راوی گفت: حذف قطار اهواز - مشهد سزاوار مردم خوزستان نیست، استاندار کاری بکند
مدیر کل راه آهن جنوب گفته : کمبود لوکوموتیو، علت کاهش حرکت قطارها و حذف قطار دوم خط راه آهن اهواز - مشهد است. به گفته درویش زاده تا قبل از اردیبهشت روزانه یک قطار از اهواز به سمت مشهد حرکت می کرد و به صورت یک روز در میان هم یک قطار دیگر به مسافران خط آهن اهواز - مشهد خدمات رسانی انجام می داد که متاسفانه قطار دوم حذف شد، ضمن این که مشابه این مشکل برای خط آهن اهواز - تهران هم پیش آمده است.
مدیر کل راه آهن جنوب این را هم گفت که برای راه اندازی مجدد قطار دوم خط آهن اهواز - مشهد مکاتبات زیادی با مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاونان او شده که منتظر اعلام نتیجه پی گیری هستیم. وی دلیل مشکل تهیه بلیط قطار به مشهد را هم کمبود لوکوموتیو و کاهش حرکت قطارها دانست.
این مطالب درویش زاده در حالی است که رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی اعلام کرده بود هیچ مشکلی برای تولید سالانه 100 لوکوموتیو در داخل نداریم. وی البته تامین لوکوموتیو و تجهیز آنها را منوط به پرداخت بدهیهای راه آهن به شرکت های متولی تعمیر و نگهداری لوکوموتیوها دانسته.
حقیقت این است که این حرف و حدیث ها و اگر و مگرها برای خوزستان قطار و خط آهن نمی شود و اگر مدیر کل راه آهن منتظر است با مکاتبات مشکل حل شود، فکر عبثی است و باید استاندار و نمایندگان موضوع را حضوری در تهران حل کنند. دو روز پیش هم یک نماینده اهواز گفته بود که در ملاقات با مدیر عامل شرکت راه آهن کشور، از وی قول مساعد برای رفع مشکلات قطارهای مسافری استان گرفته که گمان نمی شود به این قول وفا شود.
به قرار اطلاع قراردادهای ریلی وجود دارد که با گذشت چندین سال از زمان انعقاد قرارداد، هنوز وارد فاز اجرائی نشده اند و با توجه به نحوه تعاملات بینالمللی، وظیفه تیم ارشد مدیریتی شرکت راه آهن است که در خصوص تامین لوکوموتیو مورد نیاز، اقدام کند. ضمناً باید دید در مورد سایر استان ها هم وضع از این قرار است.
مدیران و فرمانداران استان تا کی قرار است <سرپرست> بمانند
ظاهراً هیچ عزمی برای تغییر سرپرستان سازمانها و ادارات استان در کار نیست و با وجود آن که مدتها از مهلت قانونی سرپرستی گذشته، همان طور مانده اند که در میان آنها تعدادی فرماندار هم هست.
این وضعیت موجب شده که این مدیران قدرت تصمیم گیری نداشته باشند. کاش معلوم می شد دلیل این طولانی شدن مدت سرپرستی ها چیست؟ اگر واجد شرایط نیستند که تغییر کنند، اگر هم قبولشان دارید، کار را تمام کنید. مگر آن که وزارت کشور یا دیگر وزارتخانه ها آقایان را نخواهند ولی در رودربایستی قرار گرفته اند.
شرکت های لبنی هر وقت اراده کنند قیمت ها را بالا می برند!
شرکت های لبنی به دنبال افزایش نرخ شیر خام، قیمت محصولات تولیدی خود را افزایش دادند و انواع ماست های پر مصرف نسبت به یک ماه پیش تا 25 درصد گران شد. این دومین افزایش قیمت لبنیات در سال کنترل و مهار تورم است. قیمت شیر از سال گذشته تاکنون پنج برابر شده و دستگاهها و سازمانهای نظارتی بی خیال این موضوع هستند.
به این ترتیب ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت از مصرف کننده و بازرسی صنعت و معدن، چه نقشی در جلوگیری از گرانفروشی و نرخ های دلبخواه برخی مایحتاج مردم مثل لبنیات دارند؟
اصولی اسفالت نکنید، زحمت و هزینه ها، هدر می رود
این روزها خیلی از کانال ها خبر <پویش بزرگ آسفالت اهواز> را با یک متن واحد منتشر کرده اند که خبر از حجم قابل توجهی آسفالت در مناطق مختلف شهر می دهد.
خبر خوبی است منتهی همان طور که بارها گفته ایم باید کیفیت هم مطرح باشد. یعنی آسفالت باید روی اصول انجام شود تا در کوتاه مدت از بین نرود.به عنوان مثال دو سه روز پیش خیابان کارون کوی سعدی را آسفالت کردند اما در این هوای گرم هنوز اسفالت داغ و تازه بود، خودروها از روی آن عبور کردند و جای لاستیک آنها می ماند، بطوری که یکی از مغازه داران ماله بنائی آورده بود و حفره های جای لاستیک ها را پر می کرد. به عوامل شهرداری توصیه می شود زمان آسفالت را شب ها در نظر بگیرند که آفتاب نیست و گرما کمتر است ضمن این که تمام عرض خیابان را یکجا آسفالت نکنند، یعنی نیمی از خیابان را مسدود کنند و بعد از آسفالت، نیم دیگر را کار کنند تا بلافاصله خودرو از روی آن عبور نکند و آسفالت ناقص نشود.
حسنوند بار دیگر رئیس کمیسیون انرژی مجلس شد
اعضای هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در اجلاسیه چهارم دوره یازدهم مجلس انتخاب شدند که به موجب آن آقای فریدون حسنوند به عنوان رئیس کمیسیون انرژی مجلس انتخاب شد. وی در گذشته نیز ریاست این کمیسیون را داشته و از تجارب لازم برخوردار است که امیدواریم این انتخاب به نفع مردم استان به ویژه در بحث انرژی منجر شود.
برچسب ها : قطار اهواز - مشهد مدیر كل راه آهن جنوب خودرو لاستیك