شماره خبر : 21351
منتشر شده در مورخ : ۱۸ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 12:34
استاندارد اجباری انواع خرما برای حفظ سلامت شهروندان

استاندارد اجباری انواع خرما برای حفظ سلامت شهروندان

 

برخورد قانونی با واحدهای صنفی فروش خرمای غیر مجاز در خوزستان از سوی اداره کل استاندارد استان اعمال شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان ، مدیرکل استاندارد خوزستان گفت : با توجه به اجباری بودن استاندارد انواع خرما (خرما مضافتی به استاندارد ملی شماره ۳۹۵ و خرما خاصه به استاندارد ملی شماره ۲۷۱۰ و خرما کبکاب به استاندارد ملی شماره ۸۰۳) و تاکید سازمان ملی استاندارد مبنی بر حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان ، فعالیت های بازرسی از سوی این اداره کل انجام شد.

استاندارد اجباری انواع خرما برای حفظ سلامت شهروندان

علی داودی افزود :  بازرسان اداره نظارت بر اجرای استاندارد این اداره کل با مراجعه به واحد‌های صنفی فروش خرما اقدام به رصد محصولات در سطح مراکز عرضه و برخورد با واحد‌های متخلف کردند.

وی گفت :  در این بازرسی ها ۲۰ واحد صنفی به دلیل  درج نبودن نشان استاندارد بر روی محصولات و ابطال پروانه استاندارد در مجموع به تعداد ۱۰ هزار و ۸۲۷ بسته معادل ۱۳ هزار و ۲۳۴ کیلوگرم توقیف و صورتجلسه شدند.

داوی افزود : همچنین با هدف برخورد با واحد‌های تولیدی مربوطه اطلاع رسانی لازم به سازمان ملی استاندارد نیز انجام و موضوع در حال پیگیری می‌باشد.

علی داودی گفت: در صورت مشاهده خرما‌های فاقد نشان استاندارد با واحد‌های صنفی متخلف برخورد و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

برچسب ها : استاندارد استاندارد خرما خرما خوزستان