شماره خبر : 20775
منتشر شده در مورخ : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 13:55
برپایی ۳ هزار موکب در مسیر راهپیمایی زائران اربعین در خوزستان

برپایی ۳ هزار موکب در مسیر راهپیمایی زائران اربعین در خوزستان

 

رئیس کمیته اسکان تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین حسینی از برپایی ۳ هزار موکب در مسیر راهپیمایی زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی در بازدید از مرز‌های چذابه و شلمچه گفت: در اربعین حسینی امسال ۳ هزار موکب مردمی در مسیر‌های تردد زائران، ورودی و خروجی شهر‌ها به زائران اربعین حسینی به صورت خودجوش خدمت رسانی می‌کنند.راه اندازی ۳ هزار موکب در مسیر راهپیمایی زائران اربعین حسینی در خوزستان

وی با بیان اینکه از این تعداد موکب، یکهزار و ۵۰۰ موکب در مسیر‌های منتهی به مرز‌های بین‌المللی شلمچه و چذابه و ورودی و خروجی راه‌های خوزستان به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی خواهند کرد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اربعین حسینی امسال ۲۰۰ هزار خادم در مسیر‌های مختلف و راه‌های منتهی به مرز‌های ششگانه کشور به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند، ادامه داد: خدمت رسانی به زائران از اول تا ۲۰ صفر (روز اربعین) متمرکز می‌شود و چند روز بعد از اربعین و بازگشت زائران از شهر‌های مقدس عراق، خدمت رسانی تداوم خواهد داشت.

رئیس کمیته اسکان تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین حسینی می‌گوید: امسال با توجه به گرمای هوا، به منظور حفظ سلامتی زائران، همه موکب‌های اربعین به تجهیزات سرمایشی نظیر؛ یخچال، سردخانه و کولرگازی مجهز خواهند بود، ضمن آن یخ مورد نیاز موکب‌ها نیز تامین خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به دهمین سالروز شکل‌گیری موکب‌های مردمی در خروجی مرز‌ها و مسیر‌های تردد زائران اربعین، گفت: تعدادی از موکب‌های ایرانی برای خدمت رسانی به زائران به عراق عزیمت می‌کنند.

موسوی افزود: حدود ۴۰ هزار موکب عراقی در شهر‌های مقدس عراق به مناسبت اربعین حسینی به زائران حضرت امام حسین (ع) خدمت رسانی می‌کنند.

برچسب ها : خوزستان راهپیمایی زائران اربعین در خوزستان راهپیمایی زائران اربعین