شماره خبر : 20163
منتشر شده در مورخ : ۹ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 15:29
کتاب «مصدق خمینی» رونمایی می‌شود

کتاب «مصدق خمینی» رونمایی می‌شود

 

کتاب «مصدق خمینی» شامل روایت‌های کودکی تا شهادت شهید مصدق طاهری که به کوشش هادی سلامات گردآوری شده و به چاپ رسیده به خانواده این شهید اهدا شد.

هادی سلامات، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که تا ۱۰ روز آینده از این کتاب رونمایی می شود، گفت: روایت‌های کودکی تا شهادت شهید مصدق طاهری به‌ گونه‌ای تدوین شده که در پایان کتاب مخاطب می‌تواند یک نمای کلی از شخصیت شهید طاهری را به دست بیاورد.

وی افزود: حماسه‌ها و رشادت‌های شهید مصدق طاهری قبل از انقلاب اسلامی و از سال ۱۳۵۳ در دانشگاه آغاز شد.

او با اشاره به اینکه شهید مصدق طاهری از موسسان جهاد سازندگی استان خوزستان بود افزود: او بعد از شهید جهان‌آرا و شهید موسوی فرمانده سوم سپاه خرمشهر وقت نیز بودند.

وی افزود: شهید طاهری از موسسان جهاد سازندگی هفتکل بود و همچنین از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه و از فعالان مهم جنبش دانشجویی و با همان سن کمی که داشت در خصوص انقلاب مباحثه می‌کرد و مدافع انقلاب بود.

گردآورنده کتاب «مصدق خمینی» بیان کرد: از نکات برجسته زندگی او این است که مسؤولیت ستاد دعا و تبلیغات سپاه را به عهده داشت. بدین معنی که ارسال مداحان و حماسه‌سراها به جبهه را برنامه‌ریزی می‌کرد.

سلامات ادامه داد: در ایام جنگ به عنوان نماینده دفاع مقدس به سوریه و لبنان اعزام می‌شد و در راه‌اندازی حزب‌الله لبنان نیز نقش بسیار مهمی داشت و حتی ۲ بار توسط منافقان ترور شد اما هر ۲ بار این اقدام دشمنان ناموفق ماند.

 

برچسب ها : کتاب «مصدق خمینی» شهید مصدق طاهری استان خوزستان