شماره خبر : 19689
منتشر شده در مورخ : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساعت : 22:11
راوی گفت: آقای استاندار،با <باید>های شما،هیچ مشکلی حل نمی شود

راوی گفت: آقای استاندار،با <باید>های شما،هیچ مشکلی حل نمی شود


استاندار خوزستان در نشست تنظیم بازار گفته: < مسئولان نباید اجازه دهند مرغ از سفره مردم حذف شود.> وی کلی <باید>های دیگر هم گفته.
عجیب است که استاندار خبر ندارد با توجه به گرانی ها،مدت هاست مرغ از سفره قشرهای دهک های پائین حذف یا مصرف آن به حداقل رسیده است و مشکل از ناتوانی همین مسئولانی ناشی می شود که شما تᅢکید دارید نباید اجازه دهند از سفره مردم حذف شود. وقتی قیمت مرغ با نرخ مصوب هر کیلو 63 هزار تومان است اما در حال حاضر به کیلوئی حدود صد هزار تومان رسیده،آن هم با زحمت پیدا می شود و خیلی ها ناچار به مرغ منجمد راضی شده اند که آن هم به میزان کافی توزیع نمی شود و جلوی فروشندگی ها قبل از باز شدن مغازه،مشتری ها صف می کشند،چطور قرار است با حرف استاندار،مسئولان کاری بکنند که مرغ از سفره مردم حذف نشود¿ کار به جائی رسیده که مرغداران از تدابیر دستوری آقایان تمکین نمی کنند،چون آن طور که برایشان تعیین تکلیف می کنند مقرون به صرفه نیست و باید تسهیلات در اختیارشان گذاشت بعد از آنها بخواهند که با نرخ مصوب،مرغ تحویل بدهند. فروشندگان هم گوششان به این دستورها بدهکار نیست چون گرانتر از نرخ مصوب،از مرغداریها خریداری می کنند. البته ابتکارهایی هم به ضرر مصرف کننده دارند،مثل این که وقتی مشتری از آنها مرغ کامل می خواهد می گویند نداریم،اما ویترین آنها پر از قطعه های مرغ است که با قیمت هر کیلو تا 140 هزار تومان با نصب بر چسب قیمت می فروشند. فیله،ران،سینه،بال و کتف مرغ را هم جداگانه با قیمت های متفاوت عرضه می کنند.  ‌
مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هم در نهایت ضعف نظارت،اعلام می کنند فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب تخلف است. منظور این که با دستور و تᅢکید و ضرورت دارد و این حرف ها،مواد غذایی که از سفره مردم حذف شده،برنمی گردد. مشکل اینجاست که مسئولان مورد نظر استاندار،سفره هایشان رنگین است و مرغ و ماهی آنها حذف نشده و از حال و روز مردم،به خصوص اقشار زیر خط فقر و دهک های پائین خبر ندارند یا دارند و به روی خودشان نمی آورند چون یا کار بلد نیستند یا زبانشان نمی چرخد که بگویند کار از کجا خراب است.
شورای رقابت فکری برای قیمت گذاری کالاهای ساخت داخل بکند
قیمت کالاهای ساخت داخل از مرز قیمت کالاهای وارداتی و کلا ساخت خارج به شدت پیشی گرفته و مردم می پرسند چرا غیر از خودرو داخلی که با کمال شهامت مرتب قیمت ها را بالا می برند و اعلام می کنند،در خصوص کالای خانه ساخت داخل و مونتاژی نه قیمت ها مصوب است و نه ثباتی در کار است و این کالاها هر روز با توجه به اوضاع و احوال و بالا و پائین رفتن نرخ دلار،قیمت ها را تغییر یا بهتر بگوئیم بالا می برند،نظارتی هم در کار نیست. باید دید چرا شورای رقابت برای کالاهای ساخت داخل نرخ مصوب تعیین نمی کند و ریش و قیچی دست شرکت های تولیدکننده است و آنها نرخ را تعیین می کنند و در یک کشور چرا نباید همه چیز برای مردم قانونی و تولید کنندگان تابع قانون باشند؟ 
