شماره خبر : 20000
منتشر شده در مورخ : ۵ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 18:35
راوی گفت: چرا مدیران استان را بی اعتبار کردند، اما تغییرات انجام نشد؟

راوی گفت: چرا مدیران استان را بی اعتبار کردند، اما تغییرات انجام نشد؟


سوالی که بعد از سفر رئیس جمهور و تعدادی از وزیران به خوزستان تاکنون همچنان برای مردم استان مطرح مانده اینست که سرانجام معلوم نشد چرا با آن عجله در سطح کشور مدیران خوزستانی را از اعتبار انداختند و گفتند قرار است 15 نفر از آن ها عزل شود، اما دو سه تغییر بیشتر انجام نشد، آن هم دیدیم که مثلاً جوانترین و فعال ترین مدیر ما بین آنها بود که در حقش جفا شد و بعد همه مدیران سرجایشان ماندند در حالی که انگیزه کاری را از آنها گرفتند. بعضی ها در این مورد ( حالا شاید به مزاح) می گویند چون دیدند تعداد مدیرانی که عملکردشان قابل قبول است کمتر است، ترجیح دادند همان ها را عوض کنند چون بر خلاف بقیه مدیران، لابی و حامی ندانشتند. بهر حال رفتار بدی کردند و ای کاش در این باره توجیهی یا توضیحی می دادند.
تاکسی های غیر فعال اهواز توقیف می شوند
بارها صحبت از این شده که تاکسی ها در اهواز نقش چندانی  در جا به جائی شهروندان ندارند جز تعدادی از رانندگان تاکسی که به شغل و مردم وفا دارند و احترام آنها سرجایشان است.
براساس آئین نامه اجرائی تاکسیرانی، آنها مکلف به فعالیت در خط مسیر مشخص شده در پروانه بهره برداری هستند اما تعداد زیادی از تاکسی ها عملاً غیر فعال هستند و مردم، آنها را در حال دور زدن در شهر نمی بینند و یا در برخی نقاط شهر در پارکینگ ها و خانه ها متوقف هستند. حالا سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز هشدار داده که مجوز توقیف تاکسی های غیر فعال از سوی دستگاه قضائی استان صادر و بازرسان سازمان 17 تاکسی متوقف و غیر فعال را شناسائی و توقیف کردند.
صفی خانی وعده داد این روند که به دستور معاون دادستان آغاز شده، ادامه خواهد داشت و شهروندان می توانند از طریق 137 و بازرسین مستقر در سطح شهر، شکایات خود را گزارش دهند.
بازسازی آثار تاریخی فرسوده، نگهداری میراث فرهنگی و جذب توریست را در پی دارد
در اوج بی توجهی به آثار ارزشمند تاریخی که بر اثر نبود اعتبار، در حال از بین رفتن هستند، خبر خوبی از رامهرمز داشتیم مبنی بر این که به گفته سید عباس موسوی رئیس اداره میراث و گردشگری رامهرمز عمارت تاریخی «صمیمی» که در فهرست آثار ملی و جهانی یونسکو ثبت شده و بر اثر عوامل طبیعی، بخش هایی از این عمارت فرسوده و تخریب شده، برای مرمت و بازسازی، با اعتباری به مبلغ 8 میلیارد و 600 میلیون ریال به پیمانکار سپرده شد.
امیدواریم شاهد بازسازی سایر آثار تاریخی در استان باشیم تا ضمن حفظ این میراث های ارزنده، گامی در جهت جذب توریست برداشته شود.
توزیع رایگان CNG  را باور کنیم؟
رئیس هیئت مدیره انجمن CNG گفته : « پیشنهادی به دولت ارائه کرده ایم که به مدت 3 سال، توزیع رایگان CNG صورت بگیرد تا مردم به تبدیل خودروهای خود به دوگانه سوز، رغبت نشان دهند، این پیشنهاد هم اکنون در سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است.»
