شماره خبر : 17876
منتشر شده در مورخ : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
ساعت : 9:21
راوی گفت: 800 هزار مترمربع آسفالت تولیدی در کجای شهر مصرف شده که دیده نمی شود؟

راوی گفت: 800 هزار مترمربع آسفالت تولیدی در کجای شهر مصرف شده که دیده نمی شود؟

نگذارید مافیای ارز، مدیریت ارزی کشور را در اختیار بگیرد
وزیر اقتصاد بعد از حضور در جلسه غیر علنی مجلس گفته : < پشت پرده اختلالات بازار ارز شناسایی شده و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضائی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد.> آقای قالیباف رئیس مجلس هم در این باره گفته < برای ساماندهی ارز به جمع بندی خوبی رسیده ایم.>
خدا را شکر که هر چند خیلی دیر، اما بالاخره آقایان به جمع بندی رسیدند که بدون ملاحظه کاری مسببان اختلال در بازار ارز را ( که مطمئناً از خیلی وقت پیش شناسایی شده بودند) فکری برایشان بکنند و با حرف های این دو مقام مسئول، مردم منتظرند نتایج این خط و نشان کشیدن برای اخلال گران بازار ارز را ببینند.
وضع دلار طوری شده که حتی صدای مدیر مسئول روزنامه کیهان (شریعتمداری) هم درآمد و این سوال را مطرح کرده که : < با توجه به توانمندی های کشورمان، آیا شایسته است یک مشت انسان نمای بی سر و پا، با حمایت های آشکار و پنهان دشمنان بیرونی با لطایف الحیل و ترفندهای گوناگون در سیستم ارزی کشور، دست به اخلال بزنند و مدیریت ارزی کشور را از دست مدیران شایسته و دلسوز دولت مردمی خارج کرده و در اختیار خود بگیرند¿> وی از مراکز اطلاعاتی و امنیتی که بیشترین وظیفه را بر عهده دارند خواسته مسامحه را کنار بگذارند و در برخورد با مافیای ارز، کمترین ترحمی نداشته باشند چون پای زندگی و آرامش مردم در میان است.
البته گاهی بعضی تصمیمات مسئولان هم، آب به آسیاب <دشمنان بیرونی> می ریزد مثل از سرگرفتن تحویل ارز با کارت ملی که این کار متوقف شده بود. اما چه شد که بدون دلیل دوباره انجام می شود. آیا این اقدام به سود آنها تمام نمی شود که عده ای را از روستاها به شهر می آورند و در صف خرید ارز می گذارند تا برای آنها دلار بگیرند. بطور قطع تا وقتی تحویل ارز جز برای امور ضروری (مثل مسافرت آن هم با ارائه مدرک) با شدت انجام نشود، وضع بهتر نخواهد شد.
دام های سبک و مولد چگونه دور از چشم ماموران مرزی قاچاق می شوند؟ 
قیمت گوشت قرمز، مثل سایر مواد غذایی طوری گران شده که واقعاً مردم از خرید آن عاجزند و خانواده ها خوردن غذاهای بدون گوشت را تجربه می کنند. این وضعیت از آنجا بیشتر موجب نارضایتی می شود که در استانی مثل خوزستان امکان مدیریت دام وجود دارد اما حالا به چه دلیل کوتاهی می شود و به فکر مردم نیستند، خدا می داند.
رئیس اتحادیه قصابان اهواز گفته : صادرات دام سبک، موجب کمبود دام و در نهایت افزایش قیمت گوشت می شود و با توجه به این که اکنون زمان زاد و ولد است اما به صورت مادر و بچه دام‌ها قاچاق می شوند، ضروری است نهادهای مربوطه نظارت لازم را داشته باشند.( که معلوم است، ندارند)
به گفته سید اصغر حسینی، قیمت مصوب فروش گوشت گوسفندی در اهواز، کیلوئی 290 هزار تومان است، اما دام سبک به علت قاچاق آن، در خوزستان وجود ندارد و از استان های همجوار خریداری می شود و چون شهرهای بالاتر دام سبک را با قیمت بیشتری خریداری می کنند. قصاب خوزستانی هم مجبور است دام سبک را با قیمت بالا خریداری کند.
به این ترتیب ملاحظه می شود که ناتوانی مسئولان در جلوگیری از قاچاق دام سبک، به خصوص دام های مولد و نبود آن ها در استان مهمترین عامل کمبود دام و گرانی گوشت است.  
‌البته این وضعیت منحصر به خوزستان نیست و ظاهراً در سایر استان ها هم وضع از این قرار است اما آنجا لااقل خبرهایی از کشف دام سبک قاچاق دارند ولی در استان ما حتی از این بابت هم خبری در دست نیست. باید دید قاچاق دام از خوزستان به چه صورتی انجام می شود که با وجود هوشیاری مرز داران ما از چشم آنها پنهان می ماند که شایسته است استاندار خوزستان این مشکل را با توجه به تخصص و تجاربی که در مقابله با متعرضین به حقوق مردم دارند، به شیوه مقتضی حل کند.
800 هزار مترمربع آسفالت تولیدی در کجای شهر مصرف شده که دیده نمی شود؟ 
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با تشریح آخرین عملکرد اکیپ های آسفالت سطح شهر گفته : در بهمن ماه امسال حدود 150 هزار مترمربع عملیات آسفالت در سطح شهر اجرا شد و در مجموع 800 هزار متربع آسفالت عملیاتی شده است.
از نظر عدد و رقم برای یک ماه، عملکرد خوبی است اما بهتر اینست که معلوم شود این حجم آسفالت در کدام مناطق اجرا شده و آیا عدالت بین مناطق را به خوبی رعایت کرده اند؟ در حال حاضر خیابان ها و کوچه های بسیاری از مناطق حتی لکه گیری نشده اند این در حالی است که اکثر خیابان های فرعی در مناطق شهر با لکه گیری اصلاح نمی شوند و نیاز به روکش دارند. همسان سازی دریچه های فاضلاب با سطح آسفالت هم جای خود دارد. مردم تا چیزی را نبینند باور نمی کنند، نشان بدهید 800 هزار مترمربع آسفالت، کجا عملیاتی شده است؟ 
راهی برای ساماندهی موتور سه چرخه های زباله گردها
یکی از کلانتری های اهواز اقدام به شماره گذاری و کدگذاری موتورهای سه چرخه زباله گردها کرده که می تواند الگویی برای ساماندهی این وسیله نقلیه در شهر باشد چون با این کار راننده احساس مسئولیت می کند و از انجام برخی کارها مثل تخلیه کیسه زباله جلوی منازل خودداری و سعی در تمیز نگه داشتن وسیله نقلیه و کیسه های بزرگی که به موتور او آویزان است خواهد داشت و اگر احیاناً تخلفی هم از این بابت شد قابل پی گیری است، همان طور که چنانچه اقدام ویژه ای مثل پیدا کردن یک وسیله یا وجه نقد در زباله جلوی خانه ای کرد و به صاحبش برگرداند مورد تشویق قرار خواهد گرفت که نمونه هایی از این دسته بوده است.

برچسب ها : سه چرخه زباله گردها آسفالت تولیدی مدیریت ارزی