شماره خبر : 19859
منتشر شده در مورخ : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساعت : 10:5
کریمه اهلبیت علیها سلام بهترین الگوی دختر مسلمان!

کریمه اهلبیت علیها سلام بهترین الگوی دختر مسلمان!

               
 
دهه کرامت بمنظور تکریم امامزادگان مدفون در ایران،  از سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه علیها سلام در اوّل ماه ذیقعده آغاز و تا سالروز ولادت مسعود امام رضا علیه السّلام در 11 این ماه ادامه دارد. و امروز اول ذیقعده روز میلاد سراسر نور کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه سلام ا... علیها است، ‌امام‌زاده‌ای که ایرانیان به حضورش در کشور خود افتخار می‌کنند و شوق زیارتش را همیشه در سر دارند. عشق و ارادت ملت ایران به فرزندان امامان و تاثیر این بزرگواران در گرایش ایرانیان به اسلام حقیقی یعنی مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام بر هیچ‌کس پوشیده نیست و امروز تا حدود 8500 امامزاده در سراسر کشور شناسایی شده است که چه در طول حیات خود و چه بعد از شهادت یا وفات که مدفنشان به کانونی فرهنگی تبدیل شده، در ارتقای معنویت کشور و تثبیت ارادت مردم به اسلام و باورهای دینی بسیار موثربوده و هستند.
امّا در میان امامزادگان مدفون در ایران، حضور حضرت معصومه سلام ا... علیها در ایران را باید حادثه‌ای بزرگ و ویژه برشمرد و بهره‌مندی ایران و ایرانی را از مرقد منور و شهر مدفن آن بانو باید بی‌بدیل دانست. آری نقش حضرت معصومه سلام ا... علیها در میان امامزادگان بسیار برجسته‌تر و شوق زیارت آن بزرگوار نسبت به دیگر امامزادگان مدفون در ایران در دل ایرانیان از ویژگی خاصی برخوردار است، و این شدت علاقه و ارادت را چنان‌که از مجموع روایات و شواهد دریافت می شود باید به اراده الهی منتسب دانست که چنین خواسته است که سرنوشت ایران و ایرانی از طریق این وجود مقدس و مدفن این بزرگوار یعنی شهر قم با اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام گره بخورد، همچنان‌که سال‌ها پیش از تولد این بانوی بزرگوار و حتی قبل از آنکه پدر بزرگوار ایشان، یعنی امام کاظم علیه السّلام متولد شود، جدش امام صادق علیه‌السّلام فرموده بود: "حرم خداوند مکه، حرم پیامبر مدینه، حرم امیرالمومنین کوفه و حرم ما اهل‌بیت قم است که از 8 درب بهشت 3 درب به آن باز می‌شود. زنی از فرزندان من در قم از دنیا می‌رود که اسمش فاطمه دختر موسی علیه‌السّلام است و به شفاعت او همه شیعیان من وارد بهشت می‌شوند." این حدیث و احادیث دیگری از بعضی معصومین علیهم السّلام که در ارجمندی مقام حضرت معصومه علیهاسلام و برتری مدفن مقدس آن بانوی بزرگوار یعنی قم و تاثیر قم در سرنوشت اسلام و مسلمین و مشارکت در قیام منجی عالم بشریت آمده است همه از اراده و مشیت الهی در قرار دادن چنین استثنایی که برای آن حضرت و مدفنش برشمردیم حکایت دارد و شواهد بی‌شماری همچون قیام قائد عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، امام خمینی رحمت ... علیه از قم و نقش این شهر و مردم آن در این انقلاب نیز مؤیّد این حقیقت است.
روز میلاد این بانوی بزرگوار همچنین روز ملّی دختر نامیده شده تا دختران ایران اسلامی برای کسب رشد و کمال از بهترین الگوی سعادت و رستگاری برخوردار باشند.
 میلاد کریمه اهلبیت علیها سلام، روز دختر و آغاز دهه کرامت را تبریک می گوئیم و دختران ایران اسلامی را به الگوگیری از این سرمشق سعادت آفرین توصیه می کنیم.
موسوی زاده
 

 

برچسب ها : سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه علیها سلام حضرت معصومه علیها سلام میلاد