شماره خبر : 21966
منتشر شده در مورخ : ۳ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 22:28
راوی گفت: قرار نیست کارمند بانک هم اختلاس کند و گیر نیفتد

راوی گفت: قرار نیست کارمند بانک هم اختلاس کند و گیر نیفتد

در خبرها بود که یک کارمند بانک در دشت آزادگان به اتهام اختلاس توام با جعل بازداشت و روانه زندان شده است. او متهم است که در زمان تشکیل پروندهای تسهیلاتی برای مشتریان با تهیه اسناد جعلی و استفاده از آن اقدام به پرداخت 23 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کرده است.
ظاهراً این بنده خدا فکر کرده که هر روز چقدر آدم دست به اختلاس های کلان می زنند که یا کاری به کارشان ندارند یا فوقش حکم زندان آنها صادر اما در عمل، یا از یک ناکجا آباد سر در می آورند یا به بهانه هایی در زندان نیستند حالا ما هم یک کوچولو از این کارها بکنیم به جائی برنمی خورد، بعد ناشی گری کرده و گرفتار شده!
استاندار با سازمان منطقه آزاد به خاطر انجام ندادن تعهداتش برخورد کند
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان در باره وضعیت اجرای پروژه چهار خطه کردن جاده اهواز - خرمشهر گفته طول کل این محور حدود 105 کیلومتر است که 20 کیلومتر آن از طرف خرمشهر به اهواز به مناقصه گذاشته شده است. پناهی فر این را هم گفته که قرار بوده براساس توافقنامه ای سه جانبه که میان اداره کل راه و شهرسازی، سازمان منطقه آزاد اروند و استانداری خوزستان منعقد شد، 20 کیلومتر از این مسیر 4 خطه شود اما منطقه آزاد به تعهدات خود عمل نکرد و حالا پروژه به شرکت ساخت و توسعه راه ها واگذار و با پیگیری هایی که شد تامین اعتبار چهار خطه کردن این 20 کیلومتر به صورت ملی خواهد بود و 20 کیلومتر دیگر به مناقصه گذاشته خواهد شد. پناهی فر وعده داد 5 کیلومتر از این مسیر پیش از اربعین به بهره برداری برسد. ضمناً از محل کمک 200 میلیاردی اعتبارات نفت، 150 میلیارد تومان به راه و شهرسازی استان برای چهار خطه کردن مسیر 20 کیلومتری پروژه اختصاص داده شد که البته به گفته پناهی فر، تخصیص اعتبارات نفت اندکی زمانبر است.
در اینجا از استاندار این انتظار می رود که برخوردی با سازمان منطقه آزاد اروند داشته باشد که چرا با وجود قرارداد منعقده ( که یک طرفش هم استانداری است) زیر قول و امضای خود زده و به تعهداتش عمل نکرده است، برای تسریع در تخصیص اعتبارات نفت هم کاری کند.
هر نفتکش بنزین یورو 4 که وارد اهواز می شود 800 لیتر کسری دارد!
توزیع بنزین یورو 4 در اهواز همچنان مشکل دارد و این بار حتی در صورت وارد شدن این بنزین، جایگاه داران از نحوه انتقال آن از ماهشهر به اهواز و فعل و انفعال هایی که پس از خروج از پالایشگاه انجام می شود که کسری بنزین را به دنبال دارد، شاکی و مدعی هستند که از این بابت ضرر می دهند.
رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت اهواز در این مورد گفته : هر نفتکش بنزین یورو 4 که از آبادان یا ماهشهر به اهواز می رسد، 700 تا 800 لیتر کسری دارد و جایگاه های سوخت از این بابت متضرر می شوند، از اینرو جایگاه داران اهواز اعلام کرده اند بنزین یورو 4 خریداری نمی کنند.  ‌
به گفته وی : سوخت در دمای بالا و مستقیم از پالایشگاه خارج و به نفتکش منتقل می شود و سپس به جایگاه های سوخت اهواز ارسال و مسᅢله انبساط و انقباض دمایی که در بنزین یورو 4 رخ می دهد، باعث کسری و ضرر جایگاه دار می شود.
الباجی این را هم گفت که همه این کسری ها در پایان سال جمع آوری می شود و جایگاه دار باید همه این میزان کسری بنزین را با قیمت فوب خلیج فارس پرداخت کند که این مساله برای ما مشکل ساز است.
سوال این است که اگر ادعای رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت اهواز حقیقت دارد، چرا متولی امور سوخت در اهواز یا استان به موضوع و رفع مشکل ورود نمی کنند و با ارتباط با پالایشگاه ها در صدد جلوگیری از این ضرر و زیان جایگاه داران که تبعات آن متوجه مردم هم می شود برنمی آیند¿ ضمناً باید دید آیا بنزین هایی که از پالایشگاه خارج از استان هم وارد اهواز می شود ( مثل شازند اراک) چنین مشکلاتی دارند یا طبق معمول فقط خوزستان است که کاری به مسائل فنی و ضرر و زیان فروشندگان و مصرف کنندگان بنزین ندارند.
برگزاری دوره آموزشی برای معلم های تازه استخدام، یک اقدام خوب است
معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری دوره آموزشی یک ساله برای معلم های تازه استخدام خبر داده است. دوره کوتاه مدت توجیهی هم در دانشگاه فرهنگیان ویژه نیروهای تازه استخدام که امسال جذب می شوند خواهد بود. معلم های تازه استخدام پس از طی دوره های لازم بین نواحی چهل گانه استان توزیع می شوند و هیچ منطقه ای فاقد سهمیه استخدامی نیست.  ‌
اقدام خوبی است چون معلمین حتی باید قبل از شروع به کار، دوره های آموزشی و توانمندسازی را ببینند و پس از جذب در محل ها و نقاطی که تعیین شده و مورد نیاز است فعالیت داشته باشند و نباید با انواع ترفند یا سفارش بعضی ها جا به جا شوند. ضمناً بجاست در مورد مدارس غیر انتفاعی هم آموزش آموزگاران به مرحله اجرا درآید و این طور نباشد که هر کس از راه رسید برود سر کلاس درس. البته چون حقوق های این مدارس خیلی کم است نیروهای با تجربه جذب آنها نمی شوند و به هر حال مسئولان آموزش و پرورش باید بر کار آنها نظارت داشته باشند.
آقای قالیباف، مرغ کیلوئی 100 هزار تومان اوج بی عرضگی نیست؟
رئیس مجلس در صحن علنی مجلس گفته : آقای وزیر تازه مشغول کار شده امیدواریم بازار مرغ سر و سامان بگیرد. مرغ کیلوئی 100 هزار تومان شده، مردم پیدا نمی کنند.آقای قالیباف در دوره دولت روحانی گفته بود : مرغ کیلوئی 29 هزار تومان ربطی به تحریم ندارد، اوج بی عرضگی دولت است.
از اجرائیات شهرداری ناامید شده ایم، کاش یگان حفاظت برای رفع تصرف ها در شهر کمک می کرد
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان های هندیجان و دشت آزادگان خبر داده است. به گفته سرهنگ عزیز قلاوند با همکاری یگان حفاظت دستگاه قضا و نیروی انتظامی، 12 هکتار اراضی ملی از دست متصرفان آزاد و به بیت المال بر گردانده شد. وی این را هم گفته که 6 هکتار از اراضی ملی در شهرستان هندیجان که آزاد شد مربوط به ناصرآباد این شهرستان بود.
کاش می شد از زحمت کشان این یگان برای رفع تصرف ها در خیابان های اصلی اهواز استفاده کنند چون ظاهراً این کار از اجرائیات شهرداری برنمی آید خصوصاً در ورودی ها و مناطق مختلف شهر که حالا دیگر متصرفین خود را مالک آنجا می دانند، در خیلی از نقاط حتی پیاده روی منازل را از صاحبخانه ها کرایه می کنند در حالی که زمین متعلق به شهرداری است. اگر قبول ندارند، آدرس در اختیارشان بگذاریم.
مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به این خانواده فقیر کمک کنند
خانمی که بر اثر فقر، زندگی سختی را می گذارند و قادر به اداره فرزندانش نیست می گفت : فرزندش مشکل کبدی دارد و نیازمند پیوند است. به بیمارستان های دولتی که مراجعه کرده به او گفته اند دولت فقط به بیماران کلیوی کمک می کند و برای پیوند کبد مجوزی نداده اند، این در حالی است که با یک کلیه می شود کسی زندگی کرد ولی در مورد کبد چنین نیست. از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز انتظار می رود هر طور که مقدور است به این خانواده و خانواده های مشابه کمک کنند تا دیر نشود و کار از کار نگذرد.

برچسب ها : اختلاس فرمانده یگان حفاظت اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان قالیباف