شماره خبر : 20547
منتشر شده در مورخ : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 12:57
تصویب ۱۴ طرح سرمایه گذاری در خوزستان

تصویب ۱۴ طرح سرمایه گذاری در خوزستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از تصویب ۱۴ طرح سرمایه گذاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان، مهرداد نیکو در نشست شورای برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: امروز در دومین نشست شورای برنامه ریزی خوستان بحث توزیع عوارض آلایندگی و ارزش افزوده استان در دستور کار قرار داشت.

وی افزود: در خوزستان برای توسعه، سه منبع بودجه عمومی، عوارض آلایندگی و ارزش افزوده و منبع سوم نیز منابع تحت اختیار نهاد‌های عمومی غیر دولتی و صنایع و بنیاد‌ها وجود دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: منابع مالی استان خوزستان در بحث عوارض آلایندگی و ارزش افزوده منابع قابل توجهی است. برای مثال در سال ۱۴۰۱، ارزش این منابع حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای توسعه عمرانی شهر‌ها و روستا‌ها هزینه شد.

نیکو ادامه داد: در این زمینه نیاز است درون استان به سازوکار‌هایی فکر کنیم تا بتوانیم نظارت موثری بر این منابع و هزینه کرد آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ اعتبار تخصیص یافته به بحث عوارض آلایندگی ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود و در سال‌های ۱۴۰۲ و سال بعد نیز تقریبا همین میزان خواهد بود، افزود: قرار است حداقل ۵۰ درصد از اعتبار عوارض آلایندگی توسط شورای برنامه ریزی استان هدف گذاری، برنامه ریزی و بر هزینه کرد آن نظارت شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به تهیه و تصویب برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در کنار موارد بسیار خوبی که از سوی دولت برای استان پیش بینی شده، قرار است شورای برنامه ریزی استان اگر مواردی نیاز به جمع بندی و انعکاس مجدد به مجلس و دولت را داشته باشد، با همکاری دستگاه‌های اجرایی این کار را انجام دهد.

نیکو در پایان با تاکید بر بحث سرمایه گذاری در خوزستان نیز خاطرنشان کرد: امروز در نشست شورای برنامه ریزی استان ۱۴ طرح سرمایه گذاری که عمدتا در حوزه کشاورزی بودند به تصویب رسید.

برچسب ها : خوزستان سرمایه گذاری در خوزستان رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان