شماره خبر : 22123
منتشر شده در مورخ : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 8:32
بیانیه جدید سازمان همکاری اسلامی درباره اهانت‌های متوالی به قرآن کریم

بیانیه جدید سازمان همکاری اسلامی درباره اهانت‌های متوالی به قرآن کریم

 

سازمان همکاری اسلامی بیانیه جدیدی را در رابطه با اهانت‌های متوالی به قرآن کریم در سوئد و دانمارک صادر کرد.

 سازمان همکاری اسلامی امروز دوشنبه اهانت‌های آشکار و مکرر به ساحت مقدس قرآن کریم در استکهلم، پایتخت سوئد و کپنهاگ، پایتخت دانمارک را به شدت محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شورای وزیران خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق‌العاده خود نسبت به هتک حرمت مکرر قرآن کریم و تداوم صدور مجوز توسط مقامات سوئد و دانمارک و عدم انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار آن عمیقا ابراز تأسف کردند.

سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد: "عدم اتخاذ تدابیر لازم از سوی مقامات سوئد و دانمارک برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی، نقض قطعنامه شماره ۲۶۸۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۲۳) صادر شده در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳ در مورد صلح و امنیت بین المللی است. "

در این بیانیه بر اهمیت ترویج گفتگو، تفاهم و همکاری بین ادیان، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها برای صلح و هماهنگی در جهان و گسترش ارزش‌های صلح طلبانه به عنوان بهترین راه برای مقابله با سخنان نفرت‌انگیز، افراط‌گرایی وخشونت آمیز تاکید شده است.

امروز دوشنبه، شخص هتاک به قرآن که پیش از این نیز با هتک حرمت قرآن کریم خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخته بود، قرآن را مقابل پارلمان سوئد در استکهلم به آتش کشید.

دو شخص به نام‌های "سلوان مومیکا" و "سلوان نجم" یک نسخه از کتاب مقدس مسلمانان را زیر پا گذاشتند و سپس صفحات آن را به آتش کشیدند. نجم می‌گوید قصد دارد به این کار خود ادامه دهد تا جایی که قرآن در سوئد "تحریم و ممنوع شود". 

سلوان مومیکا پیش از این مقابل مسجد استکهلم به قرآن هتک حرمت کرده بود. سلوان نجم که او را همراهی می‌کرد این اقدام هتاکانه را ضبط و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان  بین‌الملل  خاورمیانه

برچسب ها : کشور دانمارک نشست سازمان همکاری اسلامی اهانت به قرآن کریم