راوی گفت: چطور دستگاه قضائی نمی تواند پرونده توقیف 29 هزار کولر را مختومه کند؟
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته : 29 هزار دستگاه کولر در خوزستان، چند سال است به دلیل مسئله قضائی بلاتکلیف مانده اند و با وجود این که 2 حکم گرفته شده، اما از سال گذشته به دلیل دستور موقت، همچنان بلاتکلیف هستند.
خاندوزی این را هم گفته که <اگر دستگاه قضایی مساعدت کند و هر چه زودتر این تعداد کولر ترخیص شوند، کمک شایانی به بازار این کالا در کشور خواهد شد.>
عجب حکایتی است این قضیه و بهتر است بگوئیم بن بست توقیف این 29 هزار کولر که سال هاست بدون نتیجه مانده است. اصلاً قابل هضم نیست که دستگاه قضا از حل یک مورد قضائی عاجز باشد و عزمی برای آزاد کردن این کولرها نداشته باشد. واقعاً چرا تکلیف روشن نمی شود؟ اگر نگه داشتن کولرها به صورت فعلی از اول درست نبوده که رفع ابهام شود و این کالا توسط کسی که بر حق است به بازار تزریق شود. چنانچه برخورد با دارنده کالا هم صحیح و قانونی بوده، چرا مسیر پرونده طی نمی شود؟ ضمناً از آن وقت تا حالا این همه استاندار و رئیس دادگستری و دادستان به استان و اهواز آمدند و رفتند چطور نتوانسته اند، رفع بن بست کنند.
در جائی که رئیس قوه قضائیه با مردم عادی دیدار دارد و برای حل مشکلات قضائی آنها دستور می دهد، چرا مقامات استانی نمی توانند از طریق تماس و دیدار با آقای اژه ای که در زمان توقیف کولرها معاون دستگاه قضائی بوده و حتماً در جریان پرونده است، کاری کنند.
یادمان باشد در حالی که هنوز سه ماهه اول سال یعنی بهار تمام نشده، خوزستان گرمای نزدیک به 50 درجه را تجربه می کند و ضرورت ورود این کولرها به بازار کاملاً محسوس است.
البته وزیر امور اقتصادی و دارایی بهتر است متوجه این موضوع باشد که این کولرها متعلق به استان خوزستان است و این که میگوید آزادسازی آنها کمک به بازار این کالا در کشور خواهد کرد درست نیست و باید حق به حقدار برسد.
اگر قطارها زیاد شدند برای نماینده هورا می کشیم
در خبرها بود که براساس پی گیری های یکی از نمایندگان اهواز، مدیر عامل راه آهن کشور موافقت کرده که ظرفیت و تعداد قطارهای خوزستان افزایش یابد.
از این موافقت های زبانی خیلی داشتیم که به جائی نرسیدند. هر وقت عملاً قطارها زیاد شدند، آقای نماینده اطلاع رسانی کند تا برایش هورا بکشیم.
انتقال آب از کارون و دز به تهران قابل تحمل نیست
سیراب کردن کشور با انتقال آب از کارون، گویا تمامی ندارد و هر جا کم و کسری از این بابت دارند، سراغ این رودخانه که به جان مردم استان ما بسته است می آیند. زدن تونل های بزرگ و بردن آب از خوزستان به اصفهان و خدا می داند به چه جاهای دیگر کافی نبود که حالا به گفته محمد درویش کارشناس محیط زیست بحث این است که برای تامین آب تهران که کمبود آن نمایان شده، میخواهند علاوه بر چند سر شاخه کشور، از سرشاخههای دز و کارون هم آب به تهران انتقال دهند.
از نظر این کارشناس، تهران ظرفیت چنین جمعیتی را نداشته و اکنون حیاتش در معرض خطر است. راوی موضوع را (هر چند قطعی نشده) اطلاع رسانی کرد تا مسئولان و نمایندگان استان به هوش باشند مانند دفعات قبل غافلگیر نشوند و روزی به خود بیایند که تونل هایی هم برای انتقال آب کارون و دز به تهران حفر شده و کار از کار گذشته است.
رسیده بود بلائی که به خیر گذشت
هواپیمای شرکت آتا پرواز شماره 5640 اهواز مشهد، دقایقی پس از پرواز، به دلیل اعلام هشدار و بنا به تشخیص خلبان و براساس استانداردهای ایمنی به فرودگاه بازگشت و خوشبختانه مشکلی برای مسافران پیش نیامد.
پس از بررسی دقیق و فنی توسط متخصصین نگهداری و تعمیرات هواپیمایی، با توجه به زمان بر بودن رفع مشکل بوجود آمده، هواپیمای جایگزین برای انتقال مسافران عازم اهواز شد. چه سخته مردم با مشکل بلیط پیدا کنند، با قیمت بالا خریداری و با ذوق و شوق سوار هواپیما شوند، اما با این وضعیت مواجه شوند. باز جای شکرش باقی است که به خیر گذشت.
داروخانه ها مجاز به تبلیغات نیستند
در حالی که داروخانه ها اجازه تبلیغ دارو یا محصولات یک شرکت خاص را ندارند، برخی از داروخانه ها چنین تبلیغاتی را انجام می دهند.
نایب رئیس انجمن داروسازان در پاسخ به این سوال که آیا داروخانه ها مجاز به اینگونه تبلیغات هستند یا خیر گفته، تبلیغ مصرف داروها و ایجاد تقاضای مصرف براساس قانون در داروخانه ها ممنوع است.
برخورد با داروخانه های متخلف وظیفه بازرسان بهداشت و درمان است و نباید انتظار داشته باشند مردم دنبال شکایت بروند.
لااقل شماره تلفن مربوطه در داروخانه ها نصب شود تا مردم بتوانند تخلف ها را تلفنی اطلاع دهند و نیاز به پی گیری حضوری نباشد.
برچسب ها : هواپیمای شركت آتا قطار وزیر امور اقتصادی و دارایی