شماره خبر : 20041
منتشر شده در مورخ : ۶ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 17:56
راوی گفت: شما مرغ را در بازار به مردم نشان بدهید تا بعد آنها گرانفروش را معرفی کنند/ بلیط های هواپیما و قطار توسط شرکت ها و آژانس های خاص به چند برابر قیمت فروخته می شود

راوی گفت: شما مرغ را در بازار به مردم نشان بدهید تا بعد آنها گرانفروش را معرفی کنند/ بلیط های هواپیما و قطار توسط شرکت ها و آژانس های خاص به چند برابر قیمت فروخته می شود


مشکلات مردم یکی، دوتا و صد تا نیست چون برای انجام هر کاری بدترین مدیریت  یا بهتر بگوئیم سوء مدیریت اعمال می شود، آن هم نه ناخواسته، بلکه برنامه ریزی شده و نه در راستای تامین رضایت مردم بلکه بر عکس در جهت آزار و اجحاف همگان.
مثلاً همین بلیط های قطار و هواپیما را در نظر بگیرید. شرکت مربوطه اطلاعیه می دهد که بلیط های فلان تاریخ از فردا فروخته می شود، اما از 8 صبح آژانسها بلیط ها را خریداری می کنند و وارد سامانه که می شوی، مشاهده می شود که حتی یک کوپه نمانده و علت این است که سامانه برای آژانس های خاص باز می شود و هر کس بلیط خواست باید به آن ها زنگ بزند آنها هم با هر قیمتی که دلشان خواست، می فروشند و فقط سامانه مورد نظر چنین وضعی دارد و بقیه آژانس ها ندارند و دو سه روز بعد سامانه اصلی باز می شود که شاید بیست بلیط ته قضیه مانده باشد.
وضعیت بلیط های هواپیما هم از این قرار است. یک آژانس یا شرکت بزرگ، تمام بلیط ها را خریداری می کند و بقیه پروازها بسته اند، او هم بلیط با قیمت 900 هزار تومان را تا بالای سه میلیون می فروشد، در حالی که چرا باید این طور باشد و کل بلیط ها را یک شرکت خریداری و به هر قیمتی که اراده کند، بفروشد؟ اینها به کجا وصل اند که کسی جلودارشان نیست؟ مگر قرار نیست سازمان بازرسی کل کشور اجازه این میدان داری را ندهد، پس چرا زور هیچ سازمان و قوه ای به این جور تخلف ها نمی رسد و این طور با مردم رفتار می کنند؟
چرا درمان بیماری های دندان تحت پوشش بیمه های تکمیلی نیست؟
سلامت دندان از مهمترین مواردی است که خانواده ها به آن نیازمندند، اما هزینه های بالای آن مانع از اقدام به موقع آنهاست و از اینرو افراد و اعضای خانواده های کم درآمد توان درمان ندارند. از طرفی با وجود حیاتی بودن دندان ها برای سلامت انسان، بیمه های تکمیلی در بسیاری موارد اصلاً افراد تحت پوشش را شامل بیمه نمی دانند و جزئی کمک هائی را پرداخت می کنند.  ‌استدلال دور از منطق بیمه ها این است که درمان دندان هم جزء اعمال لوکس است در حالی که چنین نیست. در حال حاضر بیشترین تسهیلات بیمه ای مربوط به جراحی ها و درمان های بیمارستانی است اما خانواده ها از وضعیت بیمه های تکمیلی در مسائلی مانند عصب کشی، پر کردن و حتی کشیدن دندان مشکل پرداخت هزینه دارند، خصوصاً بازنشستگان که درآمدی جز مستمری ماهانه ندارند. بنابراین لازم است موارد ضروری درمان مثل دندانپزشکی زیر پوشش بیمه های تکمیلی بروند تا علاوه بر تحمل درد طاقت فرسای دندان، دغدغه تامین هزینه درمان، بیماران را کلافه نکند.
اطمینان پیدا کنید در اتاق های عمل، پزشک متخصص حضور دارد
در حالی که جراحی اقتصادی که دولتمردان وعده اش را به مردم داده بودند، موفقیتی نداشته و امور اقتصادی یا درجا می زند، یا هر روز حال این بیمار بدتر می شود، برخی شنیدنی ها حاکی از آن است که جراحیهای واقعی هم حال و روز خوبی ندارد. قضیه از این قرار است که به گفته برخی نزدیکان به مسائل بیمارستانی، در بعضی از اعمال جراحی ها، به جای پزشک متخصص از دانشجویان حتی سال دوم پزشکی برای اعمال جراحی استفاده می شود و هنگام عمل، پزشک متخصص حضور ندارد.  ‌
