شماره خبر : 19018
منتشر شده در مورخ : ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
ساعت : 12:13
انعقاد قرارداد ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان

انعقاد قرارداد ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان

 

قرارداد ساخت ۱۰ هزار واحد مسکنی طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت:  عملیات اجرایی ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن در استان شروع شده است.

یاور عسکری افزود:  تسهیلات بانکی برای ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن در اهواز، چهار میلیارد ریال ، روستا‌ها ۲.۵ میلیارد ریال و سایر شهر‌های استان سه میلیارد ریال با بازپرداخت ۲۰ساله خواهد بود.

وی  ادامه داد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان تاکنون ۳۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک مسکن خوزستان برای ساخت ۱۰ هزار واحد  منعقد شده است.

مدیر شعب بانک مسکن صنعت ساخت مسکن را پیشران اقتصاد ملی کشور بیان کرد وبیان کرد: بانک مسکن از کارخانه‌های ساخت مصالح ساختمانی در خوزستان با هدف کاهش قیمت تمام شده مسکن در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت حمایت می‌کند.

عسکری از  افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان در استان خبر داد و گفت:  پس انداز مسکن جوانان یک حساب برنامه محور است که در یک فرایند و افق زمانی ۱۵ ساله تعریف شده است.

وی با بیان اینکه جوانانی که تمایل به افتتاح این حساب دارند باید مبلغ سپرده‌گذاری خود را به صورت منظم واریز کنند، ادامه داد :   حداقل مبلغ برای افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان در سال جاری(۱۴۰۲)، هشت میلیون ریال است و در صورتی که سپرده گذاران بخواهند از سقف تسهیلات بهره‌مند شوند می‌باید بر اساس دستورالعمل‌های موجود مبالغ بیشتری واریز کنند.

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان افزود :  سقف تسهیلات متعلقه برای مسکن جوانان در پایان سال پانزدهم در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول، ۳۴ میلیارد ریال و در سایر شهرهای استان خوزستان ۲۸ میلیارد ریال و در پایان سال پنجم، سقف تسهیلات اعطایی به ترتیب ۱۴ میلیارد ریال و ۱۲ میلیارد ریال با نرخ سود ۹ درصد و بازپرداخت ۲۰ساله خواهد بود.

عسکری  گفت : پارسال بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ساخت، خرید، تعمیرات مسکن، بازسازی بافت‌های فرسوده و قرض الحسنه از سوی بانک مسکن استان پرداخت شده که نسبت به سال ماقبل آن ۹۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود :  امسال نیز روند افزایشی پرداخت تسهیلات مسکن برای ودیعه گذاران و متقاضیان ساخت و تعمیرات بانک مسکن ادامه خواهد یافت.

مدیرشعب بانک مسکن خوزستان مجموع واحدهای مسکن مهر در خوزستان را   بالغ بر ۱۰۸ هزار واحد بیان کرد و افزود: از این تعداد  ۸۷ هزار واحد مسکونی مهر  افتتاح و  ۲۱ هزار واحد دیگر  در حال ساخت می باشد  که بخش مهمی از آنان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

عسکری  آمادگی بانک مسکن را برای تامین منابع و تسهیلات بانکی برای شتاب گرفتن و به پایان رسیدن پروژه مسکن مهر در خوزستان اعلام کرد.

مدیر شعب بانک مسکن با بیان اینکه  پارسال ۵۴۱ واحد مسکونی فرسوده در قالب ۱۴۱ پروژه در شهرهای خوزستان بازسازی و وارد چرخه بهره برداری شد ، افزود :  برای بازسازی واحدهای مسکونی فرسوده یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد پرداخت و  حداکثر پرداخت تسهیلات برای هر واحد مسکونی فرسوده سه میلیارد ریال است.


 

برچسب ها : خوزستان مسکن تسهیلات مسکن