شماره خبر : 20455
منتشر شده در مورخ : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 14:37
افزایش بهره وری و رشد تولید با توانمندسازی و ارتقای مهارت شاغلان

افزایش بهره وری و رشد تولید با توانمندسازی و ارتقای مهارت شاغلان

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان توانمندسازی و ارتقای مهارت شاغلان را نیاز امروز صنعت برای افزایش بهره وری و رشد تولید عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی با اشاره به نقش آموزش مهارتی در تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی ماهر و متخصص بر  هم افزایی و اتخاذ راهکار‌هایی برای تربیت افراد متخصص و کار آزموده در جهت پیشبرد اهداف صنعت نفت تاکید کرد و گفت: نظام آموزشی در کشور‌های مختلف به ۲ رسته رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شود.افزایش بهره وری و رشد تولید با توانمندسازی و ارتقای مهارت شاغلان

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی آموزش غیر رسمی، رسالت آموزش جوانان جویای کار فاقد مهارت برای ورود به بازار کار و ارتقای مهارت شاغلان را بر عهده دارد.

ملایی هزاروندی می‌گوید: اساس آموزش مهارتی بر پایه مشاغل است و اداره کل فنی و حرفه‌ای با سایر دستگاه‌ها مثل وزرات نفت در تدوین استاندارد‌های مشاغل  مشارکت و همکاری می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: کار‌های مشترکی که می‌توان انجام داد ظرفیتی مثل تبصره ۲ قانون ماده ۳۸ است که معافیت‌های مالیاتی برای دستگاه‌هایی است که در زمینه آموزش فعالیت می‌کنند که در قالب مراکز جوار صنایع می‌توان از این ظرفیت بهره برد.  

این مقام مسئول با بیان اینکه صلاحیت حرفه‌ای به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سپرده شده است، گفت: با وجود ۵۴ مرکز دولتی در شهر‌های مختلف استان و کارگاه‌ها و حرفه‌های متعدد آموزشی، ظرفیت بسیار مطلوبی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان وجود دارد که می‌توان با همکاری و انعقاد تفاهم نامه  دوجانبه و هم افزایی ظرفیت‌های متقابل در توسعه مهارت آموزی و ترویج فرهنگ مهارت آموزی قدم‌های بزرگی برداشت.  

فرخ ناصری کریموند، رئیس مجمتع  آموزش و فنون مناطق نفت خیز جنوب گفت: به زودی بحث آموزش نیروی‌های ارکان ثالث را در برنامه آموزشی خواهیم داشت که باید تاییدیه مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را کسب کنند.

وی افزود: این مجتمع قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی از لحاظ امکانات، تجهیزات، فضای آموزشی و مدرس مجرب برخوردار است و آماده توسعه همکاری مهارتی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان است.  

ناصری کریموند می‌گوید: با گسترش و تعامل دوسویه می‌توان نقش موثری در تربیت نیروی انسانی در سطح استان ایفاد کرد.

برچسب ها : مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان فنی و حرفه‌ای خوزستان خوزستان