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی میزان تولید روزانه شکر سفید در شرکت‌های فعال در خوزستان را ۲ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، عبدعلی ناصری سطح برداشت نیشکر در اراضی خوزستان را ۶۷ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد از محصول برداشت شده است.

وی به توقف عملیات برداشت محصول نیشکر در استان به دلیل بارندگی اشاره کرد و افزود: البته عملیات تصفیه شکر درحال انجام است و روزانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن شکر سفید برای عرضه به بازار تولید می‌شود.

ناصری تولید الکل، خمیرمایه، ام دی اف، لوله، کیسه بافی و خوراک دام را از دیگر صنایع جانبی و محصولات تولیدی از گیاه جادویی نیشکر برشمرد و ادامه داد:

مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی درخصوص تاثیر بارندگی‌ها بر مزارع نیشکر گفت: باران رحمت الهی است و هیچگاه نباید به آن به عنوان عاملی خسارت زا نگاه کرد، زیرا منافع آن بیش از خسارت‌های آن برای مردم و کشاورزان و اراضی کشاورزی است.

این مقام مسئول نیشکر را جزو گیاهان بی نیاز از آب و آبیاری در فصل زمستان عنوان و اضافه کرد: بارندگی‌ها باعث شست و شوی املاح ذخیره در خاک و شست و سوی طبیعی شدند، ضمن اینکه ذخایر برفی و نزولات به شکل باران در سد‌ها ذخیره شده است و امیدواریم در سال آینده مشکلی برای تامین آب و آبیاری اراضی نداشته باشیم.

برچسب ها : شکر سفید نیشکر خوزستان