شماره خبر : 22327
منتشر شده در مورخ : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 13:22
فعال شدن سامانه مشاوره رایگان انتخاب رشته دانش‌آموزان

فعال شدن سامانه مشاوره رایگان انتخاب رشته دانش‌آموزان

 

دانش‌آموزان می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب با سامانه تلفنی ۱۵۷۰ تماس بگیرند و از مشاوره‌های رایگان وزارت آموزش و پرورش برای انتخاب رشته بهتر استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان ،  رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه اشاره به اعلام نتایج هدایت تحصیلی دانش‌آموزان نهمی و انجام انتخاب رشته اظهار کرد: دانش‌آموزان و والدین با مراجعه به نشانی mymedu.ir می‌توانند نتیجه هدایت تحصیلی را مشاهده کنند، اما در خصوص انتخاب رشته، با توجه به اینکه ممکن است آگاهی والدین برای کمک و راهنمایی کم باشد دانش‌آموزان قطعا به مشاور تحصیلی برای راهنمایی نیاز دارند.فعال شدن سامانه مشاوره رایگان انتخاب رشته دانش‌آموزان

وی افزود: برای مشاوران مدارس جلساتی برگزار شده است و در خصوص نحوه راهنمایی دانش‌آموزان توجیه شده‌اند؛ هدف از این مشاوره‌ها افزایش آگاهی والدین و دانش‌آموزان برای انتخاب رشته است و اولین گام این است که دانش‌آموز به مشاور مراجعه کند.

رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به فعال شدن سامانه مشاوره رایگان نیز گفت: دانش‌آموزان می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب با سامانه تلفنی ۱۵۷۰ تماس بگیرند و از مشاوره‌های رایگان وزارت آموزش و پرورش برای انتخاب رشته بهتر استفاده کنند. دانش‌آموزان می‌توانند همه سوالات خود را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از مشاوره‌ها بپرسند.

رشیدی تاکید کرد: بهتر است تحلیل نتایج هدایت تحصیلی توسط مدیر مدرسه یا مشاوره انجام شود. دانش‌آموز برای اطلاع از اینکه چه اولویت‌ها و رشته‌هایی را کسب کرده است، می‌تواند به سایت مراجعه کند، اما تحلیل اصلی نتایج، با مشاور است.

وی گفت: ۳۵ درصد نتایج هدایت تحصیلی با توجه به عملکرد تحصیلی دانش‌آموز است و اولویت‌ها بر اساس نتایج تحصیلی و استعداد و رغبت دانش‌آموز چیده می‌شوند. برای ثبت‌نام در هر رشته نیز اولویت با کسانی است که اولویت الف را کسب کرده‌اند و بعد از آن در صورت وجود ظرفیت، دیگر دانش‌آموزان می‌توانند در آن رشته ثبت‌نام کنند. ظرفیت رشته‌ها در مناطق و نواحی نیز از قبل مشخص شده است.

برچسب ها : سامانه مشاوره رایگان دانش‌آموزان انتخاب رشته دانش‌آموزان