شماره خبر : 18932
منتشر شده در مورخ : ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
ساعت : 11:11
خوزستان در مرحله ایمن از سیلاب

خوزستان در مرحله ایمن از سیلاب

 

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه مدیریت سیلاب استان از بهمن ماه پارسال شروع شده است گفت: با رهاسازی تدریجی آب از سدها، هم‌اکنون استان در مرحله ایمن از شرایط سیلابی قرار دارد.

عباس صدریان فر  با اشاره به آخرین وضعیت مدیریت سیلاب اخیر استان گفت: تمامی برنامه ریزی‌ها و اقدامات لازم برای کنترل و مدیریت سیلاب ناشی از بارش‌های ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه جاری در استان انجام شده است.

او با اشاره به اینکه مدیریت سیلاب در سد‌های استان بخصوص سد دز از بهمن ماه پارسال آغاز شده است، ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌های پیش بینی شده اخیر، برنامه ریزی و اقدامات ویژه‌ای با هماهنگی و محوریت استانداری خوزستان جهت گذر ایمن از شرایط سیلابی انجام شده است.

مدیرعامل آب و برق خوزستان با تاکید بر اینکه همه ارکان این سازمان در حالت آماده باش کامل قرار دارند که باعث ایجاد آمادگی‌های لازم برای مدیریت سیلاب شده است، افزود: در این مدت، هماهنگی‌های بین بخشی تیم‌های ستادی و عملیاتی بخصوص در طول ۲ هفته گذشته، شرایط ایمنی از نظر مدیریت سیلاب را فراهم کرده است.

آقای صدریان فر  می‌گوید: در سامانه بارشی اخیر تقریبا تمامی حوضه‌های میانی و رودخانه‌های پایین دست سد دز فعال و جریان‌های سیلابی قابل توجهی ایجاد شد که خوشبختانه این موضوع از قبل پیش بینی شده و با کاهش خروجی به موقع سد دز، از همپوشانی این سیلاب‌ها و جریان خروجی سد دز جلوگیری گردید.

او  با اشاره به اینکه جریان رودخانه دز در محدوده تاب آوری حفظ شده است، گفت: هم‌اکنون رهاسازی آب از تمامی سد‌های استان در محدوده ایمن رودخانه‌ها قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در سیلاب اخیر ورودی سد دز به بیش از پنج هزار و ۲۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید که طی ۲۴ ساعت حجمی معادل ۲۳۶ میلیون متر مکعب وارد این سد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان  خوزستان  اهواز

برچسب ها : مدیریت سیلاب سدهای خوزستان خوزستان