یعنی باور کنیم که دولت ممکن است با چنین پیشنهادی موافقت کند و یکبار هم که شده یک چیز رایگان به مردم بدهند.
گفتنی است به طور میانگین مصرف بنزین در کشور، بین شش تا هفت درصد رشد سالانه دارد و اکنون متوسط مصرف روزانه بنزین به بیشتر از 100 میلیون لیتر رسیده و گزینه واردات بنزین از کشور روسیه مطرح است.
دزفول فقط فرودگاه بین المللی نداشت که صاحب آن هم شد
دزفول، شهری است که هر چه خوبان همه دارند، او یکجا دارد و این حق مردمی است که به شهرشان تعصب دارند و یکدست هستند و هر چه اراده کنند به آن می رسند و همین است که امروز دزفول از هر نظر بین دیگر شهرهای استان می درخشد. همین مانده بود که فرودگاه دزفول بین المللی شود که مرز هوایی آن در نشستی که در وزارت کشور برگزار شد به تصویب رسید و با این اتفاق پروازهای خارجی و صادرات با افتتاح کامل گمرک برقرار خواهد شد.
مبارکشان باشد، هر چند به نفع همه استان است.
کار قشنگ شهرداری و شورای شهر ملایر
شهرداری ملایر دست به کار جالبی زده و در زمینی به وسعت 48 هکتار، آثار باستانی ایران و جهان را به ابعاد کوچک تر در حال ساخت دارد. از جمله این آثار می توان به پل ورسک، متروپولیس یونان، تخت جمشید، اهرام ثلاثه مصر، برج کج پیزای ایتالیا، دروازه قرآن شیراز، آرامگاه بابا طاهر، برج ایفل فرانسه، آرامگاه فردوسی، تاج محل هندوستان و قلعه فلک الافلاک اشاره کرد.
باید به مردم ملایر تبریک گفت که چنین شورا و شهرداری مبتکر و خلاقی دارند چون عملکرد آن ها با خیلی از شهرداری ها و شوراهای شهر که تنها کاری که بلندند رنگ کردن جدول های شهر است قابل مقایسه نیستند.
 «بازدید» های مسئولان اگر فاقد حرف و تحولی باشد، خبر به حساب نمی آید
در خبرها بود که استاندار خوزستان به اتفاق دو تن از معاونانش، بازدید سرزده ای از واحدهای آزمایشی تصفیه خانه شماره 2 اهواز داشته اند، اما هر چه خبر تا آخر خوانده می شود، اثری از این که خُب وضع تصفیه خانه از چه قرار بوده و چه اتفاقی برای آن در راه است، نبود و باز هم همان حرف ها و انشاهای همیشگی، یعنی تأکید بر بهبود آب شرب شهروندان که مطالبه اجتماعی است و «مردم انتظار بهبود هر چه بیشتر کیفیت آب شرب را دارند.» و از این حرف ها.
می دانیم که بازدیدهای مسئولین یک کار روزمره و عادی آنهاست و اصلاً «خبر» به حساب نمی آید، مگر این که در یک بازدید تغییر و تحولی که رخ داده اطلاع رسانی شود. یا لااقل مشکل محلِ بازدید مطرح و مدیر بازدید کننده، قول مساعد برای رفع آن را بدهد که چنین چیزی هم مشاهده نشد.
ببینیم شرکت های هواپیمائی چقدر تهدید سازمان هواپیمائی را جدی می گیرند!
سازمان هواپیمائی هشدار داده که شرکت های هواپیمائی دو هفته وقت دارند به فروش چارتری بلیت از تهران به مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، بندر عباس و تبریز پایان دهند. این شرکت تهدید کرده که در صورت تخلف، مجوز پروازی آن شرکت در مسیرهای یاد شده تعلیق می شود.
واقعاً، یعنی از این خبرها و قاطعیت ها هم هست؟
 
 

 

برچسب ها : انجمن CNG دولت رانندگان تاکسی سازمان برنامه و بودجه