شماره خبر : 18344
منتشر شده در مورخ : ۳ فروردین ۱۴۰۲
ساعت : 16:58
ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۴ هزار مسافر نوروزی در خوزستان

ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۴ هزار مسافر نوروزی در خوزستان

 

جمعیت هلال احمر خوزستان تاکنون به چهار هزار و ۲۰۰ مسافر نوروزی آموزش های امداد و نجات را ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: این جمعیت در ایام نوروز امسال چادر‌های آموزش نکات امدادی و جذب عضو در هلال احمر را راه اندازی کرده و تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ مسافر در استان تحت این آموزش‌ها قرار گرفته اند.

ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۴ هزار مسافر نوروزی در خوزستان

مجتبی طحان با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار هلال احمر خوزستان چادر‌های ارائه آموزش‌های امدادی در نوروز را برپا کرده است، بیان کرد: در این طرح مسافران نوروز در کنار آموزش و دریافت اطلاعات آموزه‌های امدادی می‌توانند به عنوان داوطلب هلال احمر عضو این جمعیت شوند و باش آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند در شرایط خطر و اضطرار برای خود و دیگران اثرگذار باشند.

وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی مردم با نحوه امدادرسانی در شرایط ایجاد خطر و حادثه دانست تا به موقع و درست به فرد آسیب دیده کمک شود.

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر خوزستان بیان کرد: مسافرین نوروزی در این پایگاه‌ها با مواردی از قبیل پانسمان، بانداژ، خفگی و شکستگی‌ها و سایر کمک‌های اولیه آشنا می‌شوند.

وی یکی از وظایف جمعیت هلال احمر را افزایش تاب آوری و توسعه آموزش‌های امدادی در جامعه دانست و افزود: مربیان آموزشی هلال احمر استان در این طرح تلاش دارند تا جامعه بزرگی از مردم را با آموزش‌های امدادی آشنا کنند.

طرح نوروزی هلال احمر خوزستان از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه دارد.

برچسب ها : مسافر نوروزی در خوزستان مسافرت نوروز1402 خوزستان