شماره خبر : 21712
منتشر شده در مورخ : ۲۸ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 10:42
وجود تنها ۱۰۲ دوربین ثبت سرعت و توزین در جاده‌های خوزستان

وجود تنها ۱۰۲ دوربین ثبت سرعت و توزین در جاده‌های خوزستان

 

رئیس پلیس راه خوزستان: در ۱۸ هزار کیلومتر جاده در استان فقط ۱۰۲ دوربین ثبت سرعت و توزین در حال حرکت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، سرهنگ سعید رحیمی با بیان اینکه عمده تصادف‌ها در جاده‌های خوزستان به دلیل سرعت و سبقت است، گفت: سرعت ناشی از ضعف در سیستم هوشمندسازی و در حوزه سبقت به دلیل وجود جاده‌های دو طرفه و کوهستانی است و از طرف دیگر، کاربران ترافیکی نیز در رانندگی بی‌مبالاتی دارند.
 
وی درخصوص وضعیت دوربین‌های نصب شده در محور‌های خوزستان می‌گوید: ۱۸ هزار کیلومتر راه در خوزستان وجود دارد که برای این میزان راه درحال حاضر فقط ۱۰۲ دوربین شامل؛ ۹۹ دوربین ثبت سرعت و ۳ دوربین توزین در حال حرکت، در محور‌های استان نصب شده‌اند و تخلف‌ها را ثبت می‌کنند.
 
سرهنگ رحیمی درخصوص تاثیر کمبود شدید دوربین‌ها در وقوع حوادث گفت: هرچه در هوشمندسازی و کنترل تخلف‌ها بیشتر عمل شود، طبیعتا قانون‌مندی رانندگان بیشتر خواهد شد، بنابراین نصب و فعال بودن دوربین‌ها در محور‌ها در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.   
 
رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: در مسیر تهران – قم در هر ۵ کیلومتر یک دوربین و در محور کاشان – اصفهان – قم هر ۲۰ کیلومتر یک دوربین نصب شده است، اما با توجه به وسعت راه‌های خوزستان، در هوشمندسازی عقب‌ماندگی وجود دارد که باید در خصوص هوشمندسازی و نصب دوربین‌ها بسیار کار شود تا به میزان متعارف و مورد نیاز برسیم.
 
وی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های یک هفته اخیر، ۵.۵ میلیون تردد در ۶ روز در خوزستان انجام شده است و حدود یک میلیون از این تردد‌ها مربوط به تردد خودرو‌های سنگین بوده است.
 
سرهنگ رحیمی می‌گوید: خوزستان، استان خاصی است و نمی‌توان آن را با بسیاری از استان‌های دیگر مقایسه کرد، جاده‌های استان ترانزیت شمال – جنوب و جنوب – شمال کشور هستند و از طرف دیگر، خوزستان یک استان صنعتی است و تردد‌های شرکت‌های اطراف در آن بسیار زیاد است.
 
وی افزود: اگر می‌خواهیم به چالش‌های خوزستان بپردازیم باید به راه بپردازیم، راه‌های استان اغلب دو طرفه هستند، از نظر ایمنی مشکل دارند و نقاط حادثه‌خیز بسیار زیادی داریم که درخصوص رفع نقاط حادثه‌خیز آن گونه که باید عمل می‌شد، عمل نکرده‌ایم، هر چند اکنون کار‌های خوبی در حوزه راه‌های خوزستان در حال انجام است، اما حجم عقب‌ماندگی در سال‌های گذشته در حوزه راه بسیار زیاد است و هر آنچه کار می‌شود، دیده نمی‌شود.
 
سرهنگ رحیمی ادامه داد: حجم تصادفات در محور‌های خوزستان رو به فزونی است و باید مردم کمک کنند.

برچسب ها : دوربین جاده خوزستان