شماره خبر : 20837
منتشر شده در مورخ : ۱ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 17:56
ارائه خدمات درمانی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به معتادان در خوزستان

ارائه خدمات درمانی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به معتادان در خوزستان

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر و کار‌های درحال اجرا برای کاهش جمعیت معتادان در استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، رضا نجاتی با اشاره به اینکه هفته مبارزه با مواد مخدر از ۳۰ خرداد آغاز شده و روز پایانی، روز جهانی مبارزه با موادمخدر است، گفت: به لحاظ اهمیت مقابله و مبارزه با این پدیده خانمان سوز و آسیب اجتماعی در کشور، یک هفته به این عنوان نامگذاری شده است.ارائه خدمات درمانی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به معتادان در خوزستان+فیلم

وی به تاکید استاندار خوزستان بر مقابله با این پدیده شوم و آسیب اجتماعی در استان اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی با محوریت مقابله از طریق مسائل اجتماعی و فرهنگی در کشور و به ویژه در خوزستان در دستور کار قرار گرفته و درحال اجرا است.

نجاتی به آغاز کار‌های فرهنگی و اجتماعی با مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین مردم اشاره و اضافه کرد: قبل از چیز، پیشگیری از ابتلا به اعتیاد، سپس درمان افراد دارای سوءمصرف موادمخدر و اشتغال اهمیت دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان می‌گوید: در کنار مسائل یاد شده، برنامه مقابله و برخورد جدی با خرده فروش‌ها و توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح استان از جمله کلانشهر اهواز آغاز شده است و به تدریج با جدیت بیشتر برنامه‌های در دستور کار دنبال می‌شوند.

این مقام مسئول گفت: علاوه بر برنامه‌های یاد شده، جمع آوری معتادان متجاهر رهاشده در خیابان‌ها و نقاط مختلف شهر‌ها نیز اجرایی شد و به مراکز بازتوانی و ترک اعتیاد منتقل شدند تا علاوه بر درمان آنها، از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز بهره‌مند ببرند و برای آن‌ها اشتغالزایی شود.

 

برچسب ها : خوزستان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فنی و حرفه‌ای