شماره خبر : 22178
منتشر شده در مورخ : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 13:10
کاهش پرونده‌های دعاوی با الزام ثبت معامله املاک و اراضی در خوزستان

کاهش پرونده‌های دعاوی با الزام ثبت معامله املاک و اراضی در خوزستان

 

مدیر کل اسناد و املاک خوزستان بر ثبت معامله املاک و اراضی در استان به منظور کاهش پرونده‌های دعاوی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، محمود بهرسی در گفتگو با خبر ۲۳ خوزستان در تشریح نکات مهم هنگام معامله‌ها برای جلوگیری از جعل و کلاهبرداری گفت: مهم‌ترین موضوع که باید مورد توجه قرار گیرد، انجام معامله‌ها به صورت رسمی و در دفتر اسنا رسمی است و در آینده‌ای نزدیک ثبت معامله‌ها به صورت رسمی الزامی خواهد شد.
 وی به دیدار مقام معظم رهبری با روسای قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: ایشان معامله‌های غیر رسمی و اموال غیر منقول را منشاء بزرگ فساد دانستند و بر سلب اعتبار از اینگونه معامله‌ها تاکید کردند.
 بهرسی به طرح اعتباربخشی اسناد رسمی در سال ۱۳۹۳ در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به اینکه تاکنون معامله‌ها به صورت رسمی انجام نمی‌شدند، بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های دعاوی در دادگاه‌های کشور مربوط به معامله‌های غیررسمی و قولنامه‌ای است که در دفاتر مشاوران املاک انجام می‌شود.
 مدیر کل اسناد و املاک خوزستان اضافه کرد: پس از تصویب نهایی و اجرای این قانون مشاوران املاک فقط می‌توانند پیش نویس معامله را تهیه و از طریق سامانه الکترونیک "ثبت اسناد"، طرفین معامله را به سوی دفاتر ثبت اسناد رسمی هدایت کنند و دیگر شاهد انجام هیچگونه معامله عادی نخواهیم بود.

برچسب ها : خوزستان املاک و اراضی در خوزستان مدیر کل اسناد و املاک خوزستان