شماره خبر : 21603
منتشر شده در مورخ : ۲۵ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 14:13
راه اندازی موکب‌های ثابت در خوزستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

راه اندازی موکب‌های ثابت در خوزستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان: باتوجه به گرمای هوا، موکب‌های ثابت برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، محمد خانچی بر ضرورت خدمات‌رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین حسینی در خوزستان تاکید کرد و گفت: با توجه به فصل گرما تلاش داریم سازه‌های ثابت برای برپایی موکب‌ها ایجاد کنیم تا خدمات رسانی به زائران به بهترین شکل ممکن زائران انجام شود.راه اندازی موکب‌های ثابت در خوزستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

وی بر ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌ای در ایام اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: ایمن سازی نقاط حادثه خیز مسیر تردد زائران حسینی از مبادی‌های ورودی استان تا مرز‌های شلمچه و چذابه در حال انجام است.

خانچی با بیان اینکه ۵ محور ورودی در خوزستان مسیر تردد زائران تا مرز‌های استان هستند، ادامه داد: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادف در مسیر زائران یکی از اولویت‌های استان در این ایام است تا امنیت جانی و سلامت زائران تامین شود.

خانچی با اشاره به اینکه ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی امسال از پایانه‌های مرزی به سمت مبادی ورودی استان (طریق الحسین) هدایت شده است، اضافه کرد: این کار سبب می‌شود تا زائران در مسیر " طریق الحسین" (مبادی ورودی استان تا مرز) از خدمات بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه امسال تلاش داریبه منظور خدمت رسانی به زائران آب و برق در پایانه‌های شلمچه و چذابه پایدار شود، گفت: مخازن آب بزرگی در مرز‌های شلمچه و چذابه استان خوزستان ایجاد شده تا نگرانی در تامین آب زائران به ویژه در این فصل گرما نداشته باشیم.

این مقام مسئول بر گسترش خدمات رسانی در مسیر طریق الحسین تاکید و اضافه کرد: امسال برای ارائه خدمات هر چه بیشتر به زائران ابا عبدالله الحسین ایجاد مجتمع‌های رفاهی در مسیر تردد در نظر گرفته شد.

افزایش وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی

خانچی افزود: افزایش وسایل حمل و نقل عمومی از دیگر برنامه‌های امسال است که با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری و راهداری این اقدام انجام می‌شود تا مردم آسان‌تر در مسیر تردد و مشکلی در بخش حمل و نقل نداشته باشند.

وی گفت: خط راه آهن به مقصد شلمچه نیز فعال است و زائران برای رفتن به مرز شلمچه می‌توانند از قطار استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به آماده سازی پارکینگ مرز‌ها برای این ایام ادامه داد: آماده سازی پارکینگ‌های ۲ مرز شلمچه و چذابه در حال انجام است و با توجه به مساحت بسیار خوب و پیش بینی‌های انجام شده مشکلی در پذیرش و خدمات رسانی به زائران در پارکینگ نداریم.

۲ مرز شلمچه و چذابه خوزستان از مسیر‌های تردد زائران مراسم بزرگ اربعین حسینی در کشور است که هر ساله پذیرای هزاران مسافر برای زیارت عتبات عالیات هستند.

برچسب ها : اربعین حسینی زائران اربعین حسینی موکب‌های ثابت در خوزستان