شماره خبر : 19418
منتشر شده در مورخ : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساعت : 11:53
آغاز بزرگترین تعمیرات اساسی پتروشیمی بندر امام خمینی

آغاز بزرگترین تعمیرات اساسی پتروشیمی بندر امام خمینی

 

بزرگترین تعمیرات اساسی واحد‌های آروماتیک و پارازایلین در پتروشیمی بندر امام خمینی به منظور رفع گلوگاه‌های تولیدی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، در برنامه ریزی منسجم و فنی طراحی شده از سوی مدیریت پتروشیمی بندر امام خمینی، تعمیرات اساسی واحد‌های آروماتیک و پارازایلین باهدف رفع تنگنا‌های تولید، افزایش کیفیت محصولات و رسیدن تولید به ظرفیت اسمی واحد از آغاز شده است و براساس برنامه ریزی‌های تدوین شده در ۵۵ روز عملیات آن به پایان خواهد رسید.آغاز بزرگ‌ترین تعمیرات اساسی پتروشیمی بندر امام خمینی

در این تعمیرات اساسی کار‌های بزرگی همچون افزایش قابلیت واحد به وسیله ریتیوپ کردن کوره‌ها و خطوط هدر آن‌ها پس از ۳۰ سال، احیای کاتالیست راکتورها، تعمیرات فلر‌ها با روش‌های نوین، تعمیرات گسترده بر روی خطوط خوراک و محصول برنامه ریزی شده و در دست اقدام قرار گرفته است.

همچنین در این تعمیرات اساسی، کار‌های گسترده‌ای به منظور بالا بردن سطح ایمنی واحد‌ها و جلوگیری از حوادث و آتش سوزی‌ها صورت خواهد گرفت.

برنامه پیش بینی شده برای این تعمیرات ۴۰۰ هزار نفر ساعت کار است و تعمیرات اساسی واحد ۳۵ روز و همچنین با در نظر گرفتن عملیات احیای کاتالیست‌ها تا ۵۵ روز به طول خواهد انجامید.

خوراک اصلی واحد آروماتیک پتروشیمی بندر امام خمینی نفتای ارسالی از پالایشگاه آبادان است و محصولات این واحد بنزن، مخلوط زایلین ها، رافینیت و گاز مایع هستند.

برچسب ها : پتروشیمی بندر امام خمینی بندر امام خمینی خوزستان