طلسم قطار شهری کلانشهر اهواز کی شکسته می شود!؟
بی توجّهی به بعضی مسائل مهم استان موجب می شود که جهت یادآوری و هشدار به متولیان ذیربط گلایه های مکرّری در رسانه ها منعکس شود تا شاید محرّکی برای توجّه بیشتر به این مسائل شده و گامی سازنده تری جهت رفع مشکلات استان برداشته شود.
یکی از این نمونه، مساله قطار شهری مرکز استان است که اجرای آن سالها پیش، همزمان باپنج کلانشهر دیگر کشور که از تراکم جمعیت و ترافیک بالا برخوردار بودند، بتصویب رسید و گمان می رفت که با راه اندازی این وسیله تردّد عمومی بعد از چند سال خیرات و برکات ناشی از اجرای این طرح نصیب این شش کلانشهر و مردم آن شود و طبعاً مردم استانهای مربوطه نیز بهنگام مراجعه به مرکز استان از مزایای این وسیله نقلیه عمومی برخوردار شوند. امّا اینک در حالیکه در غالب دیگر کلانشهرها و مراکز استان مندرج در مصوبه مذکور این طرح اجرا شده و مردم از مزایای آن برخوردار شده اند، هنوز از راه اندازی این طرح مهم در کلانشهر اهواز خبری نیست.  
داستان تاسیس قطار شهری برای کلانشهرهای کشور از آنجا آغاز شد که پس از راه اندازی این وسیله نقلیه عمومی در تهران در سال 1377و آشکار شدن مزایای بیشمار آن در جابجائی سریع و آسان مسافران با کمترین آلودگی و تاخیر، در سال 1381 تاسیس قطار شهری در 5 مرکز استان؛ شامل مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و کرج که دارای جمعیت زیاد و ترافیک سنگین بودند مورد تایید دولت قرار گرفت و در حالیکه کلانشهر اهواز شرایط لازم برای قرار گرفتن در این مصوبه را دارا بود و از مدتها قبل استانداری این استان و شهرداری اهواز پیگیر قضیه تاسیس قطار شهری بوده و در این مورد مطالعات و اقداماتی انجام داده بودند، متاسفانه در مصوبه دولت مورد بی اعتنائی قرار گرفت که بهنگام تصویب طرح در مجلس بدلیل اعتراض و استدلال نمایندگان خوزستان، اهواز نیز برای تاسیس قطار شهری در مصوّبه گنجانده شد لیکن علیرغم پیش بینی امین اعتبار ساخت قطار شهری از منابع داخلی(دولت) برای 5 کلانشهر اولیه، تامین هزینه برای کلانشهر اهواز به دریافت وام از بانکهای خارجی(فاینانس) مشروط شد که از همین جا مشکلات آن آغاز شد.      
اینک، 20 سال پس از ابلاغ این مصوبه و در حالیکه در غالب کلانشهرهای مورد اشاره این وسیله تردد عمومی به بهره برداری رسیده و مردم از آن استفاده می کنند و هر از چند ماه از افتتاح ایستگاههای جدید و توسعه قطار شهری و افزودن واگنهای تازه در این کلانشهرها خبر می رسد، قطار شهری اهواز پس از فراز و نشیبهای حیرت آور 20 ساله و در حالی که مسئولین ذیربط این طرح در اغلب مقاطع پیگیرانه به دنبال تکمیل آن بوده اند هنوز بجائی نرسیده و شهرداری و پیمانکار طرح، که ظاهراً خلع ید شده، در حال درگیری با یکدیگرند و بنظر نمی رسد که کسی بتواند پایان ماجرای این درگیری و زمان بهره برداری از این طرح حیاتی و مهم را پیش بینی کند و لذا انتظار می رسد که استاندار تازه نفس استان به این مهم که خیرات آن نه تنها به اهالی کلانشهر اهواز بلکه به تمام مردم استان و مسافرانی که به این شهر سفر می کنند نیز میرسد، ورود کند و با حل این مشکل یکی از گره های کور استان را باز کند.  ان شاء ... .
برچسب ها : قطار شهری اهواز خوزستان
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
 - راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
 - راوی گفت: آزاد شدن تردد خودروهای ایرانی و عراقی در مرز، نیازمند مدیریت چالش ها و تقویت زیرساخت هاست/فشارهای پشت پرده مانع از تعیین تکلیف شورای شهر اهواز است
 - راوی گفت: هیچ عاملی نباید موجب کندی رسیدگی به پرونده های قضایی ناترازی بانکها شود/مقایسه عملکرد دفتر شهری و شوراها وهیات تخلفات ما با استانهای دیگر گریه آور است!
 
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
 - راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
 - راوی گفت: آزاد شدن تردد خودروهای ایرانی و عراقی در مرز، نیازمند مدیریت چالش ها و تقویت زیرساخت هاست/فشارهای پشت پرده مانع از تعیین تکلیف شورای شهر اهواز است
 - راوی گفت: هیچ عاملی نباید موجب کندی رسیدگی به پرونده های قضایی ناترازی بانکها شود/مقایسه عملکرد دفتر شهری و شوراها وهیات تخلفات ما با استانهای دیگر گریه آور است!
 