مدیر کل نظارت بر خدمات عمومی سازمان حمایت فروردین 1401 گفته بود درج قیمت روی تمام کالاهای داخلی و وارداتی از فردا آغاز می شود!
مسئولان راه و شهرسازی نگذارند قول وزیر روی زمین بماند
وزیر راه و شهرسازی در آئین معرفی یکی از مسئولان وزارت خانه خطاب به حاضران گفته : در سفر به دزفول قول داده ام بخشی از معابر و خیابان های کوی مدرس دزفول را آسفالت کنیم.  ‌
وزیر تاکید کرده که این کار باید انجام شود و حتماً کاری کنید که قولم زمین نماند.
ما هم امیدواریم هم قول های داده شده و نیز کمک های دیگر،چه اعتباری و چه اجرائی در خصوص مناطق کم برخوردار شهرهای خوزستان،آن طور که مد نظر وزیر جوان راه و شهرسازی است اعمال شود. مردم هم قدردان مسئولان متعهد و پای بند به قول هایشان هستند.
خانم های شاغل در دانشگاه آزاد،بیشترین مرخصی زایمان را دارند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفته : < یکی از اقداماتی که دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده،افزایش مرخصی زایمان خانم های شاغل،از 9 ماه به 24 ماه است و دوران شیر دهی و تربیت نوزاد را بخشی از شغل  زنان می دانیم و برای آن ارزش قائلیم.>  ‌
وی این را هم گفته : این که در احکام فقهی و مدنی آمده که زن می تواند در قبال شیردهی به نوزادش طلب دستمزد کند،یعنی تربیت فرزند،جایگاه خاص خود را دارد و اصلی ترین کار مادر در 30 ماهه اول نوزاد،تربیت و بزرگ کردن اوست.
این در حالی است که در ادارات دولتی برخی از خانم ها،قبل از پایان مرخصی زایمان،سرکار می روند تا حقوق و مزایای کامل را بگیرند.
در فصل جابه جائی،مردم از افزایش نرخ اجاره بها،کلافه اند
المیرا شریفی گوینده و مجری رسانه ملی که در رک گوئی معروف است اخیراً گفته : امسال از طرف مقام معظم رهبری سال مهار تورم نامگذاری شده اما تا حالا که پنجاه روز از سال جدید گذشته،هنوز قیمت ها به ثبات خاصی نرسیده و ما افزایش خیلی از قیمت ها را در کشور شاهد هستیم از جمله این کهº آقایان و مسئولان محترم! مسکن و اجاره بها مردم را بیش از حد اذیت می کند و نرخ اجاره بها روزانه افزایش پیدا می کند،نرخ خرید و فروش مسکن هم هر متر مربع آن به فاصله هر 24 یا 48 ساعت دچار نوسان و تغییر می شود.
 بسیاری از خانواده ها الان که فصل جا به جائی است واقعاً نمی دانند باید چکار کنند و قرار است چند درصد به قراردادشان اضافه شود و اصلاً چند درصد عرف آن است و آیا قانونی در این مورد داریم و افزایش بها تابع چه قانونی است؟
گرانی شکر سفره مردم را باز هم کوچکتر می کند
مدتی بود شکر در فروشگاههایی که همیشه داشتند پیدا نمی شد و شایعه گرانی آن سر زبانها بود. حالا با اعلام نرخ جدید قیمت شکر معلوم شد هر وقت گرانی یک قلم کالا شایع می شود حتماً حقیقت دارد و اصلاً ممکن است خودشان شایع می کنند تا برای مردم جا بیفتد.
  نرخ جدید شکر هر کیلو 25 هزار و پانصد تومان تعیین شده که حتماً در زمان کمبود،گرانتر هم فروخته می شود.
 افزایش قیمت شکر یعنی گران شدن تمام تولیدات که در آن ها شکر مصرف می شود و چه بسا تدریجاً مربا و حلواها و انواع شربت ها و نوشابه هم به دلیل گرانی،از سفره ها حذف شود.

برچسب ها : استاندار خوزستان مرخصی زایمان گرانی قیمت شکر