شماره خبر : 18218
منتشر شده در مورخ : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
ساعت : 10:25
برخورداری سواحل و بنادر خوزستان از پیوست‌های توسعه گردشگری

برخورداری سواحل و بنادر خوزستان از پیوست‌های توسعه گردشگری

 

رئیس کمیته گردشگری دریایی خوزستان: پیوست‌های گردشگری مطلوب برای جذب بیشتر گردشگر در سواحل و بنادر استان تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، بهروز آقایی در جریان بازدید اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر از شهر‌های ساحلی استان خوزستان گفت: اعضای این ستاد به صورت کارشناسی از محل‌های ایمن گردشگری دریایی در رودخانه زهره، اسکله خورسیف، اسکله بحرکان، پارک ساحلی مجیدیه بندر ماهشهر و همچنین پارک ساحلی بندر امام خمینی بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه کمیته گردشگری دریایی در حوزه سواحل و بنادر خوزستان فعالیت خود را از هفته‌های قبل آغاز کرده است، افزود: یکی از اولویت‌های مهم این کمیته برای پذیرش مسافران نوروزی رعایت الزامات ایمنی گردشگران است که در همین رابطه فرآیند‌های لازم برای توجه هرچه بیشتر به این موضوع و اجرایی شدن استاندارد‌های لازم به خوبی تسهیل شده است.
آقایی می‌گوید: توسعه گردشگری دریایی، معرفی ظرفیت‌های سواحل و بنادر در کسب و کار‌های محلی و اقتصاد دریامحور استان، ارائه خدمات بهینه و ایمن اصلی‌ترین رویکرد کمیته گردشگری دریایی در حوزه سواحل و بنادر خوزستان محسوب می‌شود.
آقایی با توجه به اهمیت رونق گردشگری استان و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار این حوزه خاطرنشان کرد: پیوست‌های توسعه گردشگری سواحل و بنادر استان در حال تهیه و برخی از برنامه ریزی‌ها نیز در حال بروزرسانی هستند.

رئیس کمیته گردشگری دریایی خوزستان ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان به عنوان متولی بنادر و سواحل در تلاش است که با همکاری کمیته مربوط در ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، نوروز ۱۴۰۲ با ایمنی و رفاه بیشتری نسبت به قبل برای گردشگران همراه باشد و رزو‌های خاطره انگیزی برای هموطنان ثبت شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: تاکنون همکاری‌های خوبی میان این کمیته، فرمانداران و دستگاه‌های متولی شهرستان‌های ساحلی استان خوزستان صورت گرفته و امیدواریم تا پایان نوروز این تعاملات بین بخشی ادامه داشته باشد.

برچسب ها : سواحل و بنادر خوزستان گردشگری خوزستان