شماره خبر : 21765
منتشر شده در مورخ : ۳۰ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 21:48
راوی گفت: مقصران دپوی یکساله 200 تن گوشت منجمد در گمرک را معرفی و مجازات کنید

راوی گفت: مقصران دپوی یکساله 200 تن گوشت منجمد در گمرک را معرفی و مجازات کنید


شنیدن برخی خبرها آنقدر دردناک و تاسف بار است که با اطلاع از آن ها باید نشست و گریه سیری کرد که چرا تا این حد مملکت درگیر ندانم کاری ها یا خطاهای عمدی مسئولان غیر متعهد است که به همه چیز فکر و عمل می کنند جز رضایت و تامین آسایش و معیشت مردم.
صحبت از محموله 200 تنی گوشت منجمد برزیلی است که بیشتر از یک سال در گمرک شهید رجائی بندرعباس معطل مانده و بیم فساد آن می رفت که با ورود دستگاه قضائی تعیین تکلیف و دستور لازم برای تسریع در امر ترخیص و بارگیری آن صادر شد. البته اگر در اجرای سرکشی از انبارهای گمرکات و بنادر و تعیین تکلیف سریع کالاهای دپو شده، این محموله شناسایی نمی شد، حالا حالاها این گوشت ها به حال خود می ماند تا کاملاً فاسد شوند هر چند دادستان عمومی و انقلاب هرمزگان بر لزوم نظارت مستمر بر سلامت این محموله گوشت وارداتی از زمان ترخیص تا توزیع تاکید کرده است.  ‌
دادستان اشاره ای هم به اجرای قوانین و دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارتخانه ها و عملکرد آن ها داشته اما متاسفانه دلایل معطل ماندن ترخیص محموله ای که بی نهایت مورد نیاز مردم بوده و مسئولان و کسانی که در امر ترخیص کوتاهی کرده اند را اعلام نکرده تا با مقصران احتمالی برخورد و از تکرار چنین موردی جلوگیری شود.
به خاطر داریم زمانی این همه گوشت بلااستفاده در گمرک مانده بود که مردم برای تهیه یک یا دو کیلو گوشت منجمد، ساعت ها در صف های طویل قصابی ها معطل می شدند. نکته دیگر این که فقط همین محموله نبوده که در گمرکات ترخیص نشده و خدا می داند چقدر انواع کالاهای مورد نیاز مردم به این سرنوشت دچارند تا احیاناً در یک سرکشی دیگر دیده شوند. به هر حال شایسته است علل دپوی کالاها در گمرکات مشخص و هر آن چه بلاتکلیف مانده آزاد و به بازار تزریق شود، مثل ماجرای توقیف 36 هزار کولرگازی که با وجود تمام گفتن ها و جار زدن ها، آخر سر حل نشد.
شهردار و شورای شهر اهواز، از آبادانی ها یاد بگیرند
شهردار و اعضای شورای شهر آبادان، میزبان جلسه ای با حضور سرمایه گذار خارجی برای اجرای پروژه های اقتصادی و مشارکتی در آبادان بودند. به شهرداری و اعضای شورای شهر اهواز هم پیشنهاد می شود به جای برگزاری نشست های بی حاصل شورا و کَل کَل با یکدیگر، چنین برنامه هایی را تدارک ببینند تا هم پرستیژ خود را بالا ببرند، هم شاید کاری به نفع شهر و مردم انجام شود.
بیرانوندی پس از 4 سال از تعزیرات خوزستان رفت و طیبی از سمنان آمد
مهدی طیبی به عنوان سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان منصوب و معرفی شد و از خدمات چهار ساله نعمت ا... بیرانوندی مدیر کل سابق قدردانی شد. مهدی طیبی، مدیریت تعزیرات حکومتی استان سمنان و معاون حقوقی اداره کل تعزیرات حکومتی تهران را در پرونده کاری دارد.
ضمن تبریک به آقای طیبی امیدواریم منشاء خدمات تاثیرگذاری در خوزستان باشد، به طوری که کاهش تخلفات محسوس و رضایت مردم جلب شود.
ساختمان 90 ساله دانشکده قدیم ادبیات اهواز، نو، نوار می شود
مشاور عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن تشریح آخرین وضعیت دانشکده قدیم ادبیات اهواز (سه گوش) و کاربری جدید آن گفته برای استقرار موزه علم و فناوری و خوزستان شناسی و امور کنسولی دانشجویان خارجی، اعتبار لازم است.  ‌
به گفته وی در مدت سه چهار سال، کار مرمت این دانشکده انجام شده و در حال حاضر مرمت اولیه و بیسیک طبقه اول بدون موزه آرائی با پیشرفت بیش از 80 تا 90 درصد تمام شده است.
ساختمان دانشکده سابق ادبیات اهواز، بیش از 90 سال عمر دارد و یک ساختمان پیر به حساب می آید و شامل دو طبقه همکف و طبقه اول است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، اتفاق خوبی برای آن رخ خواهد داد. ساختمان این دانشکده حدود 2 هزار مترمربع مساحت دارد و توسط یک معمار فرانسوی در سال 1308 ساخته شد که به عنوان میراث فرهنگی ثبت ملی شده است.
قولنامه ها مربوط به زمان خانه های ویلائی است، باید اصلاح شوند
یکی از مواردی که موجب اختلاف و درگیری میان مالک و مستاجر است، وجود قولنامه هاست که معمولاً در بنگاه های املاک تنظیم و امضا می شوند و تاریخچه آن به گذشته دوری می رسد که خانه ها اکثراً ویلائی بودند در حالی که آپارتمانها شرایط خاص خود را دارند و ضرورت تجدید نظر در متن آن ها کاملاً محسوس است و باید اصلاحاتی انجام شود تا مواردی مثل هزینه های جانبی (حق شارژ، نصب پمپ یا کولر و خراب شدن آن ها و غیره) تعیین تکلیف شوند. ضمناً باید قراردادها ثبتی شوند تا طرفین قانوناً مکلف به اجرای مفاد آن ها باشند و در صورت استنکاف، پاسخگو و طبق قانون با متخلف رفتار شود. در مجموع در علم حقوق، هنگامی قولنامه اتلاق می شود که دو نفر میان خود قولنامه ای را منعقد می کنند و ضمن آن توافق کرده اند تا در تاریخ معینی در آینده برای انعقاد قرارداد اصلی حاضر شوند.
بازدارندگی دادگاه علنی، از مجازات سنگین تر است
رئیس قوه قضائیه با بیان این مطلب که قانون دست ما را در برگزاری دادگاه علنی بسته است، تاکید کرده دادگاه علنی به نفع قاضی و دستگاه قضائی است چون ضعف، استدلال و منطق قاضی در برگزاری دادگاه علنی مشخص می شود.  ‌
اژه ای به درستی گفته : بازدارندگی دادگاه علنی برای برخی افراد از مجازات سنگین تر است.  ‌
واقعاً همین طور است، ضمن آن که در مواردی هم ممکن است بهتر حق به حقدار برسد چون مردم ناظر بر قضاوت هستند.
 

برچسب ها : گوشت منجمد گمرك شورای شهر اهواز