شماره خبر : 21359
منتشر شده در مورخ : ۱۸ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 15:3
امام جمعه اهواز: هیاتی برای بررسی میدانی مشکلات خوزستان تشکیل شده است

امام جمعه اهواز: هیاتی برای بررسی میدانی مشکلات خوزستان تشکیل شده است

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده از سوی بزرگان و هیأت صلح گفت: هیأتی از مسئولان استانی برای بررسی و پیگیری میدانی مشکلات در استان خوزستان تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد روز یکشنبه در دیدار با هیأت صلح و بزرگان طوایف محمدی و محمد موسایی شهرستان باغملک که بیش از هشت سال با یکدیگر درگیری داشتند، بیان کرد: ریشه همه سختی‌ها و گرفتاری‌ها فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی و قرآنی است.

وی در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد، افزود: صلح و سازش بین ۲ طایفه ایجاد شده اما ممکن است برخی به دنبال ایجاد اختلاف باشند به همین دلیل هر ۲ طایفه باید هوشیار باشند و با مواردی که ممکن است در آینده مشکلاتی را بین آنها ایجاد کنند، شناسایی و برطرف نمایند.

در این دیدار جمعی از بزرگان و ریش سفیدان این طوایف از پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در خوزستان در حل اختلاف و ایجاد صلح میان این ۲ طایفه و برقراری آرامش در منطقه قدردانی کردند.

دیدار استاندار خوزستان با ۲ طایفه محمدی و موسایی باغملک

استاندار خوزستان نیز در دیدار با این ۲ طایفه در محل استانداری خوزستان گفت: پس از گذشت سالیان طولانی این ۲ طایفه دوباره در کنار یکدیگر قرار گرفتند و زندگی جدیدی آغاز کردند.

علی اکبر حسینی محراب افزود: طایفه (بهمئی) خدمات فراوانی را به انقلاب اسلامی ارائه کرده‌ و در دفاع مقدس خوش درخشیده‌اند اما بر اثر پیشامدی با یکدیگر درگیر شدند که موجب کشته شدن ٢٠ نفر از اعضای ۲ طایفه در باغملک شد.

وی ادامه داد: کمک‌‎های شورای تأمین شهرستان باغملک، رامهرمز، فراجا، قوه قضائیه، دادستانی و جلساتی که با حضور هیات‌های صلح، روحانیت و سادات برگزار شد، نقش بسزایی در این صلح داشتند و موجب شد تا این ۲ طایفه بار دیگر با صلح و برادری در کنار هم قرار گیرند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: طوایف و جوانانی که سازنده انقلاب هستند باید احساسات خود را کنترل و مشکلات را با کمک بزرگان، عقلانیت و منطق برطرف کنند و از گذشته درس بگیرند.

۲ طایفه محمدی و موسایی بیش از هشت سال با یکدیگر نزاع و درگیری داشتند که به منظور برقراری امنیت در منطقه از محل سکونت خود به مکانی دیگر منتقل شدند.

در دهه ولایت و امامت با وساطت استانداری خوزستان شرایط صلح و سازش این ۲ طایفه برقرار شد.

به گفته دادگستری خوزستان سال گذشته ۹۰ پرونده در استان به صلح و سازش ختم شد.

 

برچسب ها : امام جمعه اهواز استانداری خوزستان باغملک