راوی صحت این خبرهای بد را تایید نمی کند اما اصرار دارد <بازرسی‌هایی از بیمارستان ها> به خصوص دولتی ها با هدف کشف حقایق اتاق عمل ها انجام شود تا مشخص شود هنگام عمل جراحی پزشک متخصص حضور دارد یا خیر و جراحی توسط چه کسانی انجام می شود، چرا که جان مردم مطرح است. ما نمی گوئیم اگر ضعف هایی هست. اطلاع رسانی شود چون اگر چنین شود، مردم از درمان در برخی بیمارستان‌ها مایوس می شوند و هدف از انعکاس مطلب این است که مسئولان بیمارستان ها یا بهداشت و درمان استان رسیدگی لازم را انجام دهند.
خودروهای ویژه تعقیب و گریز پلیس باید به تجهیزات روز مجهز باشند
کلیپی در فضای مجازی از تعقیب و گریز یک دستگاه خودروی دنا که مشخص شده سرقتی است، توسط خودروی پلیس منتشر شده که در آن مشاهده می شود، تعقیب کنندگان لحظه به لحظه فرار خودرو که معلوم شده یک سارق سابقه دار آن را هدایت می کند به مافوق خود می دهند و تمام کوچه پس کوچه هایی که این خودرو می رود، گزارش می شود، در حالی که قاعدتاً باید در مقر پلیس، این وضعیت با تجهیزاتی که دارند انجام و مسیرخودرو سرقتی ردیابی و روی نقشه مشاهده شود. نکته دیگر این که معمولاً چنین تعقیب هایی با ماشین های غیر مسقف انجام می شوند تا مامور مربوطه مجبور نباشد سرش را از پنجره خودرو بیرون ببرد و تیراندازی کند چون خطر اصابت تیر به این مامور وجود دارد. منظور این که برای حفظ جان نیروهای جان بر کف پلیس در چنین مواقعی، بهتر است خودروهای پلیس به تجهیزات روز مجهز شوند.
شما مرغ را در بازار به مردم نشان بدهید تا بعد آنها گرانفروش را معرفی کنند
وزارت جهاد کشاورزی سامانه پیامکی برای اعلام فروشندگان مرغ که بیشتر از قیمت مصوب 733 هزار تومان ) می فروشند راه اندازی کرده و از مردم خواسته هر نوع احتکار یا گرانفروشی یعنی بالاتر از قیمت مصوب اعلامی را به این سامانه اعلام کنند تا بازرسین نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی بتوانند به آن رسیدگی کنند.
کسی نیست بگوید مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، خوابند یا بیدار و یا خودشان را به آن راه می زنند، چون طوری رفتار می کنند که انگار تمام شهر پر از مرغ کشتار روز است و تنها مشکل مردم این است که برخی فروشندگان، مرغ را کمی بالاتر از هر کیلو 73 هزار تومان می فروشند، در حالی که کو مرغ که مردم گرانفروش را به شما معرفی کنن؟ همین دیروز یکی از شهروندان که مسئولیتی هم دارد، به راوی گفت : حاج خانم گفت برگشتن از اداره دو سه تا مرغ بگیر با خودت بیار، نشان به آن نشانی که چند منطقه مطرح شهر را با ماشین گشتم اما خبری از مرغ نبود در حالی که حاضر بودم کیلوئی صد هزار تومان بخرم. گفتم به جای مرغ، بوقلمون خریداری کنم که آن هم نایاب بود و تنها چیزی که فراوان پیدا می شد، مرغ قطعه بندی شده بود که آن هم با چند برابر قیمت مرغ به فروش می رسید. این شهروند می گفت به غیر از مرغ هم هر چه هست از میوه تا بقیه مایحتاج مردم، هر روز گرانتر می شوند و هر کسی توان خرید ندارد و خانواده های کم درآمد نمی دانند جواب بچه هایشان را که با دیدن میوه های رنگارنگ، بهانه آنها را می گیرند چه بدهند. ضمناً معلوم نیست ستاد تنظیم بازار به چه کاری مشغول است؟ آیا آنها قیمت میوه را بین 80 تا 100 هزار تومان تعیین کرده‌اند؟ آیا آنها یک جگر کوچک گوسفند را 380 هزار تومان قیمت گذاری می کنند؟ آیا آنها هر روز با افزایش قیمت لبنیات موافقت می کنند، آیا با موافقت و تصمیم آنها هر روز قیمت حبوبات بالاتر می رود و ... اگر این قیمت گذاری ها کار این ستاد است چرا مغازه ها نرخ نامه ندارند تا مردم بدانند این گرانفروشی ها با چراغ سبز ستاد تنظیم بازار است؟ اگر هم هر فروشنده چه عمده  فروشی در میدان ها و کارخانه ها و چه خرده فروشی ها به خاطر آتش به اختیار بودن آنهاست، پس چه نیازی به این همه نیرو در سازمان های بازرسی جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و ستاد تنظیم بازار است؟

برچسب ها : ستاد تنظیم بازار بیمه تكمیلی بازنشستگان