شماره خبر : 21355
منتشر شده در مورخ : ۱۸ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 14:12
ضرورت رعایت الگوی مصرف برق در ساعات اوج

ضرورت رعایت الگوی مصرف برق در ساعات اوج

 

با توجه به افزایش شدید دما ، شهروندان اهوازی به رعایت صرفه جویی در مصرف برق توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشوری طی روز‌های آتی شاهد افزایش میزان متوسط دمای هوا خواهیم بود.ضرورت رعایت الگوی مصرف برق در ساعات اوج
عبدالحمید عباس شیاری افزود:  به منظور حفظ و پایداری شبکه برق و در راستای رفاه و آسایش شهروندان، مشترکان نسبت به رعایت الگوی مصرف برق و استفاده از نکردن وسایل پر مصرف در ساعات اوج توجه کنند.
وی ادامه داد: ساعت‌های پیک یا اوج مصرف برق در اهواز از ساعت ۱۱ تا ۱۷ بعنوان پیک اول و مهم برای ما می‌باشد، زیرا در این ساعت دمای هوا زیر نور مستقیم آفتاب بشدت بالا رفته و تجهیزات برق و به ویژه ترانسفورماتور‌ها را متاثر از خود کرده و اگر در چنین وضعیتی شهروندان توصیه‌های مدیریت بهینه مصرف را  توجه کنند، زیرا که افزایش بار مصرف موجب زمینه آسیب به تجهیزات خواهد شد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز بیان کرد:   این شرکت برنامه ریزی لازم برای مدیریت مصرف برق و کاهش اوج بار را در برنامه خود قرار داد و تاکنون برق هیچ شهروندی را ناشی از کمبود برق را قطع نکرده است.
عباس شیاری گفت:    کولرگازی بخش قابل توجهی از مصرف برق مشترکین ما را به خود اختصاص داده است که توصیه می‌شود در این روز‌های گرم شهروندان گرامی سعی نمایند در طول روز از یک کولر در محیط خانه استفاده نمایند.
وی افزود: امسال با اجرای طرح قبض برق رایگان امیدواریم شاهد جلب مشارکت حداکثری مردم در این طرح باشیم و هدف از  اجرای طرح پاداش و پرداخت تا ۲۰ برابر تعرفه برق، فقط بخاطر کنترل بار مصرف و جلوگیری از قطع برق شهروندان در این تابستان گرم است.

برچسب ها : رعایت الگوی مصرف برق در ساعات اوج افزایش شدید دما اهواز خوزستان