شماره خبر : 20240
منتشر شده در مورخ : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 18:30
راوی گفت: پروژه قطار شهری از گروگان پیمانکار خارج شد، وزیر کشور و استاندار پی گیرند

راوی گفت: پروژه قطار شهری از گروگان پیمانکار خارج شد، وزیر کشور و استاندار پی گیرند


صدور رأی در تایید خلع ید پیمانکار قطار شهری و تحویل کارگاه ها به کارفرما، گامی بوده در جهت تعیین تکلیف این پروژه که البته رأی بدوی است و باز هم باید منتظر ماند و دید مسیر این پرونده چه سرنوشتی پیدا می کند و به کجا خواهد انجامید.
در دو سال گذشته تعداد زیادی کارشناس با بررسی پرونده نظرهایی داده اند که مهمترین موضوع را بحث مالی دانسته اند و نظر این بوده که پیمانکار طلبکار نیست ( مگر این که بتواند مستنداً خلاف آن را ثابت کند) حالا هر کدام از طرفین دعوا بخواهند اعتراض کنند، رأی به تجدید نظر می رود و مسئولان سازمان قطار شهری تلاششان این است که پروژه گروگان پیمانکار نباشد. آن چه مسلم است این که هزینه های اجرای پروژه نسبت به گذشته چندین برابر شده و مثلاً اگر پیش از این، کار با پنج هزار میلیارد تمام می شد، حالا با 30 هزار میلیارد تومان تمام می شود، بنابراین اگر همین الان هم تکلیف پروژه روشن شود، بحث تأمین اعتبار آن مطرح می شود که باید به فکر آن بود.
از شواهد چنین برمی آید که وزیر کشور و استاندار خواستار حل مشکل مترو و آغاز فعالیت دوباره آن یعنی راه اندازی کارگاه ها هستند و انتظار این است به موضوع ورود کنند و در باز کردن این کلاف سر درگم اهتمام جدی داشته باشند، چرا که هر روز که بگذرد تأسیسات ساخته شده در زیرزمین، بیشتر فرسوده و مستهلک می شوند و جبران آن ممکن نیست. اطمینان داریم اگر استاندار پای قضیه باشد با ارتباطاتی که در مرکز دارد می تواند در شتاب دادن به خاتمه پرونده ( چه حقیقی، چه حقوقی) تأثیر گذار باشد. به نمایندگان که هیچ امیدی نداریم چون تا به امروز قدم کوچکی برای خروج بن بست پروژه قطار شهری برنداشته اند.
اگر رفع مشکل بیکاری استان نیازمند همکاری جمعی است، مدیر کل کار به میدان بیاید
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفته : « آمار رسمی بیکاری در خوزستان در فصل گذشته 6/11 درصد بوده که حدود 2 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.»
علی اصغر رشنودی این را هم گفته که رفع مشکل بیکاری در خوزستان نیازمند همکاری و همت جمعی است. مشکل این جاست که مسئولان این اداره کل همواره معتقدند آنها مسئول کاریابی و رفع بیکاری نیستند و مشکلات کارگران شاغل را پی گیری می کنند، اما اگر حالا مدیر کل کار رفع مشکل بیکاری را نیازمند همکاری جمعی می داند، خُب این وضعیت را چه کسی یا سازمانی باید ساماندهی کند؟ جنابعالی  به عنوان متولی کار و رفاه اجتماعی استان بانی این همت و همیاری دستگاه و دیگر بخش ها باشید.
تقدیر روابط عمومی ها به عنوان خبرهای استان، همراه با انعکاس عملکردشان باشد
*روابط عمومی فرمانداری اهواز، رتبه برتر روابط عمومی های خوزستان را کسب کرد. 
* کسب 2 تندیس برتر توسط سازمان آب و برق خوزستان در هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی GIS
* تقدیر استاندار خوزستان از مدیر روابط عمومی شرکت توسعه و صنایع جانبی
* تقدیر استاندار خوزستان از رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان
* قدردانی وزیر نیرو از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان. در لوح تقدیر وزیر به آقای مهدی عظیمی فر مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان آمده است : « این لوح تقدیر به پاس خدمات، تلاش و نقش آفرینی موثر در فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی مصرف کنندگان منابع آبی این سرزمین به شما تقدیم می شود.»
قدردانی از مسئولان روابط عمومی ها که کار حرفه ای انجام بدهند، خیلی هم خوب است اما بهتر است گوشه هایی از فعالیت آن ها اطلاع رسانی شود. مثلاً در همین زمینه فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی مصرف کنندگان منابع آبی قاعدتاً باید نمونه هایی از این نقش آفرینی در رسانه ها و به خصوص رسانه ملی و شبکه استانی مشاهده شود. همین طور سایر روابط عمومی ها که مورد تقدیر قرار گرفته اند باید شهروندان ( به خصوص فرمانداری اهواز) و مردم استان از فعالیت آنها آگاه باشند تا مشخص شود در چه زمینه  هایی تقدیر شده اند.
خرابی ورودی های اهواز بدون اِعمال قاطعیت فرماندار و شهردار، اصلاح نمی شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در نشست بررسی پروژه های عمرانی شهرداری اهواز گفته : معابر و ورودی های شهر اهواز در شأن مردم این شهر نیست، البته شهرداری اقداماتی را آغاز کرده که کافی نیست. به گفته خانچی اجرای کمربند سبز، ساحل سازی و پروژه های شهری اهواز به کندی در حال انجام است که در این خصوص شهردار و فرماندار اهواز باید همت مضاعف از خودشان دهند.
ورودی های شهر اهواز واقعاً تأسف بار است، چه از نظر نبود زیباسازی و چه به لحاظ وجود سد معبرها و وجود فروشندگانی که نیمی از جاده را تصرف کرده اند ( مثل مسیر اهواز – زرگان) و نیز به لحاظ ذبح و فروش دام. مسئولان هم فقط گاهی حرف می زنند و از عمل خبری نیست. معاون عمرانی هم اگر مایل است حرفش به کرسی نشیند باید قاطعیتی نشان بدهد.
سکان دار نیروی انتظامی خوزستان تغییر کرد
با حکم سردار احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی کشور، سرتیپ دوم پاسدار سید محمود فیضی به سمت فرمانده انتظامی خوزستان منصوب شد. پیش از این سردار سید محمد صالحی فرمانده  انتظامی خوزستان بود.
فرماندهی انتظامی استان های مازندران، گلستان و قم  از سوابق سردار میرفیضی است. ضمن تبریک به ایشان، امیدواریم در حل معضلات انتظامی خوزستان موفق باشد.
اگر شکر در خوزستان نباشد، افزایش تولید چه سودی دارد؟
مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفته : با توجه به وضعیت مطلوب منابع آب، سال پر محصولی در واحدهای هشتگانه نیشکری رقم می خورد و تولید شکر، افزایش 50 درصد خواهد داشت. 
به گفته ناصری سطح «داشت» امسال شرکت هفت تپه به 10 هزار و 700 هکتار رسیده و پیش بینی می شود آبان امسال، بیش از 900 هزار تن نیشکر از مزارع این شرکت برداشت شود.
به ما چه، اگر قرار باشد، هیچ فرقی بین ما که رقم بالائی از تولید شکر کشور در این استان است و استان های دیگر که نقشی در تولید آن ندارند، نباشد و مردم در خوزستان حتی شکر گران هم به دستشان نرسد، اگر تولید شکر به جای 50 درصد، 100 درصد بیشتر شود، خوشحالی ندارد.





 

برچسب ها : پروژه قطار شهری اهواز استاندار خوزستان نیروی انتظامی خوزستان قیمت شکر