شماره خبر : 18533
منتشر شده در مورخ : ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
ساعت : 17:24
راوی گفت: مهار تورم (اگر دیر نشده باشد) برنامه منطقی و نه رویائی می طلبد/ همه چیز جشنواره بستی ملاثانی خوب بود، جز مکان یابی

راوی گفت: مهار تورم (اگر دیر نشده باشد) برنامه منطقی و نه رویائی می طلبد/ همه چیز جشنواره بستی ملاثانی خوب بود، جز مکان یابی


با درود و شادباش مجدد به مناسبت سال نو و نوروز باستانی و آرزوی سالی خوش و امید آفرین، دفتر دیگری از ستون ارتباط با شما مخاطبان وفادار را می گشائیم به این امید که «راوی» همچنان انعکاس دهنده خواست های به حق شما و پیام آور رویدادها و خبرهای تا حدی مسرت بار باشد، نقد مسائل هم که جای خود را دارد.
و اما بعد ... سال هاست که وقتی سال نو فرا می رسد، مردم می گویند سال سختی را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم امسال سال خوبی برای همه باشد و هر چه بد بوده گذشته. مسئولان هم با قبول مشکلات، وعده رفع آنها را می دهند، در حالی که اگر اینکاره بودند، یکسال مدت کمی نیست و باید قدمی برمی داشتند. از جمله برای مهار تورم که شعار امسال است، آقایان مدعی می شوند که قرار است برای انجام این کار اقدام کنند. شما اگر قصد اقدام داشتید چرا گذاشتید وقت بگذرد و جامعه، این همه از تورم آسیب ببیند و حتماً باید سال تمام می شد و شعار جدید مطرح و آن وقت تصمیم به تعیین راهکار بگیرید که آن هم معلوم نیست مرد عمل باشید.
البته درست این است که آزموده ها را آزمون نکنند و از نخبگان اقتصادی برای مهار تورم کمک بگیرند.  آقای رئیسی از تیم اقتصادی دولت خواسته که برنامه خود را برای مهار تورم ارائه کند و باید دید چرا در طول 5/1 سال گذشته در این مورد اقدام نکرده اند. حتماً باید رهبری دستور می دادند تا به وظیفه شان عمل کنند و برای مهار تورم وارد میدان شوند و فکر نمی کنند مقداری برای انجام این کار دیر شده باشد؟ مگر این که با ارائه برنامه منطقی و نه رویائی ضربتی پیش بروند.
از همین اول سال، مسئولین در اعلام خبرهای مردمی، هماهنگ باشند و در نتیجه گیری، شتاب نکنند
سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا خبر داده بود که از ابتدای طرح نوروز ( در مدت 6 روز) 320 نفر از هموطنانمان در حوادث رانندگی، جان خود را از دست داده اند و 6 هزار نفر مصدوم شدند.
اما سردار رادان فرمانده کل فراجا روز ششم فروردین اعلام کردند : براساس رخدادی که ثبت می کنیم 470 کشته در تصادف های جاده ای داشته ایم که تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن حق تقدم و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، بیشترین عوامل تصادف ها بوده است.
سردار رادان این را هم گفته که آخرین آمار کشته ها را باید از زبان مسئولان پزشکی قانونی داشته باشیم که البته حق با ایشان است، کما این که نوروز 1401 آمار نهایی جانباختگان تصادف های رانندگی را در پایان تعطیلات، پزشکی قانونی اعلام کرد که متاسفانه 1100 نفر بودند و اعلام زود هنگام این مطلب که مسئولان در حالی که نیمی از تعطیلات مانده کاهش 23 درصدی تلفات جاده ای را عنوان کردند نمی تواند ملاک کاهش باشد، ضمناً هم رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی و هم فرمانده کل فراجا، عوامل تصادف ها را خطاهای انسانی اعلام کرده اند، این در حالی است که معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده که کاهش حوادث رانندگی امسال ناشی از رفع نقاط بحرانی جاده ها بوده که کارشناسان به این موضوع اشاره ای هم نداشتند.
