شماره خبر : 18156
منتشر شده در مورخ : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
ساعت : 17:59
راوی گفت:  از نظر مسئولین فقط چهار نقطه بحرانی اهواز آبگرفتگی داشته

راوی گفت:  از نظر مسئولین فقط چهار نقطه بحرانی اهواز آبگرفتگی داشته

گفت : چی شد؟
گفتم : چی چی شد،
گفت : مگر قرار نبود با آن همه تلاش مسئولین و تحمل خرابی‌های شهر، قضیه آب های سطحی تمام شود؟  ‌ 
گفتم : درسته، منتهی از اول گفته بودند که مشکل، نقاط آسیب پذیر است که بندگان خدا این نقاط را تقویت کردند تا ضعفشان بر طرف شود، جاهایی را که آب گرفته ناشی از بارندگی های بیش از تصور آقایان بود، ضمن این که گفته اند فقط حدود چهار نقطه بحرانی شهر دچار آبگرفتگی در اهواز شده که آن هم نیروهای آبفا و آتش نشانی، آب ها را خالی کردند.
گفت : پس این آب ها در بقیه نقاط شهر چه بود؟ شهر کلاً فلج شد.
گفتم: نه جانم، خیالی نیست. چند نقطه مثل کیانشهر، کیان آباد، کوی علوی، کوی انقلاب، کیان، گلدشت، کوی رمضان، باهنر، حصیرآباد و منبع آب آبگرفتگی داشته اند که اکثراً تا آخر وقت روز دوشنبه تخلیه شدند و این حجم آبگرفتگی تقصیر مسئولان نیست و مدیر عامل آبفا گفته : حجم بارش ها نسبت به دفعات قبل بیشتر بود. به این ترتیب باید امیدوار باشیم که بارندگی های بعدی گسترده و پر حجم نباشند تا مشکلی پیش نیاید.
گفت : خدا کند این طور باشد که می گویی و به خاطر مردم اهواز هم که شده بارش های بعدی متناسب با پوشش نقاط آسیب پذیر و امکانات دفع آب های سطحی باشد چون از آسمان بیش از دیگران می توانیم انتظار کمک داشته باشیم.
به فرمانداری که امیدی نیست، ببینیم استاندار با مدیران کم کار چه خواهد کرد؟
قبلاً هم گفتیم که اصلاً معلوم نیست کلانشهر اهواز، فرماندار یا سرپرست فرمانداری دارد چون از این بابت مدیریتی دیده نمی شود. کجای دنیا سراغ دارید که یک بارندگی شهر را مختل و زندگی مردم را فلج کند؟ از وضعیت آب گرفتگی ها که بگذریم، چرا باید در چنین مواقعی همه چیز تعطیل شود و یک وسیله نقلیه برای جا به جائی مردم پیدا نشود و تمام آژانس ها و اسنپ و بقیه کار نکنند؟ آیا تعطیلی در مواقع بارندگی جزء برنامه کاری آنهاست؟ حالا اینها به وظایفشان عمل نمی کنند، چرا فرمانداری ترتیبی نمی دهد که با کمک گرفتن از شرکت های بزرگ در شهر، امکان جا به جائی مردم و نجات آنها از میان آب ها را فراهم کنند؟ شورای شهر هم که کاری به این کارها ندارد و ندیدیم روز مبادا یکی از اعضای آن در شهر وضع مردم را از نزدیک ببیند و کمکی کند.  ‌
مدیریت بحران هم که نه زوری دارد، نه تدبیری و گرنه با توجه به پیش بینی روزهای بارانی و هشدارهای هواشناسی، قاعدتاً باید با دستگاهها نشست برقرار می کرد و برای هر کدام از آنها وظایفی در نظر می گرفت تا مردم این همه مشکل نداشته باشند. حالا ببینیم استاندار که گفته هر مدیری این ایام کم کاری کند، بر کنار خواهد شد، چه واکنشی در قبال این همه سهل انگاری های مدیران شهر نشان خواهد داد.  ‌
پیامک وزارت اطلاعات به شهروندان
