شماره خبر : 18935
منتشر شده در مورخ : ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
ساعت : 11:15
افزایش خدمات دهی اتوبوسرانی اهواز به مناطق کم برخوردار

افزایش خدمات دهی اتوبوسرانی اهواز به مناطق کم برخوردار

 

 سرپرست سازمان اتوبوسرانی اهواز گفت: خدمات دهی این سازمان به مناطق محروم و کم برخوردار این کلانشهر افزایش یافته است.

رضا بزاز زاده  سرپرست سازمان اتوبوسرانی اهواز  می‌گوید: با ورود تدریجی اتوبوس‌های خریداری شده به خطوط این ناوگان عمومی، افزایش تعداد اتوبوس‌های مسیر مناطق محروم و کم برخوردار اهواز بر اساس پایش و نظر کارشناسان در اولویت قرار گرفت.

او گفت: با ورود اتوبوس‌های جدید به خطوط اتوبوسرانی این سازمان، بخش عمده آن‌ها در مسیر‌های کوی علوی، رزمندگان، منبع آب، کوی فدک - زرگان، بنی هاشم، آخر آسفالت، فاز یک مهدیس، عین۲، پردیس یک و ۲، معین زاده و کوی طلاب - بنکداران، بکارگیری و این مناطق صاحب اتوبوس صفر کیلومتر شدند که خدمات دهی به اهالی این مناطق را با افزایش بیشتری همراه کرده است.

 سرپرست سازمان اتوبوسرانی اهواز ادامه داد: پارسال ۱۲۹ دستگاه اتوبوس نو (۶۴ دستگاه اتوبوس شهری از شرکت ایران خودرو دیزل (آتروس) و ۶۵ دستگاه اتوبوس از شرکت عقاب افشان (اسکانیا)، خریداری شد که در مرحله نخست ۴۰ دستگاه آن اسفند پارسال وارد چرخه ناوگان این سازمان شد.

آقای بزاز زاده گفت: ۸۹ دستگاه اتوبوس دیگر خریداری شده نیز به تدریج وارد چرخه ناوگان اتوبوسرانی اهواز خواهد شد که ظرفیت این ناوگان را به حدود ۲ برابر افزایش می‌دهد و مشکل کمبود شدید اتوبوس در این کلانشهر را کاهش می‌دهد.

او  اعتبار خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس را به ارزش هفت هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: ۷۵ درصد این مبلغ از سوی دولت تامین و پرداخت شده است.

 سرپرست سازمان اتوبوسرانی اهواز گفت: مشکل شماره گذاری اتوبوس‌های خریداری شده از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است و با مساعدت شورای تامین استان خوزستان، تردد آن‌ها در سطح شهر، به طور موقت و تا انجام شماره گذاری برطرف شده است.

آقای بزاز زاده با تاکید بر تهیه کارت بلیت الکترونیکی برای سفر درون شهری از سوی شهروندان ادامه داد: پرداخت پول نقد از سوی شهروندان به رانندگان اتوبوس ممنوع است و همه پرداختی‌ها از طریق کارت بلیت الکترونیک انجام می‌شود.

او با بیان اینکه سامانه قبلی کارت بلیت الکترونیک این سازمان، حدود چهار سال پیش از کرونا، به دلایل مختلف از بین رفت،   افزود: سامانه جدید کارت بلیت الکترونیک این سازمان از اسفند پارسال راه اندازی شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار قطعه کارت از سوی شهروندان خریداری شده است.

 سرپرست سازمان اتوبوسرانی اهواز ادامه داد: شهروندان برای خرید و شارژ کارت بلیت الکترونیک به پایانه درون شهری شهید فهمیده، غدیر، میدان شهدا، باغ معین، میدان بسیج، امانیه نبش خیابان دز، دانشگاه آزاد اسلامی، بلوار پاسداران مقابل دانشگاه علوم تحقیقات، سه راه فرودگاه به سمت چهارشیر، پادادشهر خیابان ۱۰، باهنر بلوار معلم و کیانپارس نبش پهلون در اهواز مراجعه کنند.

آقای بزاز زاده  با اشاره به کمبود راننده اتوبوس در این سازمان گفت: برای تامین کمبود راننده اتوبوس، قرارداد تامین نیروی انسانی با یک شرکت منعقد شده تا نیاز انسانی این سازمان به راننده را برطرف کند.

به گفته او،   طرح خصوصی سازی اتوبوس موفق نبود و در عمل این طرح کنار گذاشته شده و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد ناوگان این سازمان ملکی است و تنها چهار تا پنج دستگاه اتوبوس خصوص در این سازمان مشغول فعالیت هستند.

 سرپرست سازمان اتوبوسرانی اهواز  درباره سامانه خنک کننده اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی اهواز گفت: اتوبوس‌هایی که کولر آن‌ها نیاز به تعمیر داشت از آذر پارسال کار تعمیر اساسی آن‌ها آغاز شده و تا اواخر فروردین به پایان خواهد رسید.

رضا بزاز زاده از شهروندان خواست هرگونه انتقاد و یا شکایت را از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۶۷۵ و تلفن ۳۳۷۸۶۹۲۱ اداره ارتباطات سازمان اتوبوسرانی و ماموران کنترل مستقر در پایانه ها، گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان  خوزستان  اهواز

برچسب ها : خدمات اتوبوسرانی سازمان اتوبوسرانی اهواز سازمان اتوبوسرانی