به هر حال امیدواریم در اعلام این دست خبرها، بین مسئولان هماهنگی وجود داشته باشد و در نتیجه گیری هم شتاب نکنند و در مجموع مهم نیست که کدام دستگاه یا دولت در کاهش حوادث مرگبار جاده ای نقش داشته و به نظر می رسد، در کنار اقدامات ایمنی، نیاز به فرهنگ سازی است و به رانندگان تفهیم شود با رعایت مقررات، می توانند سفر ایمنی داشته باشند و شاهد مرگ عزیزانشان نباشند.
مشکل، نبود «آدم نیست» عیب در آدم شناسی است
بعضی از مسئولین نه تنها در انجام وظایفشان مشکل دارند، حتی از نظر کلامی و بیانی هم دچار کمبود هستند و از این بابت نمی توانند حرف کارشناسی و امیدوار کننده بزنند. مثلاً معاون وزارت بهداشت و درمان گفته : « صد هزار نفر نیروی پرستار کم داریم، اما اگر همین الان بخواهیم اقدام کنیم، «آدم» نداریم!»
واقعاً این حرف یعنی چه ؟ اگر منظور آقای معاون از «آدم» نیروی متخصص است، مگر همه از مادر «پرستار» متولد شده اند؟ این همه بقول خودت «آدم» جویای کار، چه زن، چه مرد داریم، شما استخدام کنید، آموزش بدهید و بکار بگیرید. آیا پرستاران موجود، از روز اول اینکاره و پرستار بوده اند؟ خلاصه این که «آدم» کم نداریم، شاید مشکل در آدم شناسی است. بقول منصور اوجی:
زحمت فرزانگان هر روز بیش
در عوض بی مایگان مشکورتر
همه چیز جشنواره بستی ملاثانی خوب بود، جز مکان یابی
در حوالی ملاثانی، جشنواره بستنی راه اندازی شده بود که اقدام قشنگی بود برای دیدن این شهر و جاذبه های گردشگری آن.
می دانیم که ملاثانی به شهر بستنی معروف است. در این جشنواره علاوه بر پذیرائی مردمی با بستنی و قهوه، گروه های مختلف هنری و قومی به اجرای برنامه های متنوع پرداختند.
اما نکته ای که در حاشیه برگزاری این جشنواره گفتنی است این بود که مکان یابی آن مشکل داشت و می شد مقداری در عمق جاده پارک مجاور جشنواره برگزار می شد تا موجب راه بندان جاده اهواز – ملاثانی نشود.
مسافران این مسیر گله می کردند که به علت ازدحام خودروها در کنار محل برگزاری جشنواره، این مسیر را سه ساعته طی کرده اند، ضمن این که اگر اتفاق غیر منتظره ای روی می داد، راهی برای عبور خودروها و آمبولانس های خدمات رسان وجود نداشت. به قرار اطلاع راهنمائی و رانندگی هم با برگزاری نمایشگاه در این محل موافق نبوده.
به هر حال امید است در برنامه های بعدی، مکان یابی ها به صورت کارشناسی و غیر احساسی انتخاب شود. ضمناً حیف شد احداث جاده کمربندی ملاثانی حذف و اجرای این پروژه منتفی شد. اگر این طرح اجرائی می شد، مسافر اختیار داشت از میان شهر ملاثانی عبور کند یا از جاده کمربندی که طبق معمول، صورت مسأله پاک شد.
بساطی ها را نه تنها ساماندهی نکردند، انشعاب آب و برق هم به آنها دادند!
تا در این مسیر هستیم اشاره ای بکنیم از تخلفی که در جاده اهواز – زرگان، محدوده شهرداری منطقه 3 انجام شد. در اینجا از سالها پیش تعداد زیادی از کسبه بطور غیر مجاز بخشی از جاده اصلی را تصرف کرده اند. صبحت از این بود که با توجه به حقوق شهروندی، از این جاده رفع تصرف شود، اما نه تنها این کار انجام نشد، بلکه بساط های کپری تبدیل به ساخت و ساز شدند و به صورت مغازه درآمده اند و بدتر از آن این که برای متصرفین انشعاب آب و برق نصب شد که این کار صحه گذاشتن بر کارهای خلاف در شهر است. ما بارها یادآور شدیم که موافق قطع روزی هیچ شهروندی نیستیم و تأکید ما بر ساماندهی دستفروشها یا مثل این نقطه محل کسب های غیر قانونی است که امیدواریم گوش شنوائی در این مورد و سایر نقاط شهر مثل جاده کوت عبدا... پیدا شود.
 

برچسب ها : جشنواره بستی ملاثانی جاذبه های گردشگر جاده اهواز – ملاثانی اهواز خوزستان