شماره خبر : 20738
منتشر شده در مورخ : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 13:17
طرح نهضت ملی مسکن در اهواز روی ریل پیشرفت نیست

طرح نهضت ملی مسکن در اهواز روی ریل پیشرفت نیست

 

طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان اجرایی شده، ولی باوجود وعده‌های مسئولان، تحویل واحد‌های مسکونی به متقضایان با مشکل مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اهواز، ۲ منطقه فرهنگ شهر و اکباتان در نظر گرفته شدند که در فاز اول عملیات ساخت ۳۱۲ واحد مسکونی در فرهنگ شهر آغاز شد و متقاضیان مبلغ ۴۰ میلیون تومان پرداخت کردند.نهضت ملی مسکن

گفته شده ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و مبلغ ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان باید متقاضیان آورده داشته باشند.

طرح نهضت ملی مسکن منطقه اکباتان اهواز یکی از طرح‌های فعال در خوزستان است و ۵۳۵ واحد مسکونی درحال ساخت هستند، البته قرار بود این واحد‌ها در مدت ۳ سال به متقاضیان تحویل داده شوند، اما تاکنون وعده‌ها محقق نشده اند و متقاضیان ناچار شدند برای تعیین تکلیف خود برای تحویل مسکن جلوی اداره راه و شهرسازی استان تجمع کنند.

یکی از متقاضیان که جزو فاز ۴ ستاد اجرایی فرمان امام خمینی است، می‌گوید: بیش از یکسال قبل مبالغ اعلام شده واریز شد، ولی پس از گذشت این مدت اعلام کرده اند که زمین در نظر گرفته شده برای فاز ۴ معارض دارد.

شهروند دیگری می‌گوید: از سال ۱۳۹۸ قرار بود یک واحد مسکونی در فاز یک فرهنگ شهر ساخته و تحویل شود و باتوجه به وعده ۳ ساله برای تحویل مسکن، تاکنون نه تنها واحد مسکونی تحویل نداده اند، بلکه هیچ مسئولی درخصوص آخرین وضعیت ساخت و دلیل تاخیر در تحویل پاسخگو نیست.

به گفته متقاضیان، قرار بود واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به قیمت هر متر ۲ میلیون تومان و اندکی بیشتر تحویل داده شوند، ولی باتوجه به تورم، هزینه افزایش چشمگیری دارند.

متقاضیان می‌گویند: می‌خواهیم بدانیم واحد‌های مسکونی چه زمانی تکمیل و با چه قیکتی تحویل داده داده خواهند شد.

محمدحسین پناهی فر، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای رفع مشکل متقاضیان تلاش داریم وام قرض الحسنه به واحد‌های مسکونی که قرار است تا پایان شهریورما‌ها مسال به بهره برداری برسند، اختصاص دهیم.

سهم استان خوزستان از ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور، ۲۸۰ هزار واحد تعیین شده که باید در مدت ۴ سال ساخته و به متقاضیان تحویل داده شوند.

برچسب ها : اهواز خوزستان طرح نهضت ملی مسکن در اهواز