شماره خبر : 20495
منتشر شده در مورخ : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 13:12
ساماندهی کودکان کار در خوزستان با همکاری ۱۸ دستگاه متولی

ساماندهی کودکان کار در خوزستان با همکاری ۱۸ دستگاه متولی

مدیر کل بهزیستی خوزستان: براساس قانون ابلاغ شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، ۱۸ دستگاه متولی باید در ساماندهی کودکان کار و خیابانی همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، مهران کریمیان درخصوص ساماندهی کودکان کار و خیابانی در استان خوزستان گفت: این موضوع از سال ۱۳۹۲ از سوی سازمان بهزیستی درحال پیگیری است، ضمن اینکه در سال ۱۴۰۰ قانونی در ارتباط با کودکان و نوجوانان و کودکان خیابانی که در معرض مخاطره هستند، ابلاغ شد.ساماندهی کودکان کار در خوزستان با همکاری ۱۸ دستگاه متولی

وی به برگزاری جلسه‌های متعدد در سال ۱۴۰۱ با محوریت معاونت سیاسی-اجتماعی استانداری، دادگستری و دادستانی خوزستان اشاره کرد و افزود: قانون ابلاغی سازمان بهزیستی به ۱۸ دستگاه از جمله؛ کمیته امداد، صدا و سیما، بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی، دادگستری و... مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت.

کریمیان ادامه داد: قرار است طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اهواز که بیشترین تعداد را دارد با هماهنگی همه دستگاه‌ها مرتبط اجرایی شود.

مدیر کل بهزیستی خوزستان می‌گوید: موضوع کودکان کار مسئله‌ای جهانی است و همه کشور‌ها و کلانشهر‌ها با آن دست به گریبان هستند که ریشه کن کردن این مشکل کار آسانی نیست، ولی تلاش داریم فعالیت کودکان کار در استان و به ویژه کلانشهر اهواز را مدیریت کرده و تعداد آن‌ها را کاهش دهیم.

این مقام مسئول شناسایی خانواده‌های کودکان کار با همکاری کمیته امداد امام خمینی و سایر دستگاه‌های مرتبط را از دیگر برنامه‌های در دستور کار عنوان و اضافه کرد: در این برنامه علاوه بر توانمندسازی کودکان، برنامه‌هایی برای توانمندسازی خانواده‌ها و حمایت از آن‌ها برای بهبود شرایط زندگی در دستور کار است.

وی به فعالیت ۳ مرکز روزانه توانمندسازی کودکان کار در اهواز اشاره کرد و گفت: مجوز فعالیت چهارمین مرکز نیز صادر شده و به زودی فعال و کودکان در آن پذیرش خواهند شد، ضمن اینکه مرکز نگهداری شبانه روزی نیز پارسال راه اندازی شده است و درحال خدمت رسانی به این گروه از جامعه هستند.

کریمیان با بیان اینکه برای خدمات دهی به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در سطح استان خوزستان محدودیتی وجود ندارد، گفت: درصورتیکه کودکی با چنین شرایطی رها شده باشد، با دستور مقام قضایی به مراکز شبانه روزی منتقل و از خدمات مختلف بهره مند می‌شوند.

به گفته کریمیان؛ درحال حاضر ۱۳ مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در استان خوزستان فعال است.

برچسب ها : ساماندهی کودکان کار در خوزستان کودکان کار خوزستان