پروژه چهارخطه کردن جاده اهواز – خرمشهر به کجا رسید؟
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت احداث باند دوم و چهارخطه کردن محور اهواز – خرمشهر را تشریح کرد.
محمدحسین پناهی فر در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت محور اهواز – خرمشهر اظهار کرد: طول کل این محور حدود ۱۰۵ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر از این مسیر از طرف خرمشهر به اهواز، به منظور چهارخطه شدن به مناقصه گذاشته شده است.
منطقه آزاد به تعهدات خود عمل نکرد
وی افزود: این ۲۰ کیلومتر از مسیر قرار بود براساس توافقنامهای سه جانبه که میان اداره کل راه و شهرسازی، سازمان منطقه آزاد اروند و استانداری خوزستان منعقد شد چهارخطه شود اما در این میان منطقه آزاد به تعهدات خود عمل نکرد.
پروژه به شرکت ساخت و توسعه راهها واگذار شد
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در این زمینه با پیگیریهای انجامشده و ابلاغ ماده ۲۳ برای این طرح، تامین اعتبار چهارخطه کردن این ۲۰ کیلومتر به صورت ملی خواهد بود و اجرای پروژه به شرکت ساخت و توسعه راهها واگذار شد.
پناهی فر ادامه داد: البته اعتبارات نفت نیز در این زمینه بسیار کمککننده بود. به شکلی که ۳۰۰ میلیارد تومان برای این محور در نظر گرفته شد که از این میزان ۱۵۰ میلیارد تومان به راه و شهرسازی استان برای چهارخطه کردن این ۲۰ کیلومتر تخصیص داده شد.
اجرای ۵ کیلومتر از مسیر تا پیش از اربعین
وی بیان کرد: همه تلاش ما این بود که برای اربعین امسال ۹ کیلومتر از این مسیر ۲۰ کیلومتری را در قالب احداث باند دوم و چهارخطه شدن مسیر به بهرهبرداری برسانیم اما با توجه به اینکه تخصیص اعتبارات نفت اندکی زمانبر است احتمالا نتوانیم کل ۹ کیلومتر را به بهرهبرداری برسانیم ولی ۵ کیلومتر از این مسیر تا پیش از اربعین تکمیل خواهد شد.
۲۰ کیلومتر دیگر در مرحله مناقصه
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: همچنین برای ۲۰ کیلومتر دیگر از محور اهواز – خرمشهر از سمت اهواز، اسناد مناقصه آماده شده است تا مناقصه آن برگزار شود. با توجه به واگذاری محور به شرکت ساخت و توسعه راهها، این شرکت برگزارکننده مناقصات این محور خواهد بود.
برچسب ها : اداره راه و شهرسازي جادههای خوزستان خوزستان
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
- راوی گفت: آزاد شدن تردد خودروهای ایرانی و عراقی در مرز، نیازمند مدیریت چالش ها و تقویت زیرساخت هاست/فشارهای پشت پرده مانع از تعیین تکلیف شورای شهر اهواز است
- حوزه هنری «مژده یوسف» را منتشر کرد؛ سرودهایی در پاسداشت ایثار و شهادت
- بازخوانی نخستین مجموعه تلویزیونی رنگی در ایران/ «سمک عیار» پس از چهار دهه در رادیو نمایش
- اولین همکاری حامد بهداد و شهرام حقیقتدوست در «اردوبهشت»/فیلمی با الهام از ماجرایی جنجالی
- انتشار فراخوان بیستمین جشنواره بینالمللی تئاتر مقاومت
- هشدار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛ آتش زدن بقایای گیاهی و مزارع ممنوع است/ متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار میگیرند
- تصویب کاهش پلکانی ۳۵ درصدی عوارض پروانه ساخت در اهواز
- مدیر مرکز آزفا دانشگاه خبرداد: آغاز ثبتنام در مدرسه پاییزه زبان فارسی دانشگاه شهیدچمران اهواز
- در پی تعطیلی مکرر مداس استان انجام میشود؛ برنامهریزی برای تغییر ساعت فعالیت مدارس خوزستان در روزهای آلوده
- فهرست کسبوکارهای خودتنظیمگر؛ گامی نو در ساماندهی رمزارزها
- رئیس اتحادیه صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد: قیمت موز باید بسیار پایین تر باشد/ رانت واردات موز در قبال صادرات سیب!
- شهرکی: ارز دولت برای واردات بنزین تمام شده است/ احتمالا نرخ کارت آزاد جایگاههای سوخت تغییر کند
- اجرای مقررات ملی ساختمان برای تمامی دستگاهها لازمالاجرا است
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
- راوی گفت: آزاد شدن تردد خودروهای ایرانی و عراقی در مرز، نیازمند مدیریت چالش ها و تقویت زیرساخت هاست/فشارهای پشت پرده مانع از تعیین تکلیف شورای شهر اهواز است
