شماره خبر : 18994
منتشر شده در مورخ : ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
ساعت : 18:2
برپایی غرفه های همیشه بهار برای ترویج عفاف و حجاب در اهواز

برپایی غرفه های همیشه بهار برای ترویج عفاف و حجاب در اهواز

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان: به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان اقداماتی از سوی این ستاد در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ،  بهمن شهریاری با اشاره به اقدامات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت : تدوین و ابلاغ شاخص های عفاف و حجاب ، تشکیل قرارگاه 21 تیر برای نظارت بر عملکرد دستکاههای حاکمیتی ، بازرسی و نظارت بر فعالیت اتدیه ها ، تالارها ، رستورانها ، کافی شاپها و ... ، موظف کردن همه دستگاهها به ایجاد شورای امر به معروف و نهی از منکر ، برگزاری کارگروههای تخصصی با بیمارستانها و داروخانه ها و تذکر لسانی در قالب گروههای مختلف از جمله اقدامات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

برپایی غرفه های همیشه بهار برای ترویج عفاف و حجاب در اهواز

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان افزود : یکی از دیوار‌های نفوذناپذیری که دشمن امروزه نگران آن است، حجاب است، در مساله حجاب بحث بیرون بودن مو و روسری و چادر نیست، بلکه مساله این است که دشمن حجاب را یک سد محکم می‌داند که اگر برداشته شود دسترسی‌ها آزاد می‌شود و می‌توان با آن از ارزش‌ها و آرمان‌ها عبور کرد.

وی اذعان کرد: بحث ما در زمینه حجاب این است که منطقی که دشمن به روسری و چادر نه می‌گوید، می‌تواند به همه چیز نه بگوید، از این رو سناریوی دشمن در این زمینه برای ما نخ‌نما است و ارزشی ندارد و طراحی آن‌ها از پیش لو رفته است.

معاون سیاسی سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان، تاکید کرد: ما ۲ ماده قانونی داریم که شامل ماده ۴۲۷ و ۸۲۰ است و بر اساس آن هر کسی را که ترک فعل داشته باشد دنبال می‌کنیم.

شهریاری، سازماندهی مردم در ۱۸ عرصه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از وظایف ستاد احیا دانست و عنوان کرد: حجاب و عفاف یکی از این عرصه‌ها است و حوزه مسئولان، مسائل زیست‌محیطی، بهداشت و درمان و آموزش و ... از دیگر عرصه‌های آن هستند؛ مردم باید سازماندهی شوند و در این ۱۸ عرصه تخصصی فعالیت کنند.

وی از راه‌اندازی پنج غرفه «همیشه بهار» در اهواز خبر داد و ابراز کرد: این غرفه‌ها در کیانپارس، وهابی، زیتون کارمندی، خیابان نادری و یک غرفه نیز به صورت سیار در منطقه کوروش و پادادشهر راه‌اندازی شده که از مردم به ویژه کسانی که کشف حجاب کردند دعوت می‌کند و از آن‌ها پذیرایی می‌شود و با مشاوره و طرح‌های فرهنگی به سوالات و گره‌های ذهنی آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

معاون سیاسی سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان یاد آور شد: این ستاد یک درگاه اطلاع‌رسانی با شماره ۰۹۰۱۸۱۳۷۲۲۴ در پیام رسان ایتا دارد که مردم می‌توانند موارد تخلف را از آن طریق به ما گزارش دهند و نتایج و بازخورد آن را نیز مشاهده کنند.

برچسب ها : عفاف و حجاب امر به معروف و نهی از منکر خوزستان