شماره خبر : 20779
منتشر شده در مورخ : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 17:52
پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت کارخانه ام دی اف از پسماند نیشکر در خوزستان

پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت کارخانه ام دی اف از پسماند نیشکر در خوزستان

 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان از پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت کارخانه ام دی اف از پسماند نیشکر در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، عبدعلی ناصری گفت: کارخانه تولید ام دی اف از باگاس نیشکر و ضایعات کشاورزی با ظرفیت ۲۰۰ هزار متر مکعب در سال که در کشت و صنعت امیر کبیر به عنوان یکی از واحدهای هشتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان درحال ساخت است، بزرگ‌ترین کارخانه تولید MDF از باگاس در جهان محسوب می‌شود.پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت کارخانه ام دی اف از پسماند نیشکر در خوزستان

وی افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۸۰ هزار متر مربع معادل ۲۸ هکتار و ۴۰ هزار متر مربع سوله ساخته شده است که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

ناصری به تعریف ۴ فاز برای این طرح تولیدی و صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: فاز اول تولید فیبر یا آماده سازی الیاف (پیت زدایی باگاس)، فاز دوم تولید MDF خام، فاز سوم تولید تخته روکش شده و فاز چهارم تولید پارکت بوده که در حال راه اندازی است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان می‌گوید: فاز اول که تولید فیبر یا آماده سازی الیاف است با آغاز برداشت نیشکر راه‌اندازی می‌شود که در این مرحله برای یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

برچسب ها : کارخانه ام دی اف پسماند نیشکر در خوزستان خوزستان