ستاد خبری وزارت اطلاعات به مردم هشدار داده : < اگر کسی با کلاه، ماسک، دستکش، گریم و ... به شما مراجعه و درخواست سیم کارت بدون نام یا اجاره کوتاه مدت مسکن نمود، به او به عنوان عامل عملیات تروریستی موساد، مشکوک شده و در اسرع وقت به 113 اطلاع رسانی نمائید.> بخاطر بسپارید و موضوع را جدی بگیرید.
جلوی پول زور گرفتن حاشیه بیمارستان ها و نمایشگاه بین المللی را بگیرید
نبود پارکینگ قانونی در کنار برخی بیمارستان ها موجب سوء استفاده افرادی شده و از مردم بابت توقف در خیابان ها پول می گیرند که در حقیقت نوعی پول زور است.  ‌
از جمله در خیابان های اطراف اورژانس بیمارستان امام چنین وضعی حکم فرماست. این افراد کارت خوان هم دارند و عجیب این که این کار را آزادانه انجام می دهند.
از نیروی انتظامی و به خصوص شهرداری که صاحب خیابانها است انتظار می رود به موضوع رسیدگی و از اجحاف به مردم جلوگیری کنند. البته اطراف نمایشگاه بین المللی هم وضع از این قرار است و تمام حاشیه ها و حتی خیابان اصلی نمایشگاه در تصرف و اختیار افراد متفرقه است که از مردم بابت توقف خودروها پول می گیرند.
از 102 دوربین جاده ای، فقط 40 درصد آنها فعال اند
رئیس پلیس راه خوزستان گفته: 102 دوربین در جاده های خوزستان نصب هستند که در حال حاضر 40 درصد آنها فعال اند، ضمن این که بسیاری از دوربین های نصب شده در جاده های استان مشکلاتی دارند و کاملاً در اختیار کنترل و انتظام بخشی ترافیک نیستند. ‌رحیمی این را هم گفته که : در جاده های خوزستان پیش از 200 دوربین دیگر نیاز است.  ‌
به گفته وی وجود دوربین ها در جاده ها موجب می شود که اگر راننده در یک مسیر با سرعت بالا رانندگی کرد و جریمه شد، دیگر این کار را تکرار نکند و با احتیاط رانندگی کند. سرهنگ رحیمی معتقد است <خوزستان در زمینه هوشمند سازی بسیار ضعیف است.>به این ترتیب فقط اعلام نصب دوربین جاد ه ای از طرف دستگاه مربوطه کافی نیست و از آن بهتر افزایش تعداد آن‌ها به میزان مورد نیاز و رفع اشکال از دوربین هاست خصوصاً امسال که با توجه به هوای لطیف ناشی از بارندگی ها و سرسبز بودن دشت‌های خوزستان، پیش بینی شده، تعداد مسافران نسبت به سال‌های پیش، بیشتر باشد.
اگر رقم 20 میلیاردی مزایای شهردار رسانه‌ای نمی شد، خطای انسانی را می پذیرفتند؟
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه شهرداری اهواز گفته : رقم 20 میلیارد ریال که به عنوان مزایای شهردار در لیست بودجه شهرداری درج شده، خطای انسانی بوده و یکی از کارشناسان شهرداری در درج اعداد فرم <اکسل> خطا کرده و اعداد را بالا زده است.پورموسوی عضو شورای شهر اهواز هم با اشاره به ارقام بالای مربوط به مزایای شهردار گفته : این مزایا فعلاً در صحن شورای شهر مطرح نشده و حتی در مورد آن بحث نکرده ایم و پرداخت این مبلغ نیاز به مصوبه شورای شهر دارد.
حالا این سوال مطرح شده که چنانچه این ارقام رسانه ای نمی شد آیا مسئولان مربوطه خطای <انسانی> خود را می پذیرفتند؟

برچسب ها : فرمانداری اهواز دوربین جاده ای دشت‌های خوزستان