شماره خبر : 21401
منتشر شده در مورخ : ۱۹ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 18:0
بهره برداری از ۵۲ طرح مهم نفتی در جنوب کشور تا پایان امسال

بهره برداری از ۵۲ طرح مهم نفتی در جنوب کشور تا پایان امسال

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب: تا پایان امسال ۵۲ طرح مهم نفتی در جنوب کشور به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، علیرضا دانشی گفت: باتوجه به انجام کار‌های شبانه روزی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، به منظور افزایش تولید و خدمت‌رسانی ۵۲ طرح مهم تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.بهره برداری از ۵۲ طرح مهم نفتی در جنوب کشور

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱، میزان فعالیت‌ها و تلاش‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این مدت، معادل ۴ سال قبل بوده و اعتقاد داریم عملکرد نیرو‌های ولایی، انقلابی و جهادگر باید جبران کننده کم کاری‌های دوره‌های قبل باشد.

دانشی با اشاره به اهمیت میدان نفتی منصوری، ادامه داد: این میدان شامل ۲ مخزن آسماری و بنگستان است که ظرفیت حدود ۲۵۸ هزار بشکه نفت در روز را دارد که از این میزان ۱۴۵ هزار بشکه متعلق به آسماری و مابقی نیز متعلق به بنگستان است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به شرایط مخازن و نیاز آن‌ها به واحد نمک‌زدایی، اضافه کرد: سال ۹۶ واحد نمکزادیی در این مخازن نصب شد، اما یکسال پس از راه اندازی مبدل خارجی دچار نقص فنی شد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تولید مبدل داخلی با همت دانش جوانان کشور، گفت: در سال ۱۴۰۰ با طراحی و ساخت داخلی، این مبدل حرارتی نصب و امروز به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از آن کیفیت تولید حدود ۷۰ هزار بشکه نفت نمکی را ارتقا می‌دهد.

به گفته دانشی؛ در ۱۰ سال اخیر ۷۰۰ میلیارد ریال برای کار‌های پژوهش، تحقیقاتی و اقدامات نوآورانه هزینه شد، اما در طول پارسال این مبلغ به ۱۵ هزار میلیارد ریال رسید و ۱۷ برابر قبل کار علمی و پژوهشی شده است.

وی می‌گوید: اختصاص این میزان منابع مالی در حوزه پژوهش و تحقیقات نشان دهنده اهمیت موضوع و توجه به کار‌های نوآورانه در صنعت نفت جنوب است.

دانشی گفت: تلاش داریم که منابع مربوط به این حوزه را تا پایان امسال به ۳۵ هزار میلیارد ریال برسانیم.

برچسب ها : شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب واحد نمکزادیی