راوی گفت: حیف نیست کیفی ترین آب رودخانه دز با ورود فاضلاب به آن آلوده شود؟
در حالی که برای مقابله با کم آبی، با صرف هزینههای نجومی، آب شور دریا را شیرین و قابل مصرف برای شرب می کنند، در برخی یا بهتر بگوئیم اکثر شهرهای خوزستان با ورود فاضلاب به رودخانه ها، کیفیت آب را از بین می برند، ضمن آن که این عمل نابجا، عامل شیوع بسیاری از بیماری ها و آسیب رساندن به محیط زیست می شود. از جمله در دزفول که می دانیم کیفی ترین آب در رودخانه های آن جاری است، به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان 60 درصد فاضلاب وارد رودخانه دز می شود. این رودخانه سومین رودخانه آب شیرین پر آب کشور و یکی از منابع اصلی تغذیه رودخانه کارون بزرگ است. با توجه به ورود منابع آلاینده به رودخانه دز، کیفیت آب رودخانه دچار تغییراتی شده و کیفیت آب با استانداردهای ملی و جهانی، مغایرت پیدا کرده است.
به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول، سال گذشته از شرکت آبفا شکایت کرده اند و حکم قضائی اخذ شده بود که مقرر شد ردیف های اعتباری از استان و سطح ملی پیش بینی شود تا سیستم جمع آوری پساب در دزفول راه اندازی شود.
به هر حال خیلی حیف است که آب رودخانه دز که از نظر تمیزی و کیفیت مثال زدنی بوده با ورود فاضلاب به آن آلوده شود و لزوم توجه مسئولان مربوطه به ویژه وزارت نیرو در این مورد کاملاً محسوس است.
18 نماینده خوزستانی می توانند طرح های خوبی برای ارتقاء استان ارائه کنند
رئیس کل دادگستری خوزستان گفته:استان خوزستان با داشتن 18 نماینده، سهم بالائی از آراء مجلس را دارد و نمایندگان می توانند با همراهی هم طرح های خوبی برای ارتقای استان ارائه و از آن ها دفاع کنند، همچنین نمایندگان قادرند برای تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و بودجه سال آینده، تدابیر لازم را در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه اتخاذ کنند.
این حرف رئیس کل دادگستری خوزستان، قولی است که جملگی برآنند و افسوس مردم استان این است که چرا نمایندگان استان از موقعیت خوبی که برای پیشرفت استان دارند بهره نمی برند و از آن غافلند؟!
یکبار آمدند کاری برای کاهش قیمتها بکنند که فوری پشیمان شدند!
در تاریخ 17 بهمن بخشنامه ای راجع به عوارض صادرات گوجه فرنگی به گمرکات اجرائی کشور ابلاغ شد که عوارض صادرات گوجه به میزان 70 درصد افزایش یافت و دیدیم بلافاصله قیمت آن کاهش یافت اما عجیب این که هنوز جوهر این بخشنامه خشک نشده بود که بلافاصله در تاریخ 20 بهمن بخشنامه جدید معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی صادر شد مبنی بر این که < اعمال عوارض صادراتی به میزان 70 درصد ارزش پایه، کان لم یکن تلقی شده و لازم است تا اطلاع ثانوی در خصوص عوارض گوجه فرنگی، مطابق بخشنامه 11 بهمن ماه و معادل نیم درصد ارزش پایه صادراتی اقدام شود.> در معنا عوارض صادراتی گوجه فرنگی در مدت چند روز از نیم درصد به 70 درصد و مجدداً به نیم درصد بازگشته است و مشخص نیست این حجم از تغییرات در مقررات صادراتی آن هم در این مدت کوتاه با چه توجیهی در وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود! اصلاً سابقه ندارد یک بخشنامه که لابد پس از مطالعه و به منظور کاهش قیمت یک کالا صادر و ابلاغ شده با این سرعت لغو شود. فی الواقع یکبار آمده اند کاری به نفع مردم کنند اما احتمالاً همان عاملی که با عنوان مافیا، فراتر از هر قانونی بر جامعه حکمفرماست، مانع از اجرای آن شد.
گاز متان تولیدی در معده گاوها، از عوامل آلودگی هواست!!
