شماره خبر : 19123
منتشر شده در مورخ : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساعت : 22:43
راوی گفت: صاحبان ساختمان ها ( به خصوص تجاری را ) مکلف به رفع اشکال برقی کنید

راوی گفت: صاحبان ساختمان ها ( به خصوص تجاری را ) مکلف به رفع اشکال برقی کنید

در خصوص اعتبارات سفر رئیس جمهور،با نمایندگان مشورت نشود،ضرر می کنیم
یک نماینده اهواز در باره سفرهای رئیس جمهور به اهواز گفته: در این سفرها  اولویت بندی رعایت نشد که البته در این مورد با نمایندگان هم مشورت نشد و مصارف قطعی را به منابع غیر مشخص وصل کردند.
به گفته یوسفی 67 هزار میلیارد تومان مصوبات سفر بود ( البته با تاخیر) از این مبلغ 37 هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی و قیر،7 هزار میلیارد تومان به منابع شرکت نفت ( 13 هزار و پانصد تهاتر نفت) بود. یعنی اگر این مبلغ را از اعتبارات کم کنید،بقیه اش به منابعی وصل شد که وجود خارجی نداشته. مثلاً گفتند بنیاد مستضعفان چون خوب کار می کند،در محرومیت زدائی 50 هزار میلیارد تومان هزینه کند،حالا اگر اجرا نکرد کی جلوی آن را می گیرد؟ براساس کدام پیوست جدول به او باید گفت که تو خطا کردی یا اولویت چیز دیگری است¿ یعنی فقط 35 هزار میلیارد تومان مصوبه شد و این اولین خطایی است که صورت گرفت. نکته دوم ما را به منابعی گره زدند که آن طرفش مشخص نبود و گفتند مثلاً 20 هزار میلیارد تومان فاینانس خارجی. مگر در کل کشور چقدر فاینانس خارجی گرفتیم که گفتیم خوزستان این کار را بکند.
یوسفی خطاب به استاندار خوزستان گفت : آقای محراب،ما در خدمت شما و مخلص هر کس که کاری بکند هستیم،هر کس هم هر کاری را بنام خودش بزند مخلصش هستیم ولی اگر مشورتی با نمایندگان می کردند به آنها می گفتیم که تهاتری نفتی با فشار مجلس تصویب شد اما مجمع آن را رد کرد یعنی 13 هزار میلیارد تومان از منابع 35 هزار میلیارد تومان و 67 هزار میلیارد تومان را جای دیگر مطرح نکنند و  آن را بیاورید نمایندگان دوباره مصوب کنند. چون برای این مبلغ کار پیش بینی شده است.
یوسفی این را هم گفته که پاشنه آشیل استان زیر ساخت هایش است و بعد از آن امنیتی است.
ساعت کاری فعالیت ادارات (تا اطلاع بعدی)
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان در باره ساعت کاری فعالیت ادارات و دستگاه های اجرائی استان ( که در باره آن حرف و حدیث است) گفته تا اطلاع بعدی ساعت فعالیت ادارات و دستگاه های اجرایی به استثنای بیمارستان ها،مراکز آموزشی و مراکز خدمات رسان از ساعت 7 تا 15 خواهد بود. ( از گفتن تا اطلاع بعدی معلوم است که این ساعت هم پایدار نیست.)
در سفر رئیس جمهور،به تکمیل مصوبه های قبلی اولویت داده شود
معاون عمرانی استانداری خوزستان در آستانه سفر رئیس جمهور به خوزستان،در خصوص مصوبات سفر اول ایشان توضیحاتی داده و گفته : کل مصوبات سفر قبلی 77 مورد بوده که 22 مصوبه محقق شده،45 مصوبه در حال اجراست و 10 مصوبه در دست پی گیری است. ( سفر استانی دور اول رئیس جمهور به خوزستان،ششم مرداد سال 1400 به شهرستان اندیکا،دهم آبان سال 1400 به شهرستان های آبادان و خرمشهر و اسفندماه 1400 و سفر به دزفول و منطقه احمد فداله در یازدهم شهریور 1401 بوده است.)  ‌برخی نمایندگان استان تاکید کرده اند یکی از اولویت های سفر دوم رئیس جمهور به خوزستان،باید تکمیل پروژه های عمرانی و طرح های نیمه تمام در سال های گذشته باشد.
تبدیل رای حبس به تامین لباس برای کودکان نیازمند
رئیس کل دادگستری خوزستان از جایگزینی حبس یک متهم در حمیدیه به تهیه لباس برای کودکان نیازمند زیر 10 سال خبر داده است.  ‌
متهم به 6 ماه حبس محکوم شده بود که تبدیل به تامین لباس برای کودکان زیر ده سال معادل 150 میلیون تومان شد و با صدور این رای کودکان نیازمند صاحب لباس برای شب عید شدند.همچنین در رای دیگری،دادرس شعبه 101 دادگاه کیفری بندرامام خمینی،متهم پرونده تخریب محیط زیست به کاشت سه هزار اصله نهال ملزم شد. این آرا به منظور ترویج ارائه خدمات عمومی به جای حبس صادر می شود و اقدام مفید و پسندیده ای است که امیدواریم استمرار داشته باشد و نظارت شود که متهمین و محکومین آراء صادره را به نحو مطلوب انجام دهند.
نمایندگان رفع کمبودهای حوزه انتخابیه را مشروط به کمک مدیران ندانند
نماینده ایذه و باغملک در نشستی با مطالبه گران حوزه انتخابیه اش گفته : ما امروز شاهد بحران اشتغال هستیم که نشان دهنده توزیع ناعادلانه تقسیم اعتبارات است و این موضوع در مناطق محروم چندین برابر نشان داده می شود.
ایزدپناه این را هم گفته که اگر مدیران در کنار من باشند و اطلاعات و کمبودها را به من برسانند کارها بهتر پیش خواهد رفت و اکنون من خود به تنهائی متوجه مشکلات شده ام.
به نظر می رسد سفرهای نمایندگان به حوزه های انتخابیه به این منظور است که آنها از کمبودهای منطقه مطلع شوند و وظیفه آنهاست که حتی اگر مدیران کنار آنها نباشند،مسائل را از نزدیک بررسی و اتفاقاً  آنها باید مدیران منطقه را کمک کنند که در خدمت به مردم موفق شوند ضمن این که از مرکز پی گیر تامین اعتبار برای رفع محرومیت زدائی و فعال شدن پروژه ها باشند.
صاحبان ساختمان ها ( به خصوص تجاری را ) مکلف به رفع اشکال برقی کنید
بار دیگر شاهد وقوع چند فقره آتش سوزی در اهواز بودیم که با تلفات و خساراتی همراه بود. بررسی کارشناسان سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز نشان می دهد که اکثر آتش سوزی ها بر اثر اشکالات برقی داخل ساختمان ها بوده که قبل از وقوع با اقدامات ایمن سازی،می شد از این حوادث جلوگیری نمود.
 در مراکز تجاری اهواز هم که قرار بود ایمن سازی شود،در برخی نقاط شهر مثل خیابان کاوه و بازارچه های نامنظم شهر سیم های برق مثل تار عنکوبت تداخل دارند و لازم است در آستانه تابستان زودرس اهواز،از این مناطق بازدید و به دادن تذکر قناعت نشود و صاحبان مغازه ها مکلف به رفع نقص شوند تا با بالا رفتن مصرف برق و داغ شدن سیم ها آتش سوزی رخ ندهد.

برچسب ها : رئیس كل دادگستری خوزستان سفر رئیس جمهور محرومیت زدائی