شماره خبر : 19724
منتشر شده در مورخ : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساعت : 18:41
افزایش سهمیه ارزی مرزنشینان خوزستان برای مبادله‌ها

افزایش سهمیه ارزی مرزنشینان خوزستان برای مبادله‌ها

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از افزایش ۲ برابری سهمیه ارزی مرزنشینان استان برای انجام مبادله‌های ارزی باهدف رونق اقتصاد مرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، اصغر رشنودی درخصوص برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برای تعاونی‌های مرزی در استان گفت: یکی از مهم‌ترین پایه‌های اقتصاد استان، اقتصاد مرز است که از ۳ بخش تعاونی ها، بازارچه‌ها و پایانه‌های صادراتی تشکیل می‌شود.
 وی با بیان اینکه برای رونق و توسعه اقتصاد مرز در خوزستان، وزارت کشور و وزرات صنعت، معدن و تجارت باید همکاری داشته باشند و حماسه مشارکت جمعی اتفاق بیفتد، افزود: مرزنشینان باعث افتخار استان هستند و کار‌های خوبی برای این قشر جامعه در دستور اجرا قرار گرفته و اجرایی است.
رشنودی به قانون ساماندهی مبادله‌های ارزی و مرز اشاره کرد و ادامه داد: مبنای مبادله‌های در این قانون، اختصاص ارز سهمیه‌ای ویژه مرزنشینان است و  متشکل از ۱۲ ماده است و باتوجه به اهمیتی که معیشت و اقتصاد مرکز برای خوزستان دارد، کارگروه ماده ۱۲ این قانون تشکیل و پیگیری‌های مستمر برای اجرای آن انجام شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: تا امسال، سهمیه‌ای که مناطق عادی از ارز داشتند، هر مرزنشین می‌توانست ۱۵۰ دلار و مناطق محروم نیز ۳۰۰ دلار مبادله‌های مرزی داشته باشد، البته این قانون برای ساکنان به جز مراکز شهرستان‌ها بود که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان پیشنهاد قرار گرفتن شهرستان جزو قانون استفاده از مبادله‌های ارزی را داد که امیدواریم با موافقت ریاست جمهوری و وزیر کار، به این سمت حرکت کنیم.
این مقام مسئول می‌گوید: مرزنشینانی که کارت الکترونیکی مبادله‌های مرزی داشته باشند، سهم ارز برای هر نفر به ۳۰۰ دلار و برای هر نفر در مناطق محروم نیز به ۶۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است، ضمن اینکه قرار است با همکاری و همراهی مسئولان فعال در حوزه مربوط و همچنین همکاری وزارت کشور و وزارت صمت، تعاونی‌های راکد و غیرفعال حوزه مرز فعال شوند.
وی درخصوص اتاق تعاون در مناطق مرزی می‌گوید: بازارچه‌های مرزی و پایانه‌هایی که بتوانند محصولات تولیدی استان خوزستان را با تنوع فراوان صادر کنند و باعث رونق مناطق مرزنشین شوند، راه اندازی خواهند شد.

برچسب ها : سهمیه ارزی مرزنشینان خوزستان ارز مرزنشینان خوزستان