در یک تحلیل بررسی علل و عوامل آلودگی هوا، گاز متان تولیدی توسط گاوها از عوامل آلودگی هوا عنوان شده است و حتی ادعا شده که این آلودگی کمتر از آلایندگی اتومبیل ها نیست! در این تحلیل آمده است : < امروزه شاهد مراکز بسیار، صنعتی و سنتی پرورش گاوهای شیری و گوشتی هستیم اما شاید ندانیم که گاز متان تولیدی در معده گاوها، یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا و گرمایش زمین است.>
البته در این تحلیل به عوامل دیگر آلودگی هوای شهرها مانند مصرف بالای انرژی که تولید دی اکسید کربن می کند، از بین رفتن جنگل ها، وجود خودروها با تکنولوژی قدیمی، جا نمایی اشتباه صنایع آلاینده در اطراف شهرها، مراکز انباشت زباله در اطراف شهرها که از منابع تولید کننده گاز متان و دیگر گازهای آلاینده هواست و استفاده از سوخت های فسیلی در منازل و مراکز صنعتی اشاره شده اما وقتی زور مسئولان به برخورد با مسببان آلودگی هوا که پشتشان گرم است نمی رسد، معلوم است که از همه این عوامل قابل دسترس تر که می توان با آن برخورد شود، گاو بیچاره است که نتیجه گیری شده گاز معده آن به میزان آلودگی خودروها، در آلودگی هوا سهم دارد. به تحلیل گر محترم پیشنهاد می شود گاز معده انسان را هم مورد آزمایش قرار دهد چون چه بسا به کشف جدیدی در یافتن علل آلودگی هوا دست پیدا کند.
مجلس برای حل مشکل خودرو به جای حرف زدن، قانون مناسب مصوب کند
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای حل مشکل کمبود خودرو گفته: باید بپذیریم همان گونه که در شرایطی که برنج، گوشت، تخم مرغ و سایر مواد غذایی در بازار با کمبود روبه رو می شود از واردات استفاده می کنند، برای خودرو هم از این نسخه استفاده شود، چرا که مافیا آن قدر کار خود را به خوبی انجام می دهد که همه ما در زمینی که ترسیم کرده، بازی می کنیم.
سیاه کلی این را هم گفته که ما راهی جز افزایش تولید و واردات نداریم و باید شرایطی فراهم شود که هر فرد بالای 18 سال سن بتواند هر 10 سال یک خودرو نو یا دست دوم کمتر از 5 سل کار کرد، وارد کند، با این روش بازار خودرو ظرف 6 ماه ساماندهی می شود.باید دید آقای نماینده این حرفها را برای کی می زند¿ این طور که شما راهکار می دهید مثل این است که ما نماینده ایم و شما مردم هستید! مگر نه این که شما و همکارانتان قانون گذارید، پس دنبال ارائه طرح و مصوب کردن قوانینی به نفع مردم باشید و گر نه وقتی مثل افراد عادی بگوئید باید فلان شود و بهمان شود دردی از مردم را دوا نمی کند. فعلاً هم همه مشکلات را از ناحیه دلال ها می دانند، اگر این دلال ها پشتشان به همین ها که وانمود می کنند زورشان به آنها نمی رسد محکم نبود تا حالا همه کاری برای مردم شده بود. آقایان اگر صداقت دارند به جای این <باید> گفتن ها کاری برای مردم بکنند.
برچسب ها : آب رودخانه دز فاضلاب خودرو
- راوی گفت: استاندار خوزستان از بخشنامه وزارت کشور برای استفاده از نیروهای درون سازمانی در انتصاب ها استقبال کند
- راوی گفت: آقای استاندار! ثابت کنید با کسی تعارف ندارید و با کم کاری ها برخورد قاطع می کنید
- راوی گفت: استاندار پاسخگوئیها را به روابط عمومی واگذار کند
- راوی گفت: استاندار خوزستان از اختیارات ویژه به نفع استان و مردم استفاده کند
- راوی گفت: استاندار خوزستان از بخشنامه وزارت کشور برای استفاده از نیروهای درون سازمانی در انتصاب ها استقبال کند
- راوی گفت: آقای استاندار! ثابت کنید با کسی تعارف ندارید و با کم کاری ها برخورد قاطع می کنید
- راوی گفت: استاندار پاسخگوئیها را به روابط عمومی واگذار کند
- راوی گفت: استاندار خوزستان از اختیارات ویژه به نفع استان و مردم استفاده کند