شماره خبر : 20693
منتشر شده در مورخ : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 12:18
معرفی حماسه جهاد عشایر عرب خوزستان با زبان هنر

معرفی حماسه جهاد عشایر عرب خوزستان با زبان هنر

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: حماسه جهاد عشایر عرب خوزستان بهترین بستر برای بروز هنر است که می توان با تولید فیلم، این اتفاق بزرگ را به نسل جدید منتقل کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در بازدید از نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان باتسلیت ایام شهادت حضرت  امام جواد (ع) گفت: آن روز که استعمار و استکبار به ایران اسلامی هجوم آورد، عشایر عرب خوزستان جزو اولین کسانی بودند که به فرمان جهاد مراجع پاسخ مثبت دادند.

وی افزود: این نمایشگاه باید در سال‌های قبل اتفاق می‌افتاد و معتقدم هنوز نتوانسته‌ایم، آنگونه که باید دستاورد‌های عشایر عرب خوزستان را که در چند قرن قبل حماسه آفریدند به نسل جدید بیان کنیم.

وی افزود: آن روز استکبار آمده بود که خوزستان را از ایران جدا کند، اما قوم عرب ما، مانع از این کار شدند لذا به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه   عشایر عرب خوزستان افتخار ایران اسلامی بوده و باید حماسه جهاد عشایر عرب بیش از این به تصویر کشیده شود، ادامه داد:  در جریان جهاد عشایر عرب خوزستان حدود ۷۰۰ نفر از عشایر شجاع عرب خوزستان به شهادت رسیدند و انگلیسی‌های استعمارگر طعم تلخ شکست را چشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با اشاره به برگزاری نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان بیان کرد: این نمایشگاه باید در سال‌های قبل اتفاق می‌افتاد و معتقدم هنوز نتوانسته‌ایم، آنگونه که باید دستاورد‌های عشایر عرب خوزستان را که در چند قرن قبل حماسه آفریدند به نسل جدید بیان کنیم.

وی به حضور زنان در واقعه جهاد عشایر عرب خوزستان و افتخارآفرینی آنان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه باید به صورت دائمی در استان برگزار و در ایام حضور کاروان‌های راهیان نور این حماسه بزرگ به تصویر کشیده شود.

 نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان، ۱۰۰ تابلو مستند از مبارزات و جهاد عشایر عرب خوزستان علیه متجاوزان انگلیسی در سال ۱۲۹۳ هجری شمسی مطابق با ۱۹۱۴ میلادی به همراه چند ماکت از وضعیت جغرافیایی این نبرد قهرمانانه در غرب خوزستان و در منطقه دشت آزادگان به نمایش درآمده است.

برچسب ها : حماسه جهاد عشایر عرب خوزستان عشایر عرب خوزستان هنر