شماره خبر : 221
منتشر شده در مورخ : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 3:18
راه اندازی دو آزمایشگاه تست کرونا در چذابه و شلمچه

راه اندازی دو آزمایشگاه تست کرونا در چذابه و شلمچه

تاکنون بیش از ۲ هزار تست در مرز‌های خوزستان انجام شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا انجام تست گیری در مرز‌ها به جمعیت هلال احمر واگذار شده است.
دکتر علی خدادادی افزود: در مرز‌های چذابه و شلمچه با همکاری بخش خصوصی دو آزمایشگاه مستقر شده است و در آنجا تست‌های سریع پی سی آر که در مدت  دو ساعت نتیجه آن اعلام می‌شود انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: تاکنون  در مرز‌های چذابه و شلمچه دو هزار تست توسط این دو آزمایشگاه انجام شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اجرای طرح سردار شهید سلیمانی بیان کرد: در این طرح که توسط این جمعیت ، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج صورت می‌ گیرد  رهگیری و شناسایی بیماران کرونایی و نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و ناظران سلامت بر اجرای این شیوه نامه‌ها نظارت می‌کنند.
دکتر خدادادی گفت: از گذشته جمعیت هلال احمر یا ایجاد یک بانک امانات تجهیزات پزشکی به بیماران و نیازمندان خدماتی از جمله ویلچر و عصا ارائه می داد  که با شیوع بیماری کرونا این بانک دستگاه و کپسول اکسیژن به بیماران امانت  می‌دهد.
وی افزود: این تجهیزات که با کمک نیکوکاران و جمعیت هلال احمر تهیه شده است علاوه بر خدمات به شهروندان   برخی  مراکز درمانی در شهر‌های استان نیز تجهیز شده اند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور همچنین با اشاره به نقش واکسن‌ها در برابر مقابله با بیماری‌ها ادامه داد: واکسن‌ها طبق مراحل مختلف آزمایشگاهی و طولانی تهیه می‌شود   و می‌تواند مانعی  برای تشدید بیماری و یا بستری افراد شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در ارتباط زنده تلفنی با برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان  گفت: تا فردا تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۸۰ ساله استان انجام می‌شود و از این  عزیزان درخواست می‌شود برای تزریق واکسن به  مراکز بهداشتی نزدیک منزل خود مراجعه کنند. 
دکتر ابول نژادیان افزود: تاکنون  گروه‌های هدف از حمله پزشکان، کادر‌های درمانی، اعضای نظام پزشکی، جانبازان و سالمندانی که در خانه سالمندان هستند واکسن کرونا  را دریافت کرده اند.
وی   از تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص و بیماران سرطانی خبر داد و ادامه داد:  همچنین واکسن کرونا به کارکنان  آزمایشگاه ها، مطب‌های پزشکی، مراکز رادیولوژی و داروخانه‌ها انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه در مرحله بعدی تزریق واکسن کردن به سالمندان بالای ۷۵ ساله آغاز می‌شود، بیان کرد : از تمامی شهروندان عزیز در شهر‌های استان درخواست می‌شود برای تشکیل پرونده الکترونیکی  سلامت خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.
معاون درمان بیمارستان رازی اهواز نیز در این برنامه از اشغال ۱۰۰ درصدی تخت‌های آی سی یو این بیمارستان خبر داد و گفت: میزان مراجعات به این بیمارستان  همچنان به طور متناوب بالا است.
 دکتر فلاحی افزود: با تزریق واکسن کرونا به کادر‌های درمانی این بیمارستان میزان ابتلا کرونا به طور محسوسی در میان مدافعان  سلامت کاهش یافته است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها : آزمایشگاه شلمچه چذابه