شماره خبر : 22636
منتشر شده در مورخ : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 17:52
مشاور استاندار: خوزستان به مرکز تجاری بین المللی تبدیل می‌شود

مشاور استاندار: خوزستان به مرکز تجاری بین المللی تبدیل می‌شود

 

 مشاور استاندار خوزستان در حوزه بازرگانی خارجی با بیان اینکه یک راهبرد کلی برای فعالیت‌های اقتصادی خوزستان تعریف شده است گفت: برنامه ریزی شده که خوزستان تبدیل به یک مرکز تجاری بین المللی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، مهدی عرفانی فر امروز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اهواز در محل تالار مهتاب بیان کرد: خوزستان به لحاظ داشتن انواع مرزها ، ظرفیت‌های اقتصادی ، کشاورزی و داشتن هفت بندر تجاری بهترین شرایط اقتصادی کشور را دارد اما در وضعیت نامناسبی است.

وی با اشاره به سنگ اندازی‌هایی که در مسیر سرمایه گذاران در استان انجام می شود افزود: در کل کشور برای یک سرمایه گذار خارجی اخذ ۱۷ مجوز نیاز است اما در خوزستان ۲۷ مجوز باید دریافت شود.

عرفانی فر اظهار کرد: اینگونه مشکلات باعث فراری دادن سرمایه گذاران می.شود، ارائه محصولات تولیدی متعدد در خوزستان به بازارهای جهانی بسیار ضعیف است به همین دلیل نمایشگاه دائمی برای معرفی محصولات تولیدی در استان تهیه شده است.

مشاور استاندار خوزستان در حوزه بازرگانی خارجی افزود: شرکت‌های مدیریت صادرات برای کمک به فروش محصولات تولید داخل کار می‌کنند که متاسفانه این شرکت‌ها در خوزستان فعال نیستند که با کمک اتاق بازرگانی اهواز در حال راه اندازی این شرکت در استان هستیم و یک مرکز تجاری به زودی در کشور عراق ایجاد خواهیم کرد.

عرفانی فر با بیان اینکه اواخر مهر ماه همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در اهواز برگزار می‌شود افزود: در همین راستا ۵۶ فرصت سرمایه گذاری خوزستان به برخی کشورهایی که قرار است به این همایش دعوت شوند معرفی شده تا مهرماه این تعداد فرصت سرمایه گذاری به ۱۰۰ مورد افزایش خواهد یافت.

در ادمه این نشست مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اهواز بیان کرد: درشهرستان اهواز ۱۵۰ موکب برای استقبال از زائران اربعین حسینی برپا شده است که بیشتر در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان مستقر شده اند.

فتح اله حسن پور اظهار کرد: لازم است تمامی دستگاه‌ها برای ایجاد فضای فرهنگی هر چه بهتر در برگزاری مراسم باشکوه مراسم اربعین حسینی همکاری کنند تا به بهترین شکل از زائران استقبال شود.

وی گفت: تامین امنیت زائران حسینی بسیار اهمیت دارد تا زائران برای حضور در این مراسم بزرگ معنوی تشویق شوند.

حسن پور افزود: برای مواکب اجباری نیست که تا پایان مراسم اربعین حسینی پایدار باشند اما نیاز است که برای ماندگاری مواکب جهت استقبال از زائران به آن‌ها کمک شود.

پیش بینی تردد سه میلیون زائر حسینی از مرزهای خوزستان

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اهواز افزود: پیش بینی شده که سه میلیون زائر اربعین حسینی از مرزهای خوزستان تردد کنند.

وی گفت: از چند روز گذشته تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای خوزستان به سمت کشور عراق آغاز شده است.

حسن پور تاکید کرد: باید امکانات لازم برای پذیرایی از این تعداد زائر حسینی در اهواز و استان فراهم باشد.

۲ مرز چذابه و شلمچه خوزستان از مسیر های تردد زائران اربعین حسینی در کشور است.

 

 

برچسب ها : مشاور استاندار خوزستان خوزستان تجاری